Inlägg från: Anonym (op 2007) |Visa alla inlägg
  • Anonym (op 2007)

Macrolane för bröstförstoring?

Jag la in silicon/gelehallon 2007. Tog mjukaste sortens implantat 375 ml på varje sida. Har fått ett barn efter det, hade 2 innan. Amningen funkade fint och jag lovar att INGEN skulle tro att jag opererat mig. De är jätte jätte mjuka och nu efter sista grav/amning även rätt hängiga.
    Har dock inga planer på att göra om då jag är nöjd med storleken och jag kan ju bara föreställa mig hur hängiga det vore utan implantat ho ho. Sen hör jag till dem som hellre har en naturlig look.

Macrolane kan som någon skrev, göra det svårare att se ev förändring vid mammografi. När jag ska på mammorgrafi ska det tydligen ultraljudas istället sa min kirurg.

Nu är det mer än 4 år sedan och jag har ingen plan på att behöva byta implantat på länge. Dessa nya, gelehallon, vet man inte riktigt livslängden på men den är betydligt bättre än de gamla. Underförstått sa min kirurg att de aldrig behöver bytas, dock kan han inte lova det eftersom de är så pass nya.

Enda problemet för mig var att jag fick kapselbildning på ena sidan. Hade dock försäkring så det fixades till gratis. Efter den op behövde jag inte ens ta en Alvedon, hade inte ont alls. Åkte kommunalt hem direkt efter jag kvicknat till efter narkosen. Har dock förminskad känsel på huden under bröstvårtan ner till bröstvecket på det bröst som är öppnat 2 ggr. Det är dock inget som stör mig alls.

Jag gjorde mina på Proforma Clinic, sthlm. Rekomenderas varmt.          

• Anonym (op 2007)
    Jag betalade 37'000 2007, ink kapselförsäkring. Kostar samma nu. 34'000 utan försäkringen men det är inte värt att snåla 3'000 där anser jag då det är relativt vanligt med kapselbildning.
    Proforma ersätter, eller gjorde iaf då, även resekostnad upp till 2'000!
    Den kirurg jag hade heter Calle Gustafson. Han förstod EXAKT vad jag var ute efter, jättebra.    
Svar på tråden Macrolane för bröstförstoring?