• Äldre 24 Nov 10:53
    1224 visningar
    1 svar
    1
    1224

    Vad är en AP förälder? Är jag en AP förälder?

    Hej! Funderar lite på det här med Ap... Jag har tre barn som jag ammat fritt länge och samsovit med. Jag är sån som inte vill vara från mina barn när de är bebisar, det har dröjt länge innan jag gått hemifrån. Inga flaskor eller skrikmetoder. Min filosofi är att lyssna på mitt lilla barn och så fort som möjligt tillgodose deras behov, mota Olle i grind typ ;).. Jag tror små bebisar behöver få sitta ihop med sin förälder så mycket som möjligt första tiden. Att lägga in min bebis i ett eget sovrum finns tex inte.

    Jag träffar andra mammor som inte alls tänker som jag, de tycker det normala är 5mm, flaskmatning och rynkar på pannan åt samsovning och amning i flera år. Det vore roligt att komma i kontakt med några som tänker som jag. Finns några speciella trådar/träffar? Min son är snart 4 månader gammal...  

  • Svar på tråden Vad är en AP förälder? Är jag en AP förälder?
  • Äldre 24 Nov 11:25
    #1

    AP är ju inget man är. Det är mer ett förhållningssät. Jag har en snart 4-åring och en 2½-åring och har hängt på AP-forumet här sedan första föddes. Vi är en rätt blandad skara av föräldrar som har olika åsikter och gör på olika sätt, men ändå har rätt lika grundvärderingar.

    Jag tillhör inte långammarna. Äldsta slutade amma när han var 9 månader och äldsta när han var 13 månader (båda avslutade själva dagamningen). För just oss så valde jag att sluta nattamma båda när de var runt 8 månader (det handlade om mig), men utan skrik och gråt då jag gick upp och vaggade istället. Vi samsover fortfarande med båda och har alltid gjort det. Vi har en stooooor säng . Som det ser ut nu så dröjer det nog ett tag till innan de väljer att flytta ut . Vi har kört barnvagnslöst, så har burit och bär fortfarande.

    Många AP:are återfinns även på www.sjalbarn.se   .    

Svar på tråden Vad är en AP förälder? Är jag en AP förälder?