• Anonym (macrolane)

Macrolane för bröstförstoring?

Undrar om det är någon som provat macrolane för bröstförstoring?  

Är ni i så fall nöjda och hur länge håller det i sig? Hur många ml valde ni och hur mycket skillnad blev det? Lade folk märke till förändringen?

Är lite nyfiken, funderar på att gå till Stureplanskliniken för ett möte! 

• Svar på tråden Macrolane för bröstförstoring?
  • Mandel
    Anonym (op 2007) skrev 2011-11-10 08:49:11 följande:
    Jag la in silicon/gelehallon 2007. Tog mjukaste sortens implantat 375 ml på varje sida. Har fått ett barn efter det, hade 2 innan. Amningen funkade fint och jag lovar att INGEN skulle tro att jag opererat mig. De är jätte jätte mjuka och nu efter sista grav/amning även rätt hängiga.
    Har dock inga planer på att göra om då jag är nöjd med storleken och jag kan ju bara föreställa mig hur hängiga det vore utan implantat ho ho. Sen hör jag till dem som hellre har en naturlig look.

Macrolane kan som någon skrev, göra det svårare att se ev förändring vid mammografi. När jag ska på mammorgrafi ska det tydligen ultraljudas istället sa min kirurg.

Nu är det mer än 4 år sedan och jag har ingen plan på att behöva byta implantat på länge. Dessa nya, gelehallon, vet man inte riktigt livslängden på men den är betydligt bättre än de gamla. Underförstått sa min kirurg att de aldrig behöver bytas, dock kan han inte lova det eftersom de är så pass nya.

Enda problemet för mig var att jag fick kapselbildning på ena sidan. Hade dock försäkring så det fixades till gratis. Efter den op behövde jag inte ens ta en Alvedon, hade inte ont alls. Åkte kommunalt hem direkt efter jag kvicknat till efter narkosen. Har dock förminskad känsel på huden under bröstvårtan ner till bröstvecket på det bröst som är öppnat 2 ggr. Det är dock inget som stör mig alls.

Jag gjorde mina på Proforma Clinic, sthlm. Rekomenderas varmt.          
    Vad kostade det?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (op 2007)
    Jag betalade 37'000 2007, ink kapselförsäkring. Kostar samma nu. 34'000 utan försäkringen men det är inte värt att snåla 3'000 där anser jag då det är relativt vanligt med kapselbildning.
    Proforma ersätter, eller gjorde iaf då, även resekostnad upp till 2'000!
    Den kirurg jag hade heter Calle Gustafson. Han förstod EXAKT vad jag var ute efter, jättebra.    
  • Anonym (jag med)

Har precis varit på konsultation på stureplanskliniken. De rekommenderade 80 ml/bröst för mig och då blir kostnaden 18 500. Sen får man göra en "påfyllning" efter ca 2 år, men det är inte lika dyrt.  Jag vill inte göra implantat för att jag dels inte vill ha så stor förändring, och dels att jag är övertygad om att oavsett implantat kommer de behöva bytas ut. Vill inte signa upp mig för en livstid av kirurgiska ingrepp, så jag testar Macrolane!

• Anonym (macrolane)
    Anonym (jag med) skrev 2011-11-16 19:16:00 följande:
    Har precis varit på konsultation på stureplanskliniken. De rekommenderade 80 ml/bröst för mig och då blir kostnaden 18 500. Sen får man göra en "påfyllning" efter ca 2 år, men det är inte lika dyrt.  Jag vill inte göra implantat för att jag dels inte vill ha så stor förändring, och dels att jag är övertygad om att oavsett implantat kommer de behöva bytas ut. Vill inte signa upp mig för en livstid av kirurgiska ingrepp, så jag testar Macrolane!
    Spännande! Verkar det vara en bra klinik?
    Hur lång tid tar det till du får göra det, är det lång väntetid?

Du får skriva här och berätta om hur det gick sen!!
  • Anonym (macrolane)

Någon mer som testat/ska testa macrolane?

• Anonym

Har bara läst endel av inläggen. 

TS, du behöver ju inte välja macrolane bara för att du vill gå upp lite i storlek.

Du kan ju välja 100cc med silikon, gelehallon eller koksalt som sen finns i olika former och "hårdhet". Du kan få det natruligt genom det också, men det är betydligt billigare.

Snittet kan läka riktigt fint, det har det gjort på mig och syns inte om man verkligen inte stirrar. Snittet kan du lägga runt vårdgårdarna, under bröstet, armhålan eller naveln.

Jag tänkte också på macrolane till en början, men blir otroligt dyrt i längden. 

• Anonym (macrolane)
    Anonym skrev 2011-11-26 17:50:15 följande:
    Har bara läst endel av inläggen. 

TS, du behöver ju inte välja macrolane bara för att du vill gå upp lite i storlek.

Du kan ju välja 100cc med silikon, gelehallon eller koksalt som sen finns i olika former och "hårdhet". Du kan få det natruligt genom det också, men det är betydligt billigare.

Snittet kan läka riktigt fint, det har det gjort på mig och syns inte om man verkligen inte stirrar. Snittet kan du lägga runt vårdgårdarna, under bröstet, armhålan eller naveln.

Jag tänkte också på macrolane till en början, men blir otroligt dyrt i längden. 

Men vad kostar det att lägga in 100 cc gelehallon då? Trodde det gick på 30-40 000 iaf.
    Sen tycker jag att det är lite läskigt att bli nedsövd och att de skär i en, brrrr.
    Hur mycket lade du i?

• Anonym
    Anonym (macrolane) skrev 2011-11-26 17:54:29 följande:

Men vad kostar det att lägga in 100 cc gelehallon då? Trodde det gick på 30-40 000 iaf.
    Sen tycker jag att det är lite läskigt att bli nedsövd och att de skär i en, brrrr.
    Hur mycket lade du i?

Jag var LIVRÄDD för att sövas ner, men det  var faktiskt en härlig känsla.
    Var sådär härligt utsövd när jag  vaknade.

Jag betalade 36000 för mina, och det är livstils garanti på mina implantat.

Innan jag tog beslutet om operation så läste jag på under två års tid, så hade inga frågor på konsultationen.

Tipsar dig om att läsa på http://plastikoperationsforum.se/ där lärde jag mig mycket. Tittade på tjejers för och efter bilder och så.

Tänk igenom ordentligt. Macrolanen går ju ur efter några månader, men det är många tusen man pratar om som sen ska göras om igen, igen och igen... där kommer du verkligen vara "beroende" av "plastikoperationer" resten av livet (eller så länge du vill ha "snygga" bröst), så därav valde jag ett implantat istället.

Vill inte påverka dig i ditt beslut, vill bara dela med dig av mina tankar.  
  • Anonym

Glömde säga att jag la in 300cc i varje bröst. Fick D kupa, vilket ser naturligt ut på min kropp.

La in droppformade implantat, näst mjukaste. 

• Anonym (macrolane)
    Anonym skrev 2011-11-26 18:05:42 följande:
    Glömde säga att jag la in 300cc i varje bröst. Fick D kupa, vilket ser naturligt ut på min kropp.

La in droppformade implantat, näst mjukaste. 
    Hmm, okej. Jag har en kompis som gjort gelehallon, tror hon har c-d-kupa och hon säger precis som du att det är billigare för att det är livet ut + att hon är jättenöjd med resultatet.

Vad hade du för storlek innan? Jag tror det blir mycket snyggare om man har lite bröst innan, själv har jag väldigt små... Är liksom smal i övrigt på överkroppen så det känns som det kan bli två spända bollar vilket jag tycker är jättefult! Önskar jag hade mer hull så att säga. Har rumpa så jag tror att ett par större bröst skulle göra min kropp mer proportionell.
  • Anonym
    Anonym (macrolane) skrev 2011-11-26 19:18:59 följande:
    Hmm, okej. Jag har en kompis som gjort gelehallon, tror hon har c-d-kupa och hon säger precis som du att det är billigare för att det är livet ut + att hon är jättenöjd med resultatet.

Vad hade du för storlek innan? Jag tror det blir mycket snyggare om man har lite bröst innan, själv har jag väldigt små... Är liksom smal i övrigt på överkroppen så det känns som det kan bli två spända bollar vilket jag tycker är jättefult! Önskar jag hade mer hull så att säga. Har rumpa så jag tror att ett par större bröst skulle göra min kropp mer proportionell.
    Jag hade en A-kupa innan, och det var för litet på min kropp tyckte jag.

Men man behöver ju inte göra runda, hårda silikon implantat i "high-profile"  

Läs lite på sidan jag länkade till, där lärde jag mig mycket som sagt.
    Sen finns det ju /www.qvinna.info också. 
  • Anonym (macrolane)
    Anonym skrev 2011-11-27 01:04:12 följande:
    Jag hade en A-kupa innan, och det var för litet på min kropp tyckte jag.

Men man behöver ju inte göra runda, hårda silikon implantat i "high-profile"  

Läs lite på sidan jag länkade till, där lärde jag mig mycket som sagt.
    Sen finns det ju /www.qvinna.info också. 
    Tack för info, tips och tankar! Jag är så sugen på att göra detta nu!

Dock har jag tre saker som tar emot:
    - Hur ska alla på jobbet reagera? Jobbar på en extremt mansdominerad arbetsplats.
    - Hur ska mamma och pappa reagera? De är verkligen naturliga och mamma sminkar sig inte ens. Har höga ideal.
    - Det som jag oroar mig mest över: Hur ska jag försvara det för mig själv, rent moraliskt? Jag vill inte "stå" för det här utseendefixerade samhället.... Tycker det är svårt!

Å andra sidan vill jag ju ha en kropp som jag trivs med. Kommer inte göra något extremt utan något som ser bra ut på mig. Jag håller på att försöka bli gravid så kanske jag ska vänta till efter graviditeten? Men vi har försökt ett år nu så jag vet inte hur länge det kommer dröja....
  • Anonym (macrolane)

Hej! Nu har jag bokat in en tid för konsultation på Stureplanskliniken!! Ska dit om en vecka... Är både förväntansfull och lite nervös :)

• Anonym (macrolane)

Hej nu har jag varit på konsultation.

Fick prata med en sjuksköterska och hon rådde mig faktiskt att inte göra macrolane. Hon sa att jag hade fina bröst som de var och att macrolanet inte skulle göra så stor skillnad.

Så nu väntar jag till efter jag fått barn och efter det blir det nog faktiskt silikon om jag är missnöjd då.

• Anonym

Jag rekomenderar att INTE göra macronlane, det är bortkastat med pengar och värdelöst, jag gjorde det för snart 4 år sedan, fyllde i med 100ml i varje bröst, och efter några veckor så kunde jag tydligt böja känna  håårda klumpar som bildats av macrolanet, fick då komma tillbaka till stureplanskliniken där hon klämde sönder dessa klumpar som gjorde fruktansvärt ont, det blev bra men efter en vecka igen likadant med klumpar, tror jag va tillbaka på stureplanskliniken en 5-6 gånger inom några månader, och sista gången jag va där så märkte man tydligt att det mesta va macrolanet va borta, så självklart lät jag mig själv övertalas att fylla på med till ett reducerat pris, och det hela slutade med att det åter igen blev klumpar. till slut struntade jag att åka tillbaka ditför att få dessa sönderklämda, och i ett år så gick jag omkring med hårda klumpar i mina bröst och bokade in en konsultation på en riktig klinik för en riktig bröstförstoring. när jag vaknade upp på uppvaket efter förstoringen så berättade kirurgen att han hade fullt shåå att få bort dessa klumpar som blivit inkapslade riktigt ordentlig, och han hade tydligen måsta skära rejält och operationen tog mycket längre tid än den skulle. och han berättade att macrolane är absolut inget han tycker folk ska hålla på med

Svar på tråden Macrolane för bröstförstoring?