• Didajdidajda

    Skall pedofiler hängas ut?

    Debatt tråd finns, här skall BARA svaren lämnas.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-02 19:56
    www.familjeliv.se/Forum-4-119/m61879663.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-05 00:24
    Tråden har uppmärksammats i Amerikans media.
    www.americandailyherald.com...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 21:46
    Ämnet diskuteras på Aftonbladet www.aftonbladet.se/nyheter/article13894291.ab

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 15:34
    Vidare diskuteras det även i www.familjeliv.se/Forum-4-362/m61977429.html "En pedofil bor i mitt område!" '
    Fortsätt gärna rösta!!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skall pedofiler hängas ut?
  • Anonym (Tr)
    Red Velvet skrev 2011-11-08 21:21:07 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article13902553.ab
    Tycker ni som är FÖR att det fortfarande är rätt?
    Jag är JÄTTEINSTATT i den där frågan och du hade förmodligen gapat om du hade hört vad som hänt...
    Han förklarar ju själv i texten att han varit på dagis och pratat men blivit utkörd. Fråga er själva vad han hade där att göra?! Hans dotter är idag över tonåren och går INTE på dagis. Han stod anklagad för övergrepp mot henne som pga. hennes låga ålder inte ansågs trovärdig. Men vad vet ni, det är ju bara media.
    Han har setts stå och masturbera framför barn av massor med människor och föräldrar som SJÄLVA slagit larm OCH anmält. Att han på något sett skulle vara oskyldig är rent JÄVLA bullshit.
  • Anonym (Tr)

    Dessutom har de INTE talat med hemsidegrundaren och en utredning om förtal är upprättad. VAr inte så jävla naiva så ni tror på aftonbladet.

  • power
    Waldo skrev 2011-11-08 11:39:11 följande:
    Jag förstår att du inte är insatt i problematiken och egentligen bara skriker väldigt högt

    Vad du vill göra nu är att skuldbelägga Kalle två gånger och tre gånger
    En gång för att hans pappa våldtagit honom
    En gång för att vad hans ställt till så att han blir mobbad
    Och en sista gång så att han blir medhjälp till mord pga att han blivit våldtagen
    Hur du kan sjunka så lågt är smaklöst

    Hur många gånger tycker du vi ska skuldbelägga offret istället för förövaren?
    Det är förövaren som ska ta ansvar för sitt handlande  och inte offret
    Det är ev gärningsmän som ska ta ansvar för sitt handlande inte något offer

    Jag ser också att du inte har någon insikt i hur samhället och dess instanser fungerar för våldtagna barn idag
    Du vill sätta pedofilen, förövaren i centrum, när det är offret som ska stå i centrum
    jag trodde det var tydligt att jag är EMOT att pedofiler hängs ut.
    kom igen då ra
  • Anonym

    Oj, otroligt svår fråga det där.

    Jag kan förstå att föräldrar vill skydda sitt/sina barn, men frågan är om de eventuella konsekvenser är värt det?

    Anta nu att den pedofil som anges i TS anser en person som sexuellt utnyttjat barn, antastat och/eller tittat på fotografier (alltså inte mangabilder som det nu kommer att tas upp i HD) och filmer på barn i sexuella situationer.  Kemisk kastrering säger jag, helst ska personen låsas in.
    För hänger man ut personen så finns stor risk att eventuell familj och släkt hamna i skottlinjen.

    Sedan i det här fallet så var det väl en del oskyldiga personer som blev uthängda? 

     

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Tr) skrev 2011-11-09 12:05:25 följande:
    Jag är JÄTTEINSTATT i den där frågan och du hade förmodligen gapat om du hade hört vad som hänt...
    Han förklarar ju själv i texten att han varit på dagis och pratat men blivit utkörd. Fråga er själva vad han hade där att göra?! Hans dotter är idag över tonåren och går INTE på dagis. Han stod anklagad för övergrepp mot henne som pga. hennes låga ålder inte ansågs trovärdig. Men vad vet ni, det är ju bara media.
    Han har setts stå och masturbera framför barn av massor med människor och föräldrar som SJÄLVA slagit larm OCH anmält. Att han på något sett skulle vara oskyldig är rent JÄVLA bullshit.
    Poängen här är väl ändå inte vad han har gjort utan vad han har blivit dömd för. Vad han har gjort är tämligen ointressant i sammanhanget.
    Human beings have a demonstrated talent for self-deception when their emotions are stirred.
  • qvinna01
    Cloudberry skrev 2011-11-02 22:05:08 följande:
    Absolut.

    Så att något klok och medmänsklig person kan gå dit och slå ihjäl dem rakt av.
    (nej, jag skojar inte) 
    Du har inte tänkt på att det finns åtskilliga som oskyldigt blir anklagade för att vara pedofiler samt uthängda och inte minst dömda för sådana brott?

    Det mest uppmärksammade fallet är "ulf" som uppdrag granskning tog upp, han och hans kompis anklagades av hans dåvarande sambos dotter för att ha förgripit sig på henne (dvs hans styvdotter) han och hans kompis vart sedemera dömd mot deras nekande helt och hållet på flickans berättelse och helt utan teknisk bevisning.

    Efter uppdrag granskning tog upp fallet så uppdagades detta rättshaveri och han + hans kompis fick resning och frikändes på alla punkter men han och hans kompis är och förblir dömda pedofiler i många människors ögon fortfarande trots att de bevisligen är oskyldiga.

    Skulle man agera utifrån dina önskemål skulle man ha mobbar springandes runt om i olika städer som skipar så kallad rättvisa helt utan rättegång utan deras "rättvisa" baseras endast på godtycke och rykten och det är allt annat än rättssäkert och det hör definitivt inte hemma i en demokrati.
  • qvinna01
    Cloudberry skrev 2011-11-02 23:39:01 följande:
    Hahaha...det är nästan så att man kan tro att du är "en i gänget" när du flummar på på det sättet?

    Häxorna var oskyldiga, pedofiler är det inte och ska därför bort. 
    Det är på inget sätt olagligt att vara pedofil så länge man inte förgriper sig på barn, de flesta pedofiler är passiva dvs de begår aldrig ett övergrepp eller ägnar sig åt att titta på barnporr så enligt dig så skall man skjuta skallen av dem bara i förebyggande syfte har jag förstått dig rätt?
  • qvinna01
    Faile skrev 2011-11-06 20:14:03 följande:
    Undrar om de som svarar ja tycker det är ok att några barn offras för "den goda sakens" skull?

    Eller har ni kanske inte tänkt så långt som att offret faktiskt blir offentligt uthängt det med?  
    De flesta gärningsmän / kvinnor är närstående eller släktingar / vänner till offren och således behöver man inte vara direkt raketforskare för att räkna ut vem offret är om gärningsmannen / gärningskvinnan hängs ut men det är tydligen något många här inte inser.

    Så en naturlig fråga till er som tycker det är en strålande ide att hänga ut alla pedofiler anser ni det är lämpligt sett ur offrens synvinkel att de blir igenkända indirekt även om de inte direkt blir uthängda med namn och bild men då de är lätta att identifiera genom att man kan leta upp vem som är anhöriga och släktingar samt vänner till pedofiler och därigenom räkna ut vem som troligtvis är offret?

    Tror ni offret uppskattar att bli pekad finger åt i tid och otid på stan och i skolan m.m av diverse folk som räknat ut att de är offer för en pedofil genom att de har sett gärningsmannen/kvinnan via någon hemsida?
  • Red Velvet
    Anonym (Tr) skrev 2011-11-09 12:05:25 följande:
    Jag är JÄTTEINSTATT i den där frågan och du hade förmodligen gapat om du hade hört vad som hänt...
    Han förklarar ju själv i texten att han varit på dagis och pratat men blivit utkörd. Fråga er själva vad han hade där att göra?! Hans dotter är idag över tonåren och går INTE på dagis. Han stod anklagad för övergrepp mot henne som pga. hennes låga ålder inte ansågs trovärdig. Men vad vet ni, det är ju bara media.
    Han har setts stå och masturbera framför barn av massor med människor och föräldrar som SJÄLVA slagit larm OCH anmält. Att han på något sett skulle vara oskyldig är rent JÄVLA bullshit.
    Han var väl till dagiset med domslutet som visade på att han blev friad? Så att de skulle få veta hur det låg till?

    Stämmer det du skriver så fine, han är ett svin. Däremot så kommer man inte ifrån att OSKYLDIGA fortfarande kan hängas ut som sexbrottslingar mot barn och det är inte ok.
    Det är heller inte ok att de barn som blivit utsatta ska få gå dragandes hela livet med vetskapen om att alla vet ATT och VEM som förgrep sig på denne. För offrets kännedom kommer allt som oftast fram om sexförbrytaren gör det. Borde det inte räcka med att man får sitt straff? Ska man ut på torget och lynchas inför alla och dra med sig oskyldiga i det?
     
  • Anonym (Tr)
    Red Velvet skrev 2011-11-09 12:55:44 följande:
    Han var väl till dagiset med domslutet som visade på att han blev friad? Så att de skulle få veta hur det låg till?

    Stämmer det du skriver så fine, han är ett svin. Däremot så kommer man inte ifrån att OSKYLDIGA fortfarande kan hängas ut som sexbrottslingar mot barn och det är inte ok.
    Det är heller inte ok att de barn som blivit utsatta ska få gå dragandes hela livet med vetskapen om att alla vet ATT och VEM som förgrep sig på denne. För offrets kännedom kommer allt som oftast fram om sexförbrytaren gör det. Borde det inte räcka med att man får sitt straff? Ska man ut på torget och lynchas inför alla och dra med sig oskyldiga i det?
    Åh jag är faktiskt väldigt kluven ifrågan. Jag vet inte om jag är för eller emot. Jag har själv varit utsatt och har vänner som har varit utsatta. Mitt fall ogillades av rätten och nu är idioten uppe i tingsrätten igen (Han har fällts för totalt 6 fall av pedofil brott) då han är återfallsbrottsling. Jag menar att, vad ska man göra med återfallskriminella som ALDRIG sluta med sitt beteende? Eller de absolut farligaste som har hänsynslösa brott bakom sig ( som till och med media ibland hänger ut) Jag vet att min förgripare tar varje chans han får att förgripa sig på alldeles för unga tjejer! Jag är emot av samma anledning som du själv, av rädslan att fel person ska hängas ut - dvs. den som inte begått ett brott. Men jag skulle faktiskt känna mig tryggare med ungarna på gården om jag visste att mitt området var tryggt.
Svar på tråden Skall pedofiler hängas ut?