Inlägg från: Anonym (macrolane) |Visa alla inlägg
  • Anonym (macrolane)

Macrolane för bröstförstoring?

Undrar om det är någon som provat macrolane för bröstförstoring?  

Är ni i så fall nöjda och hur länge håller det i sig? Hur många ml valde ni och hur mycket skillnad blev det? Lade folk märke till förändringen?

Är lite nyfiken, funderar på att gå till Stureplanskliniken för ett möte! 

• Svar på tråden Macrolane för bröstförstoring?
  • Anonym (macrolane)

puff

puff

puff

• Anonym (macrolane)

Ingen som testat? Trodde det var ganska vanligt.

• Anonym (macrolane)

puff puff puff

• Anonym (macrolane)
    Mandel skrev 2011-11-10 08:14:39 följande:
    Behöver man inte byta implantat efter 5-10år? Var det inte så förr?

Jag vill ha bröst, men inte så stora utan mer bara få ett par. Har inga nu...
    Maken tycker att en operation är för riskabelt och ska jag ändå göra det så ska jag göra ett par ordentliga är hans åsikt.
    Jag som skulle nöja mig med b-kupa...
    Jag tror silikonet håller livet ut nu för tiden, men jag är inte säker.

Jag vill nog också ha en b-kupa. Tror för sjutton att jag ska boka in en tid på Stureplanskliniken, för att ställa de frågor man har och se hur mycket de rekommenderar att man lägger i.
  • Anonym (macrolane)
    Anonym (jag med) skrev 2011-11-16 19:16:00 följande:
    Har precis varit på konsultation på stureplanskliniken. De rekommenderade 80 ml/bröst för mig och då blir kostnaden 18 500. Sen får man göra en "påfyllning" efter ca 2 år, men det är inte lika dyrt.  Jag vill inte göra implantat för att jag dels inte vill ha så stor förändring, och dels att jag är övertygad om att oavsett implantat kommer de behöva bytas ut. Vill inte signa upp mig för en livstid av kirurgiska ingrepp, så jag testar Macrolane!
    Spännande! Verkar det vara en bra klinik?
    Hur lång tid tar det till du får göra det, är det lång väntetid?

Du får skriva här och berätta om hur det gick sen!!
  • Anonym (macrolane)

Någon mer som testat/ska testa macrolane?

• Anonym (macrolane)
    Anonym skrev 2011-11-26 17:50:15 följande:
    Har bara läst endel av inläggen. 

TS, du behöver ju inte välja macrolane bara för att du vill gå upp lite i storlek.

Du kan ju välja 100cc med silikon, gelehallon eller koksalt som sen finns i olika former och "hårdhet". Du kan få det natruligt genom det också, men det är betydligt billigare.

Snittet kan läka riktigt fint, det har det gjort på mig och syns inte om man verkligen inte stirrar. Snittet kan du lägga runt vårdgårdarna, under bröstet, armhålan eller naveln.

Jag tänkte också på macrolane till en början, men blir otroligt dyrt i längden. 

Men vad kostar det att lägga in 100 cc gelehallon då? Trodde det gick på 30-40 000 iaf.
    Sen tycker jag att det är lite läskigt att bli nedsövd och att de skär i en, brrrr.
    Hur mycket lade du i?

• Anonym (macrolane)
    Anonym skrev 2011-11-26 18:05:42 följande:
    Glömde säga att jag la in 300cc i varje bröst. Fick D kupa, vilket ser naturligt ut på min kropp.

La in droppformade implantat, näst mjukaste. 
    Hmm, okej. Jag har en kompis som gjort gelehallon, tror hon har c-d-kupa och hon säger precis som du att det är billigare för att det är livet ut + att hon är jättenöjd med resultatet.

Vad hade du för storlek innan? Jag tror det blir mycket snyggare om man har lite bröst innan, själv har jag väldigt små... Är liksom smal i övrigt på överkroppen så det känns som det kan bli två spända bollar vilket jag tycker är jättefult! Önskar jag hade mer hull så att säga. Har rumpa så jag tror att ett par större bröst skulle göra min kropp mer proportionell.
  • Anonym (macrolane)
    Anonym skrev 2011-11-27 01:04:12 följande:
    Jag hade en A-kupa innan, och det var för litet på min kropp tyckte jag.

Men man behöver ju inte göra runda, hårda silikon implantat i "high-profile"  

Läs lite på sidan jag länkade till, där lärde jag mig mycket som sagt.
    Sen finns det ju /www.qvinna.info också. 
    Tack för info, tips och tankar! Jag är så sugen på att göra detta nu!

Dock har jag tre saker som tar emot:
    - Hur ska alla på jobbet reagera? Jobbar på en extremt mansdominerad arbetsplats.
    - Hur ska mamma och pappa reagera? De är verkligen naturliga och mamma sminkar sig inte ens. Har höga ideal.
    - Det som jag oroar mig mest över: Hur ska jag försvara det för mig själv, rent moraliskt? Jag vill inte "stå" för det här utseendefixerade samhället.... Tycker det är svårt!

Å andra sidan vill jag ju ha en kropp som jag trivs med. Kommer inte göra något extremt utan något som ser bra ut på mig. Jag håller på att försöka bli gravid så kanske jag ska vänta till efter graviditeten? Men vi har försökt ett år nu så jag vet inte hur länge det kommer dröja....
  • Anonym (macrolane)

Hej! Nu har jag bokat in en tid för konsultation på Stureplanskliniken!! Ska dit om en vecka... Är både förväntansfull och lite nervös :)

• Anonym (macrolane)

Hej nu har jag varit på konsultation.

Fick prata med en sjuksköterska och hon rådde mig faktiskt att inte göra macrolane. Hon sa att jag hade fina bröst som de var och att macrolanet inte skulle göra så stor skillnad.

Så nu väntar jag till efter jag fått barn och efter det blir det nog faktiskt silikon om jag är missnöjd då.

Svar på tråden Macrolane för bröstförstoring?