• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • pixel3

sommaren12: ja det gör sjukt ont. Men som sagt bara man vet vad det beror på så mår man bättre. Finns inget man kan göra för att lindra dem?

• tesked83

Förlåt, men är inte BF 39+6, alltså efter 40 fullgångna veckor? Och då har väl halva tiden gått 19+6 eller när man går in i 20+0? Eller tänker jag helt fel? 

• natlup
    tesked83 skrev 2012-03-13 10:24:24 följande:
    Förlåt, men är inte BF 39+6, alltså efter 40 fullgångna veckor? Och då har väl halva tiden gått 19+6 eller när man går in i 20+0? Eller tänker jag helt fel? 
    Jag hitta svaret på min egna fråga på gravidverktyg-sidan :D

En graviditet varar 280 dagar. Vid en standardcykel på 28 dagar och luthealfas på 14 dagar startar graviditeten på sista mensens första dag. Då är man i vecka 0+0. Den faktiska graviditeten startar alltid vid ÄL, i vecka 2+0.

Har man annan cykel eller lutealfas än standard beräknas graviditeten därefter.

BF är i vecka 39+6.

OBS: En del BM börjar räkna från vecka 0+1 och anger 40+0 som BF men då de flesta räknar på vårt sätt har vi valt att använda det

• LiJon

Pixel3; har också haft precis så och det är säkert ligamenten. Får det ofta när jag reser mig för fort och ibland gör det så ont att jag måste huka mig och skynda mig att sätta mig igen. Obehagligt men det är nog inget farligt iallafall.

Lycka till alla ni som har RUL idag, spännande!   

Här blev jag väckt tiidigt av sambon med frukost på sängen och en födelsedagspresent i form av en Peace&love-biljett till årets festival. Visste inte om jag ville gå innan, men när jag fick höra förra veckan att både Rihanna och Regina Spektor kommer måååste jag ju gå, vi bor bara femhundra meter från festivalområdet så man kan ju gå emellan lite om man inte orkar så mycket. Får bli en lugn festival med magen i vädret!   

• pixel3

LiJon: ja nu efter ca 3 timmar så har jag knappt ont längre men får ta det lugnt så jag kan ta mig till RUL idag =) Och grattis Grattis på födelsedagen

• fransyskan
    Blomsterfröna skrev 2012-03-13 09:03:11 följande:
    Hur många känner inte sin bebis??? Jag har känt några buffar men va ett tag sen nu. Är i vecka 17+5 idag och väntar nr 4. Lite nojjig e man sllt
    Jag är i vecka 17+1 och har vare sig känt buff eller fladder. Men det kommer hoppas jag. Fast man blir absolut lite nojjig...
  • fransyskan
    fransyskan skrev 2012-03-13 11:01:40 följande:
    Jag är i vecka 17+1 och har vare sig känt buff eller fladder. Men det kommer hoppas jag. Fast man blir absolut lite nojjig...
    Ursäkta, jag ljuger :P 16+1 ska det stå.

LiJon -- hah, bodde i Borlänge för några år sedan men gick aldrig på Peace & Love. Typisk att dom ska ha Regina Spektor nu... henne hade jag verkligen velat se! Och grattis! :)
  • Angelica1991
    natlup skrev 2012-03-13 10:37:42 följande:
    Jag hitta svaret på min egna fråga på gravidverktyg-sidan :D

En graviditet varar 280 dagar. Vid en standardcykel på 28 dagar och luthealfas på 14 dagar startar graviditeten på sista mensens första dag. Då är man i vecka 0+0. Den faktiska graviditeten startar alltid vid ÄL, i vecka 2+0.

Har man annan cykel eller lutealfas än standard beräknas graviditeten därefter.

BF är i vecka 39+6.

OBS: En del BM börjar räkna från vecka 0+1 och anger 40+0 som BF men då de flesta räknar på vårt sätt har vi valt att använda det

nu har jag ju en skit konstig fråga här. tänkte om du vet eller någon annan kanske :P om man har en menscykel på 30-31 dagar och luthealfas på 16 . är en graviditet 280 dagar då också. haha har jag funderat på länge men har aldrig frågat någon :P haha 
Svar på tråden Augustibebis 2012