• Äldre 6 Dec 10:26
    8178 visningar
    89 svar
    89
    8178

    Vad var det första du köpte till ditt barn? Vinn bra paket från PhilipsAvent


    Vad var det första som du köpte till ditt barn?

    Minns du det?Solig


    Berätta om det här i tråden och ta chansen att vinna ett riktigt bra paket från PhilipsAvent.


    Skriv även en motivering varför just du borde vinna.


    Tävlingen pågår t.om den 13/12 och vinnare meddelas den 14/12


    Lycka till!!

  • Svar på tråden Vad var det första du köpte till ditt barn? Vinn bra paket från PhilipsAvent
  • Äldre 13 Dec 07:52
    #71

    Då vi försökt ett par (ca 5) år att bli med bebis så har jag haft gott om tid att "samla". (Hoppet är ju det sista som överger, trots man inte visste om de skulle komma bebis eller ej!)
    Dock var jag och min mamma i USA -09 och då hittade jag världens sötaste Puma-joggingdress till nyfödda.(Jag erkänner.. Jag är svag för pumakläder.....) Den fick helt enkelt följa med hem! Nu ÄNTLIGEN  ska jag snart få använda den! Så många gånger den har åkt upp ur lådan, blivit vikt, nerlagd igen.

    Varför vill jag vinna? 
    Då det till slut tog sig och jag blev gravid så bestämde vi oss för att vi ville gifta oss lite sådär "spontant". Trots att det var ett litet bröllop för bara de närmsta så gick alla pengar på sparkontot åt men vi hade ju planer på att kunna spara lite de månader som är kvar till bebis kommer. Dock tyckte försäkringskassan annat och jag fick inte min sjukskrivning godkänd trots jag dagar inte kunnat ta mig ur sängen pga. foglossning.
    Trots min lycka över graviditeten så har jag mått dåligt och varit mycket stressad på grund av pengarna. (Eller, snarare avsaknaden av pengar). Jag har ringa läkare, ringt fk, ringt läkare, ringt fk.. Fyllt i papper efter papper, förklarat.. Ingenting hjälper och jag får inga pengar. Pengar är inte allt och det mesta vi har är ärvegods eller från blocket, dock finns det vissa saker vi ville köpa nytt för att man vill kunna lita på det. Bl.a. en babymoniter! Därför hade de nu varit perfekt avslutning på året att få en sådan! 


    longingfortheone.blogg.se/ Bebis 2012-02-14 ♥
  • Äldre 13 Dec 12:17
    #72

    Denna fina lilla hund flyttade in till oss i väntan på sin lilla nya ägarinna. Den har varit älskad sedan minut 1 och vaktat dottern genom alla faror i snart 5 år. Och namnet, ja det är Nani.



    Vill gärna vinna detta paket som present åt min syster som ska få sitt barnrunt det datumet som min lilla 5-åring föddes. Jag vet att hon skulle älska det
    Erika med Emelie född 070211, och Ida född 080711
  • Äldre 13 Dec 19:15
    #73
    MrsHW skrev 2011-12-13 07:52:56 följande:
    Då vi försökt ett par (ca 5) år att bli med bebis så har jag haft gott om tid att "samla". (Hoppet är ju det sista som överger, trots man inte visste om de skulle komma bebis eller ej!)
    Dock var jag och min mamma i USA -09 och då hittade jag världens sötaste Puma-joggingdress till nyfödda.(Jag erkänner.. Jag är svag för pumakläder.....) Den fick helt enkelt följa med hem! Nu ÄNTLIGEN  ska jag snart få använda den! Så många gånger den har åkt upp ur lådan, blivit vikt, nerlagd igen.

    Varför vill jag vinna? 
    Då det till slut tog sig och jag blev gravid så bestämde vi oss för att vi ville gifta oss lite sådär "spontant". Trots att det var ett litet bröllop för bara de närmsta så gick alla pengar på sparkontot åt men vi hade ju planer på att kunna spara lite de månader som är kvar till bebis kommer. Dock tyckte försäkringskassan annat och jag fick inte min sjukskrivning godkänd trots jag dagar inte kunnat ta mig ur sängen pga. foglossning.
    Trots min lycka över graviditeten så har jag mått dåligt och varit mycket stressad på grund av pengarna. (Eller, snarare avsaknaden av pengar). Jag har ringa läkare, ringt fk, ringt läkare, ringt fk.. Fyllt i papper efter papper, förklarat.. Ingenting hjälper och jag får inga pengar. Pengar är inte allt och det mesta vi har är ärvegods eller från blocket, dock finns det vissa saker vi ville köpa nytt för att man vill kunna lita på det. Bl.a. en babymoniter! Därför hade de nu varit perfekt avslutning på året att få en sådan! 
     NU läste jag ordet fototävling.. Bättre sent som vanligt, här är dressen

  • Äldre 13 Dec 20:36
    #74
    TapetKlister skrev 2011-12-10 17:22:09 följande:
    Det första jag köpte till min son var en såndär mysig björnoverall. Hade sett sån på H&M långt innan jag planerade barn och redan då visste jag att en sån vill jag ha till mitt framtida barn. Blev en hel del sökande innan jag hittade en sån när jag var gravid, men till slut så!

    Jag skulle vilja vinna monitorn eftersom min son andas konstigt ibland då han sover, han liksom kippar efter andan. Läkaren säger att det inte är något farligt men jag känner mig lika orolig för det varje gång han gör så. Nu har jag alltid tv:n på låg volym så jag hör om han skulle andas konstigt då han lagt sig för natten men ibland har grannen så hög volym på musiken så jag är rädd att jag inte skulle höra honom.. därför skulle det underlätta massor om jag hade en monitor, då kan jag slappna av lite mer :) 


    Även jag missade bilden så lägger in en nu :P
    Milliam, 2011-07-19 <3
  • Ingen som du känner
    Äldre 14 Dec 11:21
    #75
    MrsHW skrev 2011-12-13 19:15:11 följande:
     NU läste jag ordet fototävling.. Bättre sent som vanligt, här är dressen

     


    Fototävling? var står det?
  • Honeyr­ose
    Äldre 14 Dec 11:29
    #76
    Ingen som du känner skrev 2011-12-14 11:21:35 följande:
    Fototävling? var står det?
    det står på annonsen som visas vid reklamen på höger sida, den kommer upp ibland
  • Äggeto­chOliv­en
    Äldre 14 Dec 11:48
    #77

    Då borde det väl skrivas i ts också för den reklamen ser man ju inte från iphone

  • Ingen som du känner
    Äldre 14 Dec 11:54
    #78

    Jag ser ingen annons.
    Ja det borde ju stå i tävlingsbeskrivingen.

    Hoppas man får vara med och tävla utan bild också.
    Konkuransen är tuff som det är, hehe.
    Juryn kommer få ett tufft jobb. Cool

  • Äldre 14 Dec 12:02
    #79

    Hejsan!

    Det som gäller är det som står i TS Solig
    Ni får gärna lägga upp en bild men det krävs inte för att vara med och tävla!

  • Ingen som du känner
    Äldre 14 Dec 12:50
    #80

    Så bra. Jag hade gärna lagt upp en bild, men vet inte var tröjan befinner sig i dagsläget, tyvärr.

  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 14 Dec 12:57
    #81

    Det allara  första jag köpte till mitt barn innan han föddes var tyg till lakan i olika färger detta var 1975. Jag sydde lakan och örgott till både spjällsäng och vagn. Första leksaken leksaken var en stor gul nalle som fortfarande finns kvar.

  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 14 Dec 12:57
    #82

    Det skulle stå lakans tyg som jag sydde självGlad

  • Äldre 14 Dec 12:59
    #83

    Tack för alla fina berättelser Solig
    Man blir rörd och nostalgisk av att läsa om den allra första gåvan som införskaffats åt barnet.
    Tack!

    Den som har vunnit tävlingen är spagettiburk!


    Skabetti skrev 2011-12-09 22:23:09 följande:
    Jag köpte en liten gosedjurs groda på ikea Denna ville storebror Teodor gärna ha, så jag sa till honom att den får han låna av lillebror, men han måste lova att lämna tillbaka den när lillebror kommer till världen. 

    När vi kom hem från bb, och Teodor kom hem från farmor och farfar så var det nog det finaste ögonblicket jag varit med om. Teodor gick nämligen och hämtade grodan och gav den till sin lillebror....

     


     Priserna vill jag vinna för att:

    1. Videomonitor: Bor nu på två plan i lägenheten och har jättesvårt att slappna av med två barn på övervåningen. Tar med mig lillen vart jag än går, för att kunna spendera tid på undervåningen utan att störa lillen så skulle han sova bäst däruppe och då kan ju en monitor vara det rätta verktyget

    2. Steamer blender: För att kunna tillaga barnmat till lillen. Kanske kan vi alla äta samma rätt... Så slipper storebror undra varför Lillen äter något annat.  


    Juryns motivering:
    En charmig historia där en givmild storebror välkomnar brorsan på ett kärleksfullt sätt!

    Grattis!! Solig

    Glöm inte att svara på vinnaremejlen!
  • TEmamm­a
    Äldre 14 Dec 13:08
    #84

    Grattis!

  • Äldre 14 Dec 13:13
    #85

    Grattis! :) 


    Milliam, 2011-07-19 <3
  • Äldre 14 Dec 16:56
    #86

    Grattis!! Solig


    longingfortheone.blogg.se/ Bebis 2012-02-14 ♥
  • Äldre 14 Dec 19:13
    #87

    Jag blir rörd och framförallt jätteglad! Tack familjeliv!! svarar på mailet så snart jag fått det!

  • Äldre 14 Dec 20:26
    #88

    Grattis!

  • Honeyr­ose
    Äldre 15 Dec 07:01
    #89

    grattis!

Svar på tråden Vad var det första du köpte till ditt barn? Vinn bra paket från PhilipsAvent