• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • kiwibirdy

Hej! Ny i tråden men jisses vad duktiga ni är!
    Funderar på att beställa några nya lack, och vad tycker ni om Wet 'n wilds lack? Dessa två har jag tittat på;
    http://nelly.com/se/sk%C3%B6nhet-kvinna/sk%C3%B6nhet/nagellack/wet-n-wild-310/wild-shine-nail-colour-310126-1462/
    samt
    http://nelly.com/se/sk%C3%B6nhet-kvinna/sk%C3%B6nhet/nagellack/wet-n-wild-310/wild-shine-nail-colour-310126-1470/

hoppas länkarna funkar, annars heter färgerna Bijou Blue och Rain Check

• Vaja

Jag vill oxå se mer naglar Skrattande

Själv har jag just nu klippt ner mina naglar, så dom är verkligen superkorta. Så just nu har jag ett väldigt ljust rosa nagellack, ungefär samma färg som naglarna med lite pärlemoskimmer i. Har jättesvårt att för att måla starkare färg på korta naglar, vet inte varför. Ett steg jag måste försöka kliva över. När man kollar runt för att få inspiration till att måla korta så hittar jag i stort sätt bara för långa naglar Rynkar på näsan Så jag längtar verkligen tills mina växt sig långa igen.

• lillensmamma

Hur gör ni för att ta kort på naglarna, mina bilder blir verkligen jätte dåliga =)
    Jag testade marbeling för första gången igår, riktigt kul och häftigt resultat. Körde svart och vitt.

carpe diem
  • bondmoran punkt nu

Jag håller med, det är SKITSVÅRT att få bra bilder på naglar. 

Ljuset är nog viktigast tror jag. Håll naglarna och vinkla dem lite hit och dit för att hitta hur ljuset faller bäst på dem. Ljuset från ett fönster brukar funka bäst, annars är en spotlight okej.

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • Ma Ch

Håller med, skitsvårt med foto. Jag brukar hålla på och prova mig fram men det blir sällan bra... Dagsljus är ju absolut bäst iaf.

Svar på tråden stora nagellacks tråden