Inlägg från: bondmoran punkt nu |Visa alla inlägg
  • bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Jag har också hört massa positivt om Seche Vite både på forum och på bloggar så jag ska också testa nästa gång. Nu har jag Sally Hansen Diamond Shine vilket är det bästa jag provat än så länge. 

Men när den är slut ska jag testa att byta och se vad jag gillar den andra. 

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • bondmoran punkt nu

Ma Ch: (måste bara säga först att jag reagerar varje gång jag ser ditt nick för min man heter Martin och jag heter Charlotte så jag skriver alltid Ma Ch när jag menar oss... haha)

Det finns en SJUKT bra creme till händer, fötter och nagelband som är heeelt outstanding. Den kostar lite grand men dryg och det finns inget annat som den på marknaden idag så den är väl värd sina pengar.

Jag har tidigare arbetat med hudvård och make up (men nu är jag mjölkbonde) och har även arbetat med just den här cremen.

Den går att köpa här: http://www.mamut.net/bymadamechic/shop/  Det är produkten längst ner, den heter Hand Cure. En stor 200 ml burk. 

Den fixar torra händer och nagelband på nolltid. Tar bort torrsprickor och torra fötter. Helt suverän på exem och psoriasis (och även på sår och brännsår...).

Det är ingen creme man smörjer med hela dagarna utan man tar på kvällen när man lägger sig och den sitter kvar på morgonen när man vaknar. 

Det är den bästa produkt jag någonsin arbetat med, av ALLA och det är många....  

Solaika: Jag vill också se bild

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • bondmoran punkt nu

Superläckert!!! Jag visste inte ens att det fanns matta överlack... alltid lär man sig ngt nytt  

Tack för blogglänken förresten Ska titta in direkt!! Jag bloggar också om nagellack ibland. Om ni  kollar min blogg men bara vill se inläggen om lack så kan ni bara välja nagellack i rullisten med kategorier

www.bondmoran.nu

Kram på er 

• bondmoran punkt nu

När man använder ett matt överlack, kan man måla hela nageln med matt lack och sedan lägga det glansiga över på vissa ställen, typ toppen som du gjort? Eller blir det inte helblankt då eftersom de matta ligger under? Måste man måla dem matta BARA där man inte ska ha blankt sedan?

Oj, vad snurrigt det blev. Jag hoppas du förstod vad jag menade.

• bondmoran punkt nu

Jag har faktiskt inte hittat några som jag VERKLIGEN gillar än så länge. Jag har några glitterlack från Depend och från Viva la Diva men nästa gång ska jag köpa OPI men jag minns inte vad de heter. Supersnygga stora flagor i olika färger.

Ska se om jag kan hitta vad det heter.

• bondmoran punkt nu

Där ser man, jag tyckte det lila var snyggare än det andra, haha. Tur att smaken är som baken... Hur fick du till det ljuslila med text och hjärtan på naglarna?

Jag har lackat nytt idag. Testade ett nyköpt lack från IsaDora. Chateau Grey. Men jag vill piffa till det lite men har idétorka. Tips tack!!!

Måla tippen vit? svart? någon annan färg? Eller bara några stenar? eller stickers? eller något annat? Kanske ngt krackeleringslack? Eller bara ngt glitter? Åh.... jag vet inte.

HJÄLP MIG!!!

Det ser lite trist ut på bilden, har inte lagt överlack än så det är lite halvmatt. Men jag tror det blir snyggt sedan när överlacket kommer  på.  

• bondmoran punkt nu

Jag orkade inte vänta på tips så inatt när jag inte kunde sova så la jag på ett ljust rosa (vi tänkte samma där) krackeleringslack vilket blev sjukt fult!!! Jag trodde det skulle bli kanonfint. 

Två lager glitterlack ovanpå räddade det något sånär men njae, snyggt är det inte! Men nu får det sitta några dagar.

Det där med stämpling måste jag kolla, har inte gjort det någon gång. 

Hur gör ni förresten när ni fotar era naglar med lack? En del får så himla fina bilder när man verkligen ser färgen på lacket och framförallt glansen eller glittret i lacket.

Det här som jag lade nu är jätteglittrigt och väldigt glansigt men det syns inte alls på bilderna. Det ser däremot ut som om jag har massa svarta prickar i lacket men det är glittret.... Har ni några fototips??

• bondmoran punkt nu

Någon som har bra shoppingställen att köpa nagellack på?? I butik finns det ju lite varstanns. Brukar bli Kicks för min del, eller typ åhlens, lindex osv.

Har aldrig köpt lack på nätet så tipsa gärna!

• bondmoran punkt nu

Ma Ch: SJUKT SNYGGT!!! Nu blev jag sååå avis. Hur tusan fick du till det så fint på frihand? Fick du lacket du la stecken med att täcka så bra bara på 1 lackning? Vanliga lack med egen pensel eller speciella lack med tunn pensel?

Jag gjorde min första manikyr på frihand idag. Första gången jag gjorde något med "design" och jag var jättenöjd tills jag såg dina naglar.... suck.

Jag skulle testa en lite julig variant och det blev så här:

Har ni tips och råd på hur jag kan göra det bättre nästa gång så kläm fram det

Svar på tråden stora nagellacks tråden