• candydarling

    GRAVIDA! Hur mycket tränar ni?

    Tjenixen tjejer!

    Jag är en riktig träningsjunkie som nu precis hoppat in i V.25 i graviditeten och försöker hålla igång så gott som går nu när man blir större, har lite kramper här och där och med ett immunförsvar som sviker titt som tätt.

    Hur ofta tränar ni nu när ni är gravida och Vad tränar ni för något?
    :)

  • Svar på tråden GRAVIDA! Hur mycket tränar ni?
  • Nygift6juni

    Kul med en till träningstok! :D

    Jag är nu gravid i vecka 23 med andra barnet, har en son som är 1,5 år och när jag väntade honom joggade jag(om än med en hel del kisspauser fram till vecka 36 och han föddes i vecka 38)

    Tränar ganska som vanligt, fast nu när jag redan har en liten så hinner jag inte träna lika mycket som jag gjorde förrr... Styrka 2 gånger i veckan och kondition 2gånger... Du då? Vad kör du?

  • candydarling

    Jag älskar styrketräning och håller mig mest till det så ofta jag kan och orkar. Har under graviditeten varit mycket sjuk hela tiden med förkylningar och hosta så det har sabbat lite för mig. Men när jag väl är frisk och pigg så försöker jag styrketräna 4 ggr i veckan och däremellan gå promenader när vädret tillåter :)

  • gingerF

    Har precis fått ett plus och planerar att försöka träna som vanligt (styrketräning 3-4ggr/vecka).. brottningen måste jag nog lägga ner dock.. vet inte om det är mindre bra eller ej men nu räcker det med att tänka på den ansträgningen så börjar jag må illa..Obestämd

  • Snart 3 barnsmamma

    Är i vecka 20 med mitt tredje barn. Tränar minst fyra gånger i veckan och kör då två cardio (oftast crosstrainernr) och två styrkepass med KB och hantlar. Anammat lite det som Olga förespråkar. 20 minuters träning passr mig perfek!

  • framtiden

    Ja var ganska aktiv innan jag blev gravid men när jag blev de mådde jag riktigt dåligt från vecka 7- 17
    var mest liggandes och illamående så jag tappade allt. de känns riktigt rtråkigt
    har inte kommit igång med någonting efter illamåendet försvann heller och de känns sådär.
    vår dotter ligger på min blåsa och har gjort de länge så ja kan knappt gå utan att jag blir kissenödig.

    Jag hoppas vi får igång rutinerna snabbt när hon kommer till oss så man kan ge sig ut på långa promenader
    när hon sover.
    jag vill se ut som jag gjorde innan min graviditet och inte bli en sådan där mysmamma som man kan kalla de :P 

  • Päron1986

    Jag kan tipsa om lofsans träningsblogg, hon är skitbra. googla så hittar ni den nog :)

  • Mariamx

    Jag tränar ingenting och min kondition och styrka har gått ned till noll.  Har mått mycket illa och haft diverse olika graviditetskrämpor som har hindrat mig från att träna. Däremot så äslkar jag att träna och drömmer jag om att komma igång igen efter förlossningen. Det jag kommer attgöra är att gå mycket promenader, gå på gym och träna kampsport. Vill ha en bättre kropp än den jag hade innan graviditeten:).

  • candydarling
    Mariamx skrev 2011-12-26 02:18:17 följande:
    Jag tränar ingenting och min kondition och styrka har gått ned till noll.  Har mått mycket illa och haft diverse olika graviditetskrämpor som har hindrat mig från att träna. Däremot så äslkar jag att träna och drömmer jag om att komma igång igen efter förlossningen. Det jag kommer attgöra är att gå mycket promenader, gå på gym och träna kampsport. Vill ha en bättre kropp än den jag hade innan graviditeten:).
    Vad jobbigt med massa gav.besvär :(
    jag själv har haft det typ hur bra som helst under min graviditet. Tränade iofs inte så mycket första 10 veckorna då jag mådde ganska illa, men därefter har det gått jätte bra. Svårare nu när man börjar bli så jäkla stor men det går att anpassa ganska bra.
  • Nygift6juni

    Hallå ni som tränar!

    Jag har kommit in en dålig fas bortsett fån julledigheten nu då....

    Äter frukost(såklart) sedan mellan 9-17.00 har jag det ganska stressigt och äter inget riktigt föräns på em och då äter jag ju hur mycket som helst för att jag är vrålhungrig.....

    Hur äter ni på em/kväll? Middagar som går snabbt men ändå näringsrika?

  • candydarling

    omeletter är ju snabbt ihopsvängda och går att variera!  en wook med mycket protein och grönsaker går också snabbt om du har något kött upptinat, en sallad med mycket ägg och kyckling, kanske lite nötter/frön också för fettets skull. Se till att göra storkok och matlådor så att du inte behöver tänka på att laga mat precis varje dag utan kanske varannan dag istället? :)

  • Päron1986

    Jag ska försöka få till en tid med min pt så jag får veta hur jag kan bygga upp mig. Jag är inte så himla fit utan tvärtom, men vill träna och hålla igång!

  • gingerF

    Hur ska man göra med maten och träning? Jag är hungrig typ jämt, det blir tröttsamt att träna när jag är hungrig och jag mår inte bra av att träna när jag är mätt. Har försökt med att äta bara lite en stund innan, men det spelar ingen roll. Efter 5 min på crosstrainern börjar magen kurra...

  • candydarling
    gingerF skrev 2012-02-09 12:33:02 följande:
    Hur ska man göra med maten och träning? Jag är hungrig typ jämt, det blir tröttsamt att träna när jag är hungrig och jag mår inte bra av att träna när jag är mätt. Har försökt med att äta bara lite en stund innan, men det spelar ingen roll. Efter 5 min på crosstrainern börjar magen kurra...
    Ät oftare men mindre portioner? Se över VAD du äter när du väl äter, du kanske äter saker som inte mättar så bra? Mycket fullkorn och protein mättar bra. Och snåla inte med grönsakerna de är bra utfyllnadsmat som du kan lassa på hur mycket som helst av utan att få i dig för mycket kalorier om du nu är hungrig ofta.

    Själv äter jag ca 6 mål om dagen:

    Frukost
    Mellanmål
    Lunch
    Mellanmål
    Middag
    Kvällsmat

    Tips på bra mellanmål som jag själv tycker mättar är:
    1. kokta ägg!
    2. mörkt bröd med hela korn i, proppat med grönsaker & skinka
    3. keso med uppvärmda hallon & några sötmandlar
    4. avokado m. keso & skinka
Svar på tråden GRAVIDA! Hur mycket tränar ni?