• Anonym (hmmm)

Träffat en kille som har ADHD.. Hjälp!

Detta berättade han för mig när vi dejtat ett par gånger.
    Han verkar väldigt intresserad av mig och jag tolkar det som att han är lite "allt eller inget", vet inte om det hör till diagnonsen.
    Jag undrar hur det är att vara tillsammans med någon med adhd? Är det extra svårt att få relationen att fungera?
    Det jag läser om det känner jag bara igen til viss del när det gäller honom, antar att han kontrollerar sig själv väl. Men jag vill ju att han ska kunna vara sig själv helt och hållet med mig! Är det så att jag kommer märka vem han verkligen är efter en längre tid?
    Ni som har adhd, eller lever med någon som har det hur påverkar diagnosen  förhållandet?

• Svar på tråden Träffat en kille som har ADHD.. Hjälp!
  • Anonym (hmmm)

Oj vad många svar så snabbt! Tack så mycket!
    Jag har svårt att tänka mig honom arg eller stökig. Ibland kan han bli plötsligt ivrig, men mer att han blir glad och vill pussas. Märker inte av bristande impulskontroll heller. Han har svårt för svensson-liv, jobbar ute på veckorna och reser, trots att han har en dotter vill han inte ha ett vanligt vardagsliv. Har rest massor utomlands och så.. Flyttat massor, har liksom ingen stadig punkt. Det märks att han älskar dottern otroligt men ändå tycker jag att han inte riktigt är föräldratypen.. Han kan glömma grejer som att påsken kommer på våren och hur längesedan något hände, i år räknat.
    Han är intelligent och kreativ. Jag uppfattar honom som lugn men med ett livligt uttryck i ansiktet, känns som att han kanske tänker massor som han sållar bland när han pratar.
    Han har varit deprimerad, tar fortfarnade medicin mot det men inte mot adhd-symptom vad jag vet. Blivit sårad i tidigare relationer. Känns som att om jag leker med honom så är det värre än om jag gör det med någon annan. Jag vill träffas lite och se vad som händer, men känns som att för honom är det mera svart eller vitt. Han är intensiv trots sitt lugn, känns som att han älskar intensivt när han väl har dom känslorna och då kommer han må dåligt om jag inte får samma känslor..
    Jag vet att jag måste tänka bort hans diagnos men det kommer bli svårt, för jag kommer ändå undra om han förstår mig rätt, om jag förstår honom rätt och om han visar som att allt är okej men egentligen är det en tankestorm i hans huvud..

• Anonym (hmmm)
    Tigerliljaaa skrev 2011-11-07 19:25:15 följande:
    ärligt talat jag är sur på media... tar upp diagnoser " har du ADHD eller är du bipolär quiz i aftonbladet.... sprider sjukt mycket konstiga fördommar istället för att plocka bort dom.

Självklart kommer det att komma prövningar men det hade det gjort även utan diagnos...
    Alla människor har brister och en diagnos behöver inte innebära att relationen blir svårare än utan en diagnos..

Tycker du om honom så ge honom en chans och strunta i diagnosen...

sen längre fram så kanske du eventuellt får lära dig vissa saker om ADHD för att göra er vardag enklare men även det sker i förhållanden utan diagnoser det kallas att anpassa sig.
    Ett quiz låter väldigt oseriöst tycker jag. Jag har inga fördomar för jag känner ingen som har adhd förutom honom..
    Nu är han med i budgivningen på en lägenhet, budet ligger dubbbelt mot utgångsbudet, banken har dragit sig ur för att lånet inte matchar med värderingen på lyan o själv har han inte ens sett den, men tänker köpa den ändå. Det är sådana saker som gör mig tveksam till att dela mitt liv med honom, men att träffas o ha det mysigt ihop är jättetrevligt
Svar på tråden Träffat en kille som har ADHD.. Hjälp!