• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • radwanska

Jag äter gärna i sängen och det kan ibland komma smulor. Det gillar jag inte men jag står ut med det tills nästa dag då jag med framgång kan skaka lakanet.

Jag hör också till en minoritet som INTE gillar rena lakan för det kan ofta börja klia lite överallt då. Har känslig hud. Nej, jag föredrar insovda lakan.

Smuts som inte syns finns inte, och smuts som bara syns lite går också an ett tag.Glad

• SilverLadyG
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 16:51:25 följande:

OJ, en gång i veckan, det var nog det som varit lägst i denna tråden, och du är kvinna dessutom.

Men ansiktet, tvättar du inte det mer än en gång i veckan? Blir du inte flottig i håret om du inte tvättar det på en vecka? Under fötterna?

Håret varannan dag och ansiktet,tänderna varje dag också 2 gånger...Men utnyttjar inte mer vatten än behövsFlört Under fötterna 1 gång i veckan, nya strumpor varje dag!
  • Anonym (torris)
    Anonym (Chipsen) skrev 2011-12-10 16:51:25 följande:

OJ, en gång i veckan, det var nog det som varit lägst i denna tråden, och du är kvinna dessutom.

Men ansiktet, tvättar du inte det mer än en gång i veckan? Blir du inte flottig i håret om du inte tvättar det på en vecka? Under fötterna?

Innan jag började intensivträna tvättade jag i princip aldrig ansiktet. Har så tunn hud med fina porer så jag går sönder på vintern om jag gör det. Har aldrig haft mer än två små finnar samtidigt ens som tonåring.

Men om jag äter 50-100 g choklad dagligen kan jag få så mycket fett att tvätt blir nödvändig, och salt svett efter träning måste jag naturligtvs ta bort, annars irriterar den min hud.

Huden är till stor del självrengörande om man inte har grova porer och naturligt mycket fet hy.
  • EllanEriksson

Snacka om att jag är äcklig isf xD

Jag låter våran vovve hoppa upp i min säng, hon har en hel skog i rumpan(pinnar som fastnar i pälsen bak på henne), kan lägga mig i sängen efter att ha vart ut till ladugården..
    Minns inte när jag bytte lakan och liknande, glömsk helt enkelt. Mamma byter kanske.. Varannan, var tredje vecka..

Duschar bara på morgnarna i stort sett :)
    Ah.. Låter bra va?? xD

• Lenora

Jag verkligen hatar smulor i sängen, det irriterar mig så vansinnigt att jag tyvärr inte ens kan ha en mysig frukost i sängen utan att byta lakan efteråt.

Däremot har jag inga problem med att förstå att andra inte är lika (över)känsliga som jag. 

• Cloudberry

Sjukt snuskigt att folk inte byter till rena sängkläder varje vecka men så länge jag slipper sova i snusket så får alla göra som de vill.

• trädis
    Cloudberry skrev 2011-12-10 17:27:13 följande:
    Sjukt snuskigt att folk inte byter till rena sängkläder varje vecka men så länge jag slipper sova i snusket så får alla göra som de vill.
    varje vecka? varför skulle man behöva byta så ofta om man alltid lägger sig nyduschad med ren pyjamas och inte äter eller liknande i sängen??
    världens lyckligaste mamma
  • Cloudberry
    trädis skrev 2011-12-10 17:58:09 följande:
    varje vecka? varför skulle man behöva byta så ofta om man alltid lägger sig nyduschad med ren pyjamas och inte äter eller liknande i sängen??
    Därför att en människa utsöndrar minst en liter svett per dygn och flera miljoner hudceller per dygn. För att inte tala om alla mysiga kvalster(som orsakar allergier) som finnns i varje säng och ser ut såhär:

Därför byter man sängkläder varje vecka.

Men vill ni mysa på och sova i allt detta så varsågod.Tungan ute Jag bryr mig inte.
  • Cloudberry

Fel av mig, det är kvalstrens avföring som orsakar allergier. Avföringen de skiter ut för att de äter hudcellerna.

• trädis
    Cloudberry skrev 2011-12-10 18:11:35 följande:
    Därför att en människa utsöndrar minst en liter svett per dygn och flera miljoner hudceller per dygn. För att inte tala om alla mysiga kvalster(som orsakar allergier) som finnns i varje säng och ser ut såhär:

Därför byter man sängkläder varje vecka.

Men vill ni mysa på och sova i allt detta så varsågod.Tungan ute Jag bryr mig inte.
    ja folk snackar om den här svetten, och det är något som garanterat inte gäller mig då jag är otroligt frusen och på snudd fryser på nätterna.

dessutom har jag både strumpor och kläder på mig så den eventuella svett som kommer nattetid (tydligen då  trots att jag fryser) samlas förmodligen upp där innan den når mina lakan.

kvalster, ja visst, men de går inte att få bort helt ändå så det får man bara försöka tänka bort eftersom jag varken ser eller känner dem så är det inget som oroar mig särskilt mycket.
    världens lyckligaste mamma
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..