• Äldre 1 Dec 11:48
    19701 visningar
    164 svar
    164
    19701

    FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!

    Nu öppnar vi andra luckan Familjelivs julkalender. TomteVinn rolig byggleksak för både stora och små barn.
    Mecco är en svensk leksak, som består av platta bitar som kan byggas ihop till olika former, bara fantasin sätter gränser.
    Idag kan du vinna två set med Mecco, värde 598 kronor.

    www.mecco.se


    För att vinna vill vi att du berättar vilken sång/visa du förknippar allra mest med julen och varför.
    Vill du ha stämningsfull musik a´la gosskör eller gillar du poppig jingle bells?
    Eller är det vackraste i dina öron när dina barn sjunger julvisor?

    En jury från Familjeliv.se plockar ut dagens vinnare.

    Tävlingen pågår den 2 december fram till midnatt.
    Vinnaren avslöjas den 5 december.
    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det

    Lycka till!

    Pst
    Tråden öppnas den 2/12

  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!
  • Äldre 2 Dec 13:46
    #71

    Tyskarna från Lund - achtung x-mas får bli mitt bidrag till tävlingen. Den har allt, kalla vindar, bjällror, berättande innehåll och dessutom fastnar den på hjärnan. Gillar rytmen i den. Förknippar den med min sambo som gjorde en julskiva till mig ett år och den här låten var först. Den gillas skarpt.


    Titta och njut!




  • Äldre 2 Dec 13:48
    #72

    Halloj!!

    Det finns tre låtar som verkligen är jul för mig och det är:

    All i want for christmas is youuu!! Med Mariah carey (för att man blir så underbart glad av den!)

    Nu tändas tusen juleljus! när Carola sjunger den (För att hon är så grym!)

    Tänd ett ljus och låt det brinna av Triad!!  (mys pys så fin låt, och så många fina minnen
    från när man var liten,den var alltid på radion när man var liten.på mammas jobb,dagis och
    hemma och jag älskade den och gör fortfarande!)

    Och sen kommer man ju verkligen i stämmning när min 3 åring Benjamin sätter på sig en
    klänning, tar upp mikrofon och börjar sjunga.. natten går tunga fjät........i love it!!

  • Gnutte­lina
    Äldre 2 Dec 13:50
    #73

    Fairtale of New York- orginalet! Hörde den i söndagsmorse vid halvsex på morgonen och det blev instant julstämning trots stormen.  Den kan man nog spela mitt i sommaren och känna att julen är nära.

  • Thelma­08
    Äldre 2 Dec 13:56
    #74

    Tomten jag vill ha en riktig jul
    Spelas varm här hemma i juletider.
    Älskar låten som ibland får en att tänka på alla stackars barn som inte får en riktig jul också.
    Så både glad och samtidigt lite sorgsen e den ju!

  • 2nd baby
    Äldre 2 Dec 13:57
    #75

    ">



    med Kurtan. RIP!!!
    Sjunger den mkt för min 1,5åriga dotter som ska fira sin första Lucia. Jag har sjungit så mkt för henne och visat video att den går 24/7 i min hjärna. Tom i drömmer jag om den =)) 
  • akiire
    Äldre 2 Dec 13:58
    #76

    Hej! För mig är "Tomtarnas julnatt (Midnatt råder)" jul för mig. Det tar mig tillbaka till tiden på dagis då man gick luciatåget med alla dagiskompisar. Alla fick välja om de ville vara tomte, lucia, tärna eller pepparkasgubbe. Alla sjöng lite som de själva ville och föräldrarna var så otroligt stolta över sina barn. Det är härliga minnen! Ser fram emot min sons första lucia tåg! Glad andra advent allihopa!

  • Äldre 2 Dec 14:14
    #77

    Oj, så svårt att välja! Men Stilla Natt måste väl vara julsångernas julsång. En jul utan Stilla Natt går inte...

  • Äldre 2 Dec 14:19
    #78

    Älskar Little drummer boy, känner sån julglädje inombords när jag hör den =)

  • Lei
    Äldre 2 Dec 14:28
    #79

    Vår julskinka har rymt med Werner & Werner då min storebror har så länge jag kan minnas envisats med att sätta på den VARJE jul. När jag var yngre tyckte jag den var jobbigt och tråkigt men nu har den liksom "grown on me" och tom min make tycker nu att den låten är jul även för honom :)

  • Melape­la
    Äldre 2 Dec 14:42
    #80

    Stilla Natt är en låt som verkligen får mig att känna att nu är det jul. Lugn, stämningsfull, julig och härlig.

Svar på tråden FamiljeLivs julkalender! Vinn läcker byggsats till barnet!