stora nagellacks tråden
Idag blev det en julig design igen fast med blått. Använde depends lack och duttade med en makeup-svamp. Lite rhinestones och stickers och glitterlack på det.
Idag blev det en julig design igen fast med blått. Använde depends lack och duttade med en makeup-svamp. Lite rhinestones och stickers och glitterlack på det.
Är det några av er som använder acrylfärger till naglarna? Vad tycker ni om det? Är det några speciella märken osv som är bättre eller sämre?
Är det lättare att arbeta med dem när man gör mönster, dots osv än med nagellack?
Har ni somnat där ute alla nagellacksnördar?
Jag hittade förresten en kul sida idag där jag beställde lite lack. Den hette Nailmail.se
Tipsa mig gärna om andra ställen på nätet där man kan shoppa snygga lack eller tillbehör!!
Det blev
NfuOh nr 62 och nr 52
LCN 315 Kiwi green
och Nyx Nails: NP38 Peach Ave
Jag har inte testat något av deras lack än så det ska bli spännande.
Jag köpte några nya i stan idag också. 3 st från wet n wild. Minns inte vad de hette men ska kolla senare. Och ett matt överlack från Elf.
Jag köpte också ett paket med akrylfärger på Panduro och några penslar. Hittade ett härligt set mer rött glitter i olika former också som kommer bli fint nu till jul
En naglig dag med andra ord!! Haha
Ma Ch: ang din gradient. Vad använder du att lägga på lacket med? Jag gör så att jag droppar lite lack på en papperstallrik och sedan har jag en vanlig makeup-svamp som jag klipper av en liten tott av, tar den med pincett och doppar i lacket, duttar lite på tallriken och sedan på nageln. Börjar alltid uppifrån och jobbar mig neråt med varje lack.
Sista gångerna har jag fått till det riktigt bra!
De lack jag köpte idag som jag inte mindes vad de hette var:
Wet n Wild, Fast Dry - Party of Five Glitters
Wet n Wild, Wild Shine - Caribbean Frost
Wet n Wild, Fast Dry - Saved by the Blue
Elf, matt topplack.
Lackade om idag och jag ville testa mitt nya matta överlack. Lade ett rött lack (Isa Dora), det matta lacket över. Ett glansigt topplack på övre delen av nageln, ströade på rött glitter, och grönt glitterlack på tumme och ringfinger. Sedan topplack på glittret.
Det blev okej. Dock så hade jag problem med det matta lacket så det blev lite kladdigt och ojämnt. När jag lade på det matta lacket så fick jag en stor spricka i mitten av nageln, från topp till bas där nageln syntes. Det röda lacket delade altså på sig. Typ som ett krackeleringslack gör.
Någon som råkat ut för ngt liknande? Det syns inte så väl på bilderna då jag lagade med en tunn pensel. Men det blev ju "kladdigt" och ojämnt Orkade inte göra om. Får göra det i morgon eller i övermorgon.
Åh vad läckert med det röda med guld!!! Superfint! Paketen var också riktigt fina.
Så här såg mina julnaglar ut:
Hej igen.
Jag lackade ju dotterns naglar med, glömde lägga in bild på det. Jag testade acrylfärger för första gången och det var riktigt roligt!
Så här blev det:
Är det någon som testat Essie Matte about you? Det är deras matta topplack. Jag köpte det för ett tag sedan och har testat det 3 ggr nu men varje gång spricker lacket och jag får ta bort alltihop. Skitfult!!
Någon mer som råkat ut för samma sak?
Japp, helt torrt!! Men jag ska testa och vänta några timmar till nästa gång för säkerhets skull. Bara för att utesluta det helt.