• p0ppaN

    Hur lång tid efter bortgången var begravningen?

    Ja som rubriken säger.

    Hur lång tid eller att era änglar somnat in var begravningen?
    Hur lång tid tog det att få obduktionssvaren? 
    skriv gärna också hur gamla barnen var eller i vilken vecka dom föddes. 

    Är det någon annan som förlorat sitt barn runt 2-3 månader i PSD?   


    Mamma till ängeln Lilly 11.07.27 - 11.10.07
  • Svar på tråden Hur lång tid efter bortgången var begravningen?
  • Cinza

    Vi hade begravningen två veckor efter vår son dog. Jag kommer inte ihåg exakt hur lång tid det tog för obduktions-svaren men jag tror det nån månad.

    Elias föddes i v. 36+4 och gick bort när han var 4 månader och 17 dagar. Dödsorsaken var sepsis som han fick p.g.a sin medfödda sjukdom.

  • PVeraB

    Vår son obducerades inte, jag ville inte det. Han dog  ca 2 mån gammal av sin medfödda sjukdom. Så därför blev det ingen väntan där, däremot tog det väl ett tag innan vi fick slutgiltigt vilken hans medfödda sjukdom var. Den kom två eller tre veckor efter han dog. Han föddes i v.37+3

    Vi hade begravning en månad efter han dog eftersom vi ville att hans mormor och morfar samt mostrar skulle ha möjlighet komma på den. De bor i en annan del av Sverige så det brukar vara ett pyssel få tag i biljetter.

  • p0ppaN

    Tack för svaren.

    Jag kommer ha begravningen på 5 veckorsdagen.
    11.11.11

    Idag är det 4 veckor sedan hon fick vingar och jag har fortfarande inte fått något svar från obduktionen.    

    Lilly föddes i vecka 39+5 och blev 10 veckor och 2 dagar.      


    Mamma till ängeln Lilly 11.07.27 - 11.10.07 <3
  • Oneesan

    Obduktionen dröjde för vår del. Jag tror att det tog lite drygt två månader innan vi fick svar.


    Arigato
  • p0ppaN

    var svaret det ni hade förväntat er?


    Mamma till ängeln Lilly 11.07.27 - 11.10.07 <3
  • Ennna

    Hej!
    Beklagar din oerhörda förlust!
    Vår son dog i psd, 3 månader och två dagar gammal.
    För oss tog det nästan tre veckor innan begravningen ägde rum.

  • MinEmPsi

    Hej!

    Min dotter dog i min mage 7mars 2008, hon föddes 9mars och vi hade begravningen 9april, så en månad  exakt mellan hon föddes och begravdes,
    Vi fick obdutionsvaren efter 2månader efter hon föddes, men det tog längre tid pga min moderkaka var "påvift".

  • Minimimoon

    Beklagar eran förlust.

    Våran dotter var 10 dagar när vi hittade henne livlös och 15 dagar när respiratorn stängdes av. Eftersom det räknades som att hon gick bort i hemmet blev det en utredning av ren rutin. Så inte vi föräldrar har gjort något... Den rättsmedicinska obduktionen (i uppdrag av Polisen) är mycket grundligare än en vanlig obduktion fick vi det förklarat för oss. De släppte hennes kropp bara några dagar efter dödsförklaringen och vi begravde henne 3 veckor efter. 

    Vi fick rapporten för 2 veckor sedan. Då hade det gått ca 10 veckor. Den mest troliga anledningen är PSD eftersom de inte hittade några fel. Det var nog det svaret jag hade förväntat mig för jag kunde inte tänka mig att det skulle vara annat. Hon var så frisk och pigg. 

  • 17mån

    Hej,
    Vår son blev 1 år 4 månader och 29 dagar. (föddes i v 39+0)
    Begravningen var ca 2,5 vecka efteråt och vi har fortfarande inte fått svar på obduktionen (den gjordes för 5 veckor sedan) De har sagt att vårt fall är prioriterat och att vi skulle få svar efter ca 4 veckor, så jag stirrar mig blind på en telefon som aldrig ringer...

    Precis som för Minimimoon har det gjorts en rättsmedicinsk obduktion då han gick bort i hemmet. Han var frisk och de preliminära svaret är att de inte hittat något så även vi väntar oss PSD, trots att han var en stor liten kille.
    Lycka till med begravningen, för oss blev det en fin men otroligt tung dag. ( vår son kremerades och vi hade urnsättningen i fredags, även den blev väldigt fin...)
    Styrkekramar till er!

Svar på tråden Hur lång tid efter bortgången var begravningen?