• Gräddis

15 månaders åka bil utan barnstol?

Skulle vilja höra om det bara är jag som är nojig eller om fler delar samma åsikt. Ska hälsa på min syster om några veckor och tar tåget dit med min mamma och dotter. Min syster bor 10 min bilväg från tågstationen och både min mamma och syster tycker det är okej att vi åker bil dit även om min dotter inte har någon bilbarnstol med sig (den är väldigt stor och klumpig så vi kan inte ta med oss den). De tycker jag är jobbig och omständig som inte tycker detta är okej. Det är bara 10 minuter och lugna vägar. Men jag vill inte riskera detta Det är lång väg att gå och går inte direkta bussar. Vad hade ni gjort? Propsat på att inte åka och ta fighten eller bara ge med er och åka den biten utan bilbarnstol???

• Svar på tråden 15 månaders åka bil utan barnstol?
  • Pia och Elna

Jag skulle beställt en taxi med bilstol och tagit den kostnaden.

• Gräddis

...alltså, propsat på att inte åka bil, vi åker ändå upp o hälsar på och jag tar i såfall bussen från tågstationen med dottern, hur omständigt det än är...

• Gräddis
    Pia och Elna skrev 2011-11-10 11:33:55 följande:
    Jag skulle beställt en taxi med bilstol och tagit den kostnaden.
    Bra ide, undrar hur vanligt det är att det finns taxi med bilbarnstol? Isåfall kör jag på den iden!
  • Kinne79

Ta taxi, dom ska ha stolar om man ber om det innan. Annars kan väl din syster kolla runt i bekanskapskretsen, någon måste ju ha en stol att låna ut. Vår dotter har åkt utan stol 2 gånger, fram o tillbaka till flygplatsen det var utomlands och gick inte att lösa på annat sätt. I Sverige går det lösa och då hade jag inte åkt utan.

• Triple Trouble

Aldrig utan bilstol! Antingen taxi med bilstol, eller låt din mamma köpa en bilstol på blocket och som hon har hemma hos sig.

• Triple Trouble

Eller systern menar jag..

• viseversa

Jag hade ALDRIG åkt med mina barn i bil utan bilbarnstol. lugna vägar visst men det KAN komma en blådåre körande och köra på bilen ni sitter i och din dotter flyger med huvudet före genom vindrutan och krossar huvudet mot asfalten! är det värt den risken menar du?

• hallonfamiljen

skulle inte åka 10 mil utan bilbarnstol. Chauffören i bilen ni åker må vara fantastisk på o köra bil men 10 mil är långt och det finns många galningar ute på vägarna. Taxi helt klart. Spelar ingen roll vad det kostar, säkerhet måste komma först =) Trevlig resa.

• mirre67

Jag håller med dig helt, ts, jag hade heller aldrig velat åka ens en så kort sträcka utan bilstol heller. Det finns ingen möjlighet att du kan få låna en mindre "klumpig" bilstol av någon, en kompis t ex så kan ju de ta er under tiden??

• viseversa
    Kinne79 skrev 2011-11-10 11:35:35 följande:
    Ta taxi, dom ska ha stolar om man ber om det innan. Annars kan väl din syster kolla runt i bekanskapskretsen, någon måste ju ha en stol att låna ut. Vår dotter har åkt utan stol 2 gånger, fram o tillbaka till flygplatsen det var utomlands och gick inte att lösa på annat sätt. I Sverige går det lösa och då hade jag inte åkt utan.
    Ja och om ni hade krockat då? Hade det varit värt det då med?
Svar på tråden 15 månaders åka bil utan barnstol?