• ikapika81

    dagiskrångel

    Våra twins är 4 mån och livet är lite tufft nu, som det kan va :)
    Fått sjukskrivning så min kille kan va hemma o hjälpa mig lite.
    Har dotter på fyra. Hade önskat några fler dagistimmar.. Skicka in en dispens ansökan till rektorn...   Men..
     IDAG ringer de från dotterns dagis! Säger att de har ett förslag 6.45-14.15 TVÅ dagar i veckan. Men DÅ får du ALDRIG komma en minut för sent så som du gjort två gånger sedan du fick barn. Det stör vår verksamhet oerhört. Jag blir så stum att jag bara säger tack och hej. NR ETT De TOG BORT en timme så 14h/vecka nu. För sent? Hallå tio minuter två gånger på två månader. NR tre får dagis schefen skicka bud via dagispersonalen??

    Jag är ju sjukskriven 3 veckor nu men de säger att jag inte har rätt till fler timmar pga att alex ska ju vara hemma om du är sjuk och då är ju en förälder hemma och då är det ledigt barn som gäller.   HJÄLP MIG!!!

  • Svar på tråden dagiskrångel
  • Runguska

    Det bästa vore nog att du fick kommunicera direkt med förskolechefen! Ring upp och få en förklaring till beslutet och förklara att du vill få besked genom denne så ni kan diskutera dessa på en gång istället för att gå genom personalen. Oavsett förskolans regler kan förskolechefen godkänna extratimmar vid behov. 

  • ikapika81

    Tack seroc för kanon råd!
    Tvillingarnas pappa är inte dottens pappa och därmed inte vårdnadshavare.
    Så jag tror faktiskt inte dagis har rätt.. Han tar vab på våra sjuka tvillingar
    och dottern är snart fem och borde få gå till dagis tycker vi...

  • Lena

    Är han inte barnets pappa så spelar det ingen roll han är hemma. Barnet kan vara dä r så mycket du behöver.

Svar på tråden dagiskrångel