• atool

    Hur tar nan bort fonter i bildbehandlingsprogrammet GIMP?

    Eftersom fonter slöar ned dator tänkte jag ta bort en del fonter so jag inte ändå använder.
    För det kan man väl göra?

    Vi har Window 7

  • Svar på tråden Hur tar nan bort fonter i bildbehandlingsprogrammet GIMP?
  • atool
    tellis mom skrev 2011-12-07 16:49:44 följande:
    Ska du ta bort dom från datorn så finns det inne på kontrollpanelen under teckensnitt. har för mig att dom automatiskt hamnar på gimp när du lägger till nya i "teckensnitt".
    Kruxet är att jag kan inte hitta teckensnitt på kontrollpanelen på denna datorn. På min gamla dator fanns det.

    Var hittar du det någonstans?
  • Tenshii

    Vad i hela har du fått det ifrån? och hur får du in Gimp i det hela? Fler program än GIMP kan ju använda dina fonter. Du kan säkert ta bort en hög utan problem, men jag har ändå svårt att se att det skulle påverka din dators prestanda något. Det finns hundratals saker du kan göra för att förbättra din prestanda innan du ger dig på en grej som detta.  

  • atool
    tellis mom skrev 2011-12-07 17:30:11 följande:
    jag googlade lite och hittade att det ska ligga i kontrollpanelen under utseende och anpassning..

    Jag har vista och för mig ligger det direkt när man öppnar kontrollpanelen.
    Tack!
    Nu har jag hittat dit i allafall.

    Nu ska det extraheras också, men fick så ont i nacken så jag får kolla upp mera sedan.
  • atool
    Tenshii skrev 2011-12-07 17:43:53 följande:
    Vad i hela har du fått det ifrån? och hur får du in Gimp i det hela? Fler program än GIMP kan ju använda dina fonter. Du kan säkert ta bort en hög utan problem, men jag har ändå svårt att se att det skulle påverka din dators prestanda något. Det finns hundratals saker du kan göra för att förbättra din prestanda innan du ger dig på en grej som detta.  
    Att det slöa ner dator har jag läst på mer än ett ställen.

    Men det är mest för att det är så många nästan likadana textstilar i GIMP, som jag vill ta bort dem.
Svar på tråden Hur tar nan bort fonter i bildbehandlingsprogrammet GIMP?