• Jossofräs

    Hur svär du??

    Alla har ord som man anser är svordommar och alla använder vid dem vid vissa tillfällen, kanske när ungen kladdat oboypulver i hela köket, kanske när man slår i stortån i tröskeln, när datorn krånglar eller när karln är puckad.

    Det är förståss olika ord man använder som svordom, vissa tycker att det räcker med järnspikar medan andra ger sig på brutalare uttryck. Olika kulturer har säkert olika benämningar på vad en svordom är förnågot också.

    Jag undrar, vad är det vanligaste ordet/uttrycket du använder dig av när du svär??

    För mig är det, fan, jävlar och vad i helvette :P

  • Svar på tråden Hur svär du??
  • VildingsBravader

    Oj vad jag svär...och jag blandar hejvilt mellan språk också. Ibland behövs det ett rejält finskt saatana och ibland kanske det räcker med ett litet diskret darn.

    Jävlar,fan,satan,skit också,fasiken.

    Jag svär mest när jag kör bil..då skriker jag pucko,pulver eller rikshjon 


    Allt jag gör på Internet är sant!
  • NeLi

    fitta brukar det bli när jag är förbannat. typ slår mig. kuk ibland också, så det ska bli jämnställt. hora har jag sagt nån gång när det gör ont, men dock aldrig gigolo..

  • Skruttelito

    Jag svär rätt ofta. När jag gör illa mig, när jag inte lyckas öppna en förpackning, när datorn hänger sig eller liknande - fan, jävla skit och helvete är väl vanligast för mig. Jag försöker bita mig i tungan när dottern är i närheten och använder aldrig könsord när jag svär. Maken, som har ett annat modersmål, är inte särskilt imponerad av mina svordomar då man i de trakter han växte upp ger något mer målande beskrivningar över sina känslor när man är arg.

  • SarahIbrah

    Jag svär ofta, förut i varje mening men försöker att inte göra det så mycket nu.
    Men det vanligaste är " Åhh satans jävla skit" och om jag blir irriterad på någon som inte lyssnar / förstår när jag pratar så säger jag "kuken i örat -stendöv"

    men som sagt .. försöker att inte svära .. Drömmer

  • Severus

    Runda ord vid behov men bland barn blir det oftast: Jävlar, Fan, Skit, Helvete, Bajs
    Beror på vad som hänt, om det gjort ont etc

  • Lindyn

    Jag har nyligen fått lära mig att inte svära då en liten står bredvid och tar efter allt.


     


    Blir jag arg nu eller på annat sätt upprörd så heter det  FUDGE!

  • NeLi
    Lindyn skrev 2011-11-21 20:00:31 följande:

    Jag har nyligen fått lära mig att inte svära då en liten står bredvid och tar efter allt.


     


    Blir jag arg nu eller på annat sätt upprörd så heter det  FUDGE!


    Skrattande

    min man fick lära sig att säga fudge när han var och reste i usa, för i de riktigt kristna städerna gick fuck inte hem :)
  • Lindyn
    NeLi skrev 2011-11-22 10:55:45 följande:
    Skrattande

    min man fick lära sig att säga fudge när han var och reste i usa, för i de riktigt kristna städerna gick fuck inte hem :)
    Ha ha ha
Svar på tråden Hur svär du??