Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Att sova i en smutsig säng..

Jag gillar inte att sova i en smulig säng, har aldrig varit förtjust i frukost på sängen, inte min grej.
    Jag älskar också att krypa ner i nytvättade (och nymanglade) lakan, det är det bästa som finns (speciellt om man innan tagit ett skönt bad)
    Men därifrån till att tycka det är äckligt om det är några smulor i sängen eller om lakanen har ett par veckor bakom sig är en annan sak.

• sextiotalist
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 13:56:26 följande:
    Ja man svettas mycket när man sover men om man är smutsig när man lägger sig så svettas man ju av smutsen i sängen.
    Har man pyamas eller så på sig, så tar dessa emot smutsen
  • sextiotalist

Fast Ts, egentligen är det ju inte ditt bekymmer, för så länge du får sova i rena lakan är det OK eller hur.

Jag hade ett ex som avskydde rena och nytvättade lakan, så där var det alltid gamla lakan, han var pedant för övrigt, men inte när det gäller sängkläder och där kunde jag säga ifrån.

• sextiotalist
    Anonym (Hualigen!) skrev 2011-12-09 14:53:21 följande:
    Ojojoj......... Hur äcklig är inte jag och min sambo då? Vi har.......... (Hör och häpna) Katterna i sängen! Utekatter dessutom!
    Duschar på morgonen och ibland på kvällen om vi tränat eller varit ute och jobbat/lekt så man blivit extra skitig. Byter sängkläder en gång i veckan, men fatta vad äckligt det måste vara ändå trots att vi inte äter i sängen Skål 
    Min första katts favoritplats att sova var vid halsen på mig, hon var också utekatt, otroligt att jag fortfarande lever Skål
  • sextiotalist
    Anonym (WhoKnows) skrev 2011-12-09 17:01:24 följande:
    Jag har plastat in min säng, kudde och täcke med gladpack, sen har jag byggt ett separat duschrum med en specialbehållare med klorin i kopplad till vattnet, som man måste gå igenom för att komma in i sovrummet.

Då det är ohygieniskt att äta överhuvudtaget så har jag opererat in en sond i magen, så äter enbart flytande. Inga smulor alls i hemmet.

För att vara på den säkra sidan så har jag rakat av mig allt hår på kroppen så inga dammpartiklar ska fastna på mig.

Jag är storförbrukare av gladpack och plasthandskar som jag alltid har på mig, byter flera gånger i timmen.

Jag Virkon sanerar från golv till tak varje dag, har specialfilter i ventilerna (från NASA) och använder inga kläder inne.
    Miljöförstörare därFlört, jag är lite mer miljövänlig, jag skippar gladpacken runt sängen
  • sextiotalist

Men ni som  byter sängkläder så ofta, hur mycket tvätt har ni. När vi byter sängkläder hemma (ungefär var 14:e dag) så blir det två maskiner extra

• sextiotalist
    Plutteli skrev 2011-12-09 17:53:55 följande:
    Jag duschar i snitt 3 gånger i veckan (varannan dag alltså) och tvättar håret en gång i veckan, fast vad jag märkt är min säng varken mer eller mindre snuskig än andras...
    Som jag då, byter inte sängkläder oftare en efter 14 dagar och sängkläderna ser inte smutsiga ut när jag lägger dom i tvätten. Men OK, jag sover i pyamas, men inte sambon.

Har man varit sjuk med feber och svettats mycket, då byts de oftare givetvis.
  • sextiotalist
    Anonym (snuskhummern :)) skrev 2011-12-09 19:37:21 följande:
    Har aldrig fattat grejen med att byta lakan jämt och ständigt om jag ska vara ärlig, haha! Det gör jag max nån gång i månaden. Och det uppstår vanligtvis ett fall där jag inte orkar både ta AV de gamla lakanen och sätta PÅ de nya samma dag, så däremellan brukar jag sova utan lakan. True story!

Knäckebrödskvällsmackan och ibland även frukostmackan ätes alltid i sängen för det är så himla mysigt ju! Har inte så mycket emot mitt eget snusk antar jag, jag tillhör de kvinnfolk som inte har bråkat om städning i mina relationer om man säger så, vilket jag förstått att många tjejer gör. Städa är ju urtrist.

Duschar gör jag de kvällar i veckan som jag tränar eller i övrigt är smutsig, men i regel är duschande en varannan-dags-syssla för min del.

Knäckebrödssmulorna i min säng är svåra att skilja från kattsanden som lilla guldklimpen släpar dit också, vi delar nämligen säng :)
    Hehe, jag blir varken chockad eller upprördGlad, men andra blir säkert
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2011-12-10 09:33:37 följande:
    Jag kan hålla med trådstartaren att det är lite äckligt att äta i sängen om man inte har bricka eller dylikt. 

Blir dock beklämd över denna hygienhets, vi människor är levande organismer som svettas och vi har en normal bakterieflora på huden som är fullt normal. Men vi förstör detta genom vårt onormala tvättande och vårt sökande efter kliniskt rent. I slutändan så slår det tillbaka på oss. Antibotikaresistensen ökar samtidigt som vi köper antibakteriella medel som förstör arvsmassan hos oss. Antar att du måste smörja in dig med massa lotion som också ändrar arvsmassan. 

Såklart att man ska tvätta sig, men allt inom rimliga gränser.  
    vi kan nog vara lugna. Jag misstänker att dessa kemikalier som man använder för att ta bort baskelusker och annat har en negativ verkan på könsorganen (man har ju sett det innan), så dessa hysteriska renhetsfanatiker kommer i förlängningen dö ut, då de inte kommer att kunna reproducerar sig.
    Vi normala smutsgrisar för våra smutsgrisgener vidare och kommer yngla av oss med massor av smutsgrisar över hela Tellus Tungan ute. Nu skall jag strax ta tag städningen hemma, endast såpa och vatten och fuktig trasa (dammsuger också). Inga lakansbyte denna helg, då vi fixade det förra helgen.
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..