• Tvillingar11

    Gåstolar till tvillingar- ja eller nej?

    Hej! Har ni köpt och använt gåstolar till era tvillingar? Är lite osäker och vill höra era erfarenheter. Bra eller dåligt? Kan vara trevligt om de tar sig fram lite på egen hand och sysselsätta sig. Men hämmar det den övriga utvecklingen med krypandet?

  • Svar på tråden Gåstolar till tvillingar- ja eller nej?
  • LizG

    Vi har varken haft gåstolar till våra tvillingar eller stora grabben, de har klarat sig bra ändå Vi la de pengarna på andra roliga leksaker istället. Vi hade bla en hoppgrej från Fisher Price (begagnad) som var väldigt poppis. 

  • linusni

    Jag har läst att det bl.a. kan hämma den övriga utvecklingen så jag valde att inte använda gåstol. Ska se om jag hittar artikeln till dig :)

  • två på en gång

    Hej!
    Vi har två gåstolar, och jag tycker att det är jättebra. De hålls sysselsatta när man tex byter blöja på den andre....och det är ju bättre än att ha dem i babysitter iallafall. Det är ju lite skillnad att ha ett eller två små barn.......Sen tror jag att det handlar om hur länge det blir varje dag, de sitter bara i dem när jag måste göra något med en av dem, sen så mest leker de på golvet.

  • 3 barns mamma

    Jag har gåstolar till mina flickor dom älskar att springa runt så vissa dagar vill dom knappt vara på golvet utan bara sitta i stolarna medans andra dagar är det tvärtom. Mina är inte direkt heller sena ena flickan står upp när hon håller i sig båda tar sig fram genom sina sätt att krypa dom är 8 månader nu men har krypt lite mera än en månad nu.

  • Dohgon

    vi hade gåstolar, och ja det räddade vår vardag får jag nog säga. nu är det bara ena killen som använder gåstol ibland.
    Däremot så klättrade vår ena kille ur son gåstol väldigt tidigt, vid 8 månader ungefär. så från gåstol upp på bordet och liknande inte så kul.
    han började ställa sig upp i samma veva och går runt möbler utan problem nu 10,5 månader. hans bror ställer sig upp men går inte ännu, men tycker inte de är sena direkt =)

  • fröken skywalker

    Hade till våra och de hade verkligen jätteroligt i dem. De var inte senare att gå än andra barn.

    Det gäller bara att ha koll på dem. "Hittade" mina med stolarna icheckade i varandra och den ena ungen 
    halvt upp och ner mellan stolarna. Det var ingen fara på något vis och kan säkert hända även om man har en unge.

  • Triple Trouble

    Vi hade aldrig överlevt tvillingarna om vi inte hade haft två gåstolar. De körde runt i dom mellan 4-11 månader. Tog sats och körde rakt mot varandra och skrattade så de höll på att dö.

    Tror inte det hämmar någonting, båda var extremt tidiga på det motoriska. Kröp vid 4 månader.

  • Fröken Fajans

    Håller med flera här. Underlättade jättemycket med tvillingarna. Visserligen kröp de inte så mycket alls, men gick när de var elva och tolv månader.

  • gedansk

    hej

    jag köpte två gåstolar på blocket och de älskade dem. Hade de även ute på våran stora balkong på sommaren. De har utvecklats helt normalt. Blocket är super för om de inte skulle gilla dem så är det bara att sälja vidare.

  • Trillingar på gång

    Vi hade först bara en och det fungerade bra då den ena var tidigare med att ta sig runt på egen hand så den andra älskade gåstolen. Köpte ändå en till till den mobila tvillingen och den blev väl inte jättemycket använd... Tror inte att de hämmats i utvecklingen. Gick när de var runt ett år.

Svar på tråden Gåstolar till tvillingar- ja eller nej?