• Polly

    inolaxol=illamående???

    Jag tar inolaxol för jag har problem med mina tarmfickor. Jag har även magkatarr. Tycker att nu dom senaste 4-5 dagarna har jag mått illa i vågor hela dagarna. Kan det bero på inolaxolen? att det liksom inte är bra för magkatarren??

  • Svar på tråden inolaxol=illamående???
  • Philippa

    Vad har du för medicin mot magkatarren? kanske den som behöver justeras?

  • Philippa
    Polly skrev 2011-11-20 16:04:39 följande:
    Jag har bara receptfria. Pepcid och novalucol.

    Prova omeprazol i 14 dagar som också finns på apoteket, de är mer effektiva. Går inte besvären över ska en läakre undersöka dig.. du kanske behöver en långtidsbehandling med omeprazol?

    Själv har jag ätit omeprazol för magkatarr dagligen i 8 år.... 
  • skypigeon
    Philippa skrev 2011-11-20 16:09:22 följande:
    Prova omeprazol i 14 dagar som också finns på apoteket, de är mer effektiva. Går inte besvären över ska en läakre undersöka dig.. du kanske behöver en långtidsbehandling med omeprazol?

    Själv har jag ätit omeprazol för magkatarr dagligen i 8 år.... 
    du har inte fått några biverkningar?? som trötthet, ont i tarmarna och ett hemskt håravfall?? det fick jag efter betydligt kortare tid än så...tänk oxå på att omeprazol stör upptaget av B-vitaminer och gör det lättare att få osteoporos (benskörhet)...
  • Dolphingirl

    Jag tror inte att Inolaxolen är orsaken till illamåendet. Jag har oxå använt det mycket men har aldrig haft något illamående av den. Inolaxol är ju i princip rena fibrer. Byt till nått annat bulkmedel om du tror det beror på den. Lunelax har jag oxå använt. Funkade lika bra för mig.


    Gabriel 080804
  • Philippa
    skypigeon skrev 2011-11-20 17:26:48 följande:
    du har inte fått några biverkningar?? som trötthet, ont i tarmarna och ett hemskt håravfall?? det fick jag efter betydligt kortare tid än så...tänk oxå på att omeprazol stör upptaget av B-vitaminer och gör det lättare att få osteoporos (benskörhet)...

    Inga biverkningar alls....
Svar på tråden inolaxol=illamående???