• Äldre 3 Nov 18:50
    8731 visningar
    25 svar
    25
    8731

    Vilket är det bästa leksaksköket?

    Brio, Micki, OBH Nordica m.fl... Vilket är det bästa leksaksköket enligt dig?

  • Svar på tråden Vilket är det bästa leksaksköket?
  • Äldre 3 Nov 19:22
    #11
    eliten skrev 2011-11-03 19:19:30 följande:
    Men Ikeas är väldigt tåligt och stabilt och tål att klättras på, plattorna lyser när man sätter på dem.
    Mickis ramla isär efter någon vecka här..
    Vi valde bort ikeas eftersom vi har en spis med vanliga plattor här hemma.
    Mickis kändes ranglig och värdelös och litens kusin har det större med vask och det är lika rangligt det. Brios kändes mer stabilt och jag hittade på hikmet.se för ett bra pris!
    Det fganns dessutom en vask att köpa till med träkran.

    http://www.hiko.se/Leksaker/Varum%C3%A4rke/Brio/K%C3%B6ksleksaker/Brio-Spis-R%C3%B6d

    http://www.hiko.se/Leksaker/Varum%C3%A4rke/Brio/K%C3%B6ksleksaker/Brio-Diskb%C3%A4nk 
  • Äldre 3 Nov 19:31
    #12

    Nu fick jag svar på micki- köksfrågan iaf! Blir verkligen inget sånt!

  • Äldre 3 Nov 19:38
    #13

    ÖoB tar 249kr (tror jag det var) för brios i veckan. Sonen har den spisen nu och den har hålt bra i två år. Men vi trånar både sonen och jag efter ikeas, får se till jul.

  • princi­pessan
    Äldre 3 Nov 19:50
    #14

    Hmm förstår inte varför alla är negativa till mickis! Vi har en och den tåls att stå på tom!! Har hållt sig fin i två års lekande av två vilda barn

  • Äldre 3 Nov 19:53
    #15

    Brio. Jag har kvar min briospis, sliten för den är minsann lekt med, och den är trettio år!

  • Äldre 3 Nov 19:53
    #16

    Ja, inte vet jag vad andra gör med sina saker, sonen fick sin spis i julklapp förra året och den sitter fortfarande ihop...


    I reject your reality and substitute my own.
  • Äldre 3 Nov 19:55
    #17

    IKEAs kan ju tyckas vara lite dyrt men det är en otrolig skillnad på IKEAs spis kontra den Mickie som dottern hade tidigare - IKEAspisen tål ju att lekas med och känns betydligt stabilare än Mickis som inte tålde att flyttas runt utan att rangla ihop fullständigt


    Den late får brått när det blir kväll
  • Äldre 3 Nov 19:56
    #18

    IKEAs är toppen! Perfekt med skåp som man kan använda till förvaring av bl.a. kastruller, låtsasmat, pussel och böcker.

  • Tahu
    Äldre 3 Nov 19:59
    #19

    Ikeas är fint, men dotterns Kid Kraft white retro/vintage kitchen är jättefint. Beställde från Holland, mycket billigare än Sverige!

    http://wooden-toys-direct.co.uk/KidKraft-White-Vintage-Retro-Play-Kitchen-53208


    Diskutera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet!
  • Scarle­tt77
    Äldre 3 Nov 20:01
    #20

    Absolut ikeas! Min dotter fick ett när hon fyllde 1 år och hon älskar det. Hon har helt slutat rota i mina skåp och kockar i sitt eget kök när jag lagar mat, så vi står där i varsin ände och slammrar med kastrullerna tycker det va värt varenda krona och jag tror hon kommer leka med det i många år iom att hon bara är 1 nu.

  • Äldre 3 Nov 20:04
    #21

    Ikeas, har haft både brio och micki som gått sönder/repats snabbt! Ikeas är stabilt som sjutton och gömmer även köksgrejjerna när dom inte används!
    Den är ju också reglerbar i höjd så den kan användas både tidigt och längre upp i åldrarna :)

  • Äldre 3 Nov 21:10
    #22

    Titta på www.styleroom.se så många jättefina kök till barn som du kan göra själv

  • Äldre 3 Nov 21:20
    #23

    Vi har Micki och Ikea. Micki är skit, Ikeas är jättebra (särskilt med överdelen)!

  • Äldre 3 Nov 21:24
    #24

    ikea absolut

  • Äldre 3 Nov 23:31
    #25
Svar på tråden Vilket är det bästa leksaksköket?