• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet
    Grizabella skrev 2012-03-09 20:22:07 följande:
    Angående Ergo, kan säga att den verkligen var värd alla pengar, första barnet hade kolik och vägra sova själv på dagarna så jag bar honom hela dagarna i Ergo, städa, tvätta, laga mat utan problem, fick aldrig ont i ryggen och han san ergonomiskt rätt i den, använde den till andra barnet med, inte lika mycket, mest när vi var ute och inte ville ha van, tyvärr har jag sålt den då vi inte hade planerat en trea, men vi skall köpa en ny, då blir det sportvarianten eller Ergo performance, 2008 fanns det bara en modell, nu finns det fler och just sportvarianten och performance har längre midjeband, originalvariantens midjebälte var i kortaste laget för sambon nämligen

reirei.se/sv/varumarken/ergobaby/
    xn--ergobrsele-u5a.se/

Även den mönstrade kollektionen som vi köpte från har längre midjeband
  • Sommaren12

Ergo är alltså ett märke om jag fattat rätt? Herregud vilken djungel det är med allt man kan köpa... :S Och UJ, som ni skriver om, är det en förkortning för nåt? Haha nu låter jag säkert helt väck...

Kan inte nån erfaren skriva en lista på alla saker man kan tänkas behöva? Vill med sprida mina köp lite, men vet liksom inte vad jag behöver förutom det uppenbara.

• jguz

Ähh

UJ förkortning på Urban jungle, en barnvagn om det är det vi pratar om. Och den ser ut så här

Sån kommer vi nog att köpa här hemma :)

• Issan8

okej en sån där Ergo verkar ju toppen, jag ville själv aldrig sova som bebis och har under hela mitt liv haft dåliga sovvanor, sover för lite nu med när jag är gravid så sannolikheten att jag får en bebis som sover "dåligt" känns inte helt omöjlig. Är det någon som vet om sovvanor är ärftliga?

Mannen sover som en björn, somnar så fort han blundar och vaknar inte ens av jordbävning (hade en här i Schweiz förra månaden) Hoppas barnet får sin pappas sovgener Glad då blir livet nog lättare.

Tycker ni Ergo går å köpa på blocket?

Jag tycker äntligen att jag börjar känna bebis. Fladdrar till så där ibland som man hört att det kan göra och det  stämmer verkligen, fladder är det rätta ordet! 

• fransyskan
    Issan8 skrev 2012-03-09 17:05:13 följande:
    oj hjälp nu blev jag lite stressad, har inte köpt nånting av det där. Men smart att dela upp köpen så attt det inte blir så saftiga utgifter sen när det närmar sig.
    Nej, bli inte stressad over det! Det ar absolut smart att dela upp inkopen, men du kan ju lika garna lagga undan lite slantar varje manad och sedan ga och shoppa los nar du har tid och lust!

Har i Frankrike sa far alla blivande mammor 900 euro kring manad sju, sa det ar da jag ska handla

@jguz och saftmedbulle

Jag har inte heller kant nagot an. Nasta lakarbesok ar den 27e (sa drygt en miljon ar bort) men langtar efter att fa hora hjartslagen igen...

I andra nyheter hade jag en riktig flaskardag igar. Stekt agg och vita bonor i tomatsas till frukost, pasta-sallad till lunch och en hel tonfisk pizza till middag. Som mellanmal sex oreos och en nave jordnotter. Och tanka sig att for inte sa lange sedan kunde jag bara ata yogurt och banan...
  • NiniMe

Jag kommer köpa en bärsjal eftersom baby sitter bättre i en sådan..

Det är bättre för babyns höfter att "hänga i"

En bild som förklarar

"Image from the International Hip Dysplasia Institute showing the importance of using a carrier that places a baby in a seated position, not hanging by their crotch. There are plenty of carriers that place baby in the correct position, including but not limited to Ergo, Boba, Beco, Olives & Applesauce and Babyhawk, as well as wraps and ring slings when used correctly. Baby Bjorn and Infantino front packs are of the first type in this image that is not recommended."

Svar på tråden Augustibebis 2012