• Stårschan

    Hur mycket blåser det idag?

    Hur mycket blåser det hos dig, och var bor du?


    På korståg för bondförnuftets bevarande!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket blåser det idag?
  • Lenora

    Idag är det nästan vindstilla men igår blåste det så mycket att byns stora julgran blåste omkull!

  • riboflavin

    Stark vind, men det är inte så ovanligt. Bor mitt på Skaraslätten.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Thursday

    Göta älvbron var riktigt obehaglig vid middagstid faktiskt.


    I reject your reality and substitute my own.
  • IsDimma

    Idispidis: är den avstängd nu? Hörde något svagt om saken men jag lyssnade inte riktigt men förstod det som att våda broarna var avstängda tidigare.?.


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anova

    starka kastvindar i Örnsköldsvik.. Och snö.. Tror jag hade med mig ett halvt ton snö då jag kom hem från ICA.


    *`*?.¸☆ ♥ ☆¸.?*´*God jul och Gott nytt år*`*?.¸☆ ♥ ☆¸.?*`*
  • Snow Crash

    Bor i Göteborg och lärde mig idag den hårda vägen att man inte ska ta ut barnvagnen när det blåser 30 m/s i byarna! Det var ju rätt ok när vi gav oss ut på ärenden i förmiddags, men hemfärden höll på att gå illa. Lilltrollet sov dock som en klubbad gås och slapp märka att han höll på att blåsa bort. Nästa gång blir det bärsele, eller ännu hellre ställa in alla planer och stanna i soffan!

  • Thursday
    IsDimma skrev 2011-12-09 20:55:25 följande:
    Idispidis: är den avstängd nu? Hörde något svagt om saken men jag lyssnade inte riktigt men förstod det som att våda broarna var avstängda tidigare.?.
    Jag tror inte det? Den var öppen när vi åkte över vid 14-snåret och fortfarande vid 17 tror jag. Sen dess har jag inte haft någon koll.
    I reject your reality and substitute my own.
  • wity
    Linda1976 skrev 2011-12-09 16:01:12 följande:
    Här i Göteborg är det KAAAOOOOOOS!

    Ja, fy sjutton!
    ♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Benzaiten

    Här i Götet har det blåst friskt vill jag lova. Pratade med en som sa att det i byarna var uppmätt till 38 sek/meter ute vid Älvsborgsbron. Då var ju bron också avstängd. Här utanför min lägenhet var det bilköer till Götaälvbron istället.

    Nä i denna vinden står man inte stadigt, blåser bort.

  • Benzaiten
    IsDimma skrev 2011-12-09 20:55:25 följande:
    Idispidis: är den avstängd nu? Hörde något svagt om saken men jag lyssnade inte riktigt men förstod det som att våda broarna var avstängda tidigare.?.
    Älvsborgsbron avstängd. Inte Götaälvbron, men desto mer bilar som skulle över där istället i o m Älvsb. avstängning så knött blev det... Götaälvbron har i vart fall varit öppen de gånger jag åkt över idag.
  • Benzaiten

    Inte förvånad ! Kämpar själv när man ska stå emot byar av halva vindstyrkan så att blåsa omkull i storm ( eller är det orkan?) förstår jag absolut...

Svar på tråden Hur mycket blåser det idag?