• Anonym (mum)

    Vad har ni för kroppsmått? Modell

    Jag undrar, eftersom att det står att modeller ska ha 90-60-90. 
    Mina mått är 87-72-93. (Bröst-midja-stuss)

    Den stora skillnaden är i midjan, men jag undrar om jag mätt fel eller om dom gör på något annat sätt för jag är smal. 12cm är ju jätte stor skillnad liksom.

    Fast jag har läst att det max ska vara 90 i bröst, runt 60 i midja, och max 90 i midja. Jag tränar som en tok, därför blir min rumpa lite större. Men jag tycker inte det är negativt. Så länge man inte har fett liksom.

    Jag är 180cm lång, väger 62. Men Mikas sa att dom hade så många modeller som såg ut som mig redan.
     

  • Svar på tråden Vad har ni för kroppsmått? Modell
  • Anonym

    Modeller är väl inte direkt kända för att se "normala" ut i kroppen
    Du är säkert jättefin som du är, så jag skulle nog satsa på en annan karriär om jag vore dig.

    Mina mått är 98, 68, 85 (bred över höfterna, smal midja och små bröst).

  • Anonym

    Jag hade exakt 90-60-90 när jag var yngre. Smal var jag som attan...hälsosam...nepp inte för fem öre.

  • Anonym

    Du får nog svälta dig och skaffa sillisar om du ska ha de kroppsmåtten Bröst är ju fett och ska du vara så smal om midjan så kommer brösten ta stryk.

  • Anonym (mum)
    Anonym skrev 2011-11-08 10:57:24 följande:
    Du får nog svälta dig och skaffa sillisar om du ska ha de kroppsmåtten Bröst är ju fett och ska du vara så smal om midjan så kommer brösten ta stryk.
    Nej, för att silikon då har man ju stora bröst, det har inte modeller... 87 och 90 tycker inte jag är så stor skillnad.  Men asså vadå det är ju precis perfekt tjocklek på mig, hur vill dom att jag ska bli runt tio cm mindre? Om jag tappar ett kilo så syns mina revben. Mitt BMI är 18...
  • Anonym
    Anonym (mum) skrev 2011-11-08 11:09:28 följande:
    Nej, för att silikon då har man ju stora bröst, det har inte modeller... 87 och 90 tycker inte jag är så stor skillnad.  Men asså vadå det är ju precis perfekt tjocklek på mig, hur vill dom att jag ska bli runt tio cm mindre? Om jag tappar ett kilo så syns mina revben. Mitt BMI är 18...
    Men varför denna fokus på måtten? Säger de verkligen på MIKAS att alla modeller måste ha 90,60,90?
    Du får ju välja, antingen bli undernärd (som många modeller tyvärr är)  eller acceptera att du kanske inte kan bli modell, eller i vilket fall inte hos MIKAS.

    Jag tycker personligen att 90 är stora bröst om man har 60 cm i midjan. Det är ju precis som du säger, att då kommer du visa revbenen och då kommer fettet i brösten att försvinna först. Så har du 60 i midjan så kommer du inte att ha 87 runt brösten längre...
  • Anonym (mum)
    Anonym skrev 2011-11-08 10:46:39 följande:
    Modeller är väl inte direkt kända för att se "normala" ut i kroppen
    Du är säkert jättefin som du är, så jag skulle nog satsa på en annan karriär om jag vore dig.

    Mina mått är 98, 68, 85 (bred över höfterna, smal midja och små bröst).
    Jag har inte stora höfter, utan det är tackvare min rumpa jag får 93... Men det ska man inte ha eller vad?
  • Anonym (85-60-88)

    Jag har 85-60-88 (bröst-midja-rumpa). 90-60-90 var väl ett "gammalt" ideal från Marilyn Monroes tid, typ?

  • Flisan79

    Vad du "bör" ha är mått som passar en 36:a då provkollektioner görs i den storleken. 36 är ca 67 cm i midjan. 60 cm är oerhört smalt och är man 180 cm lång kanske du inte ens som skelett får så smal midja .

    90-60-90 anses väl som det ultimat kvinnliga och det handlar mer om skillnaden i procent mellan måtten. Em studie har visat att just den kombinationen anses perfekt men måtten kan alltså diffa bara de har samma förhållande till varandra.

  • Anonym (89-64-90)

    Hej jag har 89-64-90. Jag är 163 cm och väger 54 kg, så mitt BMI är inte så värst litet, runt 20 skulle jag tro. Det handlar ju om vart på kroppen fettet lägger sig. Om jag skulle gå ner i vikt för att få 60, så skulle säkert brösten o stussen också bli lite mindre. Är så nära 90-60-90 så det känns enerverande! Någon som vet om det går att använda korsett för att få midjan 4 cm smalare? :P

  • Anonym (fattar inte)

    Barn har ju 60 i midja. Klart att deras kropp ändras sen men det är väl inte så många människor som har 90-60-90`? Marilyn Monroe var väl inte alls så smal? Hon hade nog aldrig blivit modell idag!

Svar på tråden Vad har ni för kroppsmått? Modell