• klogu
    Äldre 30 Nov 14:05
    16841 visningar
    141 svar
    141
    16841

    Är du blodgivare?

    Det rapporteras hela tiden om att det är blodbrist och att det behövs fler blodgivare. Är du blodgivare? Om inte, varför?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du blodgivare?
  • klogu
    Äldre 30 Nov 14:10
    #1

    Jag gick dit tre gånger och gjorde lika många tappra försök. Men jag är så extremt svårstucken att dom inte hittade något blod i mig. Har trånga kärl som bara spricker. Är ett helskotta att ens försöka ta blodprov på mig.

  • Äldre 30 Nov 14:11
    #2

    Nej, jag har en blödningsanomali och behöver mitt blod själv!

  • Äldre 30 Nov 14:18
    #3

    Nej, de vill inte ha mitt blod. Har ingen större koll på varför. Kan vara för att jag fått blod själv, för att jag haft gulsot eller någonting annat i den stilen.

  • Scream­2
    Äldre 30 Nov 14:22
    #4

    Jag har lämnnat en gång, sen blev jag gravid. Då jobbade jag på sjukhuset. Nu är det en bra bit att åka men jag har hört talas om att det ev ska komma en blodbuss. Då är jag på!

  • Äldre 30 Nov 14:27
    #5

    Jag vill och ska gå så fort jag får möjlighet, dvs barnvakt till min 5 månaders.Blodbussen är här så nu jäklar ska det bli av!

  • Äldre 30 Nov 14:28
    #6

    Får tyvärr inte för mig epilepsimedicin Rynkar på näsan

  • LuMa
    Äldre 30 Nov 14:29
    #7

    Nja, ibland.
    Har oftast haft fästingar eller ätit fel sorts värkmedicin för nära inpå när dom kommer hit och tar blod. 

  • Äldre 30 Nov 14:30
    #8

    Jag vågar inte Tyst

  • Äldre 30 Nov 14:31
    #9

    Ja självklart eftersom det inte finns några medicinska hinder för mig att ge blod Solig


    ~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Äldre 30 Nov 14:31
    #10

    The past is now - jag tror det ska ha gått nio månader sen förlossningen! Så gott om tid att fixa barnvakt
    Själv ska jag ge i januari, då blir dottern nio månader!

Svar på tråden Är du blodgivare?