• Anonym

Macrolane för bröstförstoring?

Har bara läst endel av inläggen. 

TS, du behöver ju inte välja macrolane bara för att du vill gå upp lite i storlek.

Du kan ju välja 100cc med silikon, gelehallon eller koksalt som sen finns i olika former och "hårdhet". Du kan få det natruligt genom det också, men det är betydligt billigare.

Snittet kan läka riktigt fint, det har det gjort på mig och syns inte om man verkligen inte stirrar. Snittet kan du lägga runt vårdgårdarna, under bröstet, armhålan eller naveln.

Jag tänkte också på macrolane till en början, men blir otroligt dyrt i längden. 

• Anonym
    Anonym (macrolane) skrev 2011-11-26 17:54:29 följande:

Men vad kostar det att lägga in 100 cc gelehallon då? Trodde det gick på 30-40 000 iaf.
    Sen tycker jag att det är lite läskigt att bli nedsövd och att de skär i en, brrrr.
    Hur mycket lade du i?

Jag var LIVRÄDD för att sövas ner, men det  var faktiskt en härlig känsla.
    Var sådär härligt utsövd när jag  vaknade.

Jag betalade 36000 för mina, och det är livstils garanti på mina implantat.

Innan jag tog beslutet om operation så läste jag på under två års tid, så hade inga frågor på konsultationen.

Tipsar dig om att läsa på http://plastikoperationsforum.se/ där lärde jag mig mycket. Tittade på tjejers för och efter bilder och så.

Tänk igenom ordentligt. Macrolanen går ju ur efter några månader, men det är många tusen man pratar om som sen ska göras om igen, igen och igen... där kommer du verkligen vara "beroende" av "plastikoperationer" resten av livet (eller så länge du vill ha "snygga" bröst), så därav valde jag ett implantat istället.

Vill inte påverka dig i ditt beslut, vill bara dela med dig av mina tankar.  
  • Anonym

Glömde säga att jag la in 300cc i varje bröst. Fick D kupa, vilket ser naturligt ut på min kropp.

La in droppformade implantat, näst mjukaste. 

• Anonym
    Anonym (macrolane) skrev 2011-11-26 19:18:59 följande:
    Hmm, okej. Jag har en kompis som gjort gelehallon, tror hon har c-d-kupa och hon säger precis som du att det är billigare för att det är livet ut + att hon är jättenöjd med resultatet.

Vad hade du för storlek innan? Jag tror det blir mycket snyggare om man har lite bröst innan, själv har jag väldigt små... Är liksom smal i övrigt på överkroppen så det känns som det kan bli två spända bollar vilket jag tycker är jättefult! Önskar jag hade mer hull så att säga. Har rumpa så jag tror att ett par större bröst skulle göra min kropp mer proportionell.
    Jag hade en A-kupa innan, och det var för litet på min kropp tyckte jag.

Men man behöver ju inte göra runda, hårda silikon implantat i "high-profile"  

Läs lite på sidan jag länkade till, där lärde jag mig mycket som sagt.
    Sen finns det ju /www.qvinna.info också. 
  • Anonym

Jag rekomenderar att INTE göra macronlane, det är bortkastat med pengar och värdelöst, jag gjorde det för snart 4 år sedan, fyllde i med 100ml i varje bröst, och efter några veckor så kunde jag tydligt böja känna  håårda klumpar som bildats av macrolanet, fick då komma tillbaka till stureplanskliniken där hon klämde sönder dessa klumpar som gjorde fruktansvärt ont, det blev bra men efter en vecka igen likadant med klumpar, tror jag va tillbaka på stureplanskliniken en 5-6 gånger inom några månader, och sista gången jag va där så märkte man tydligt att det mesta va macrolanet va borta, så självklart lät jag mig själv övertalas att fylla på med till ett reducerat pris, och det hela slutade med att det åter igen blev klumpar. till slut struntade jag att åka tillbaka ditför att få dessa sönderklämda, och i ett år så gick jag omkring med hårda klumpar i mina bröst och bokade in en konsultation på en riktig klinik för en riktig bröstförstoring. när jag vaknade upp på uppvaket efter förstoringen så berättade kirurgen att han hade fullt shåå att få bort dessa klumpar som blivit inkapslade riktigt ordentlig, och han hade tydligen måsta skära rejält och operationen tog mycket längre tid än den skulle. och han berättade att macrolane är absolut inget han tycker folk ska hålla på med

Svar på tråden Macrolane för bröstförstoring?