• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • Anonym (kkkkk)

Jag tror att TS egentligen är en liten smutsråtta. Och skäms över det och vill med denna tråd få känna sig som det motsatta en stund. Om man är väldigt renlig av sig på riktigt så känns det inte som att man har något behov av att starta en tråd där man får tala om för alla hur renlig man är, då bara är man det helt enkelt...

Själv tycker jag också t.ex. att smulor i sängen är obehagligt men skulle aldrig ha något intresse av att starta en tråd om det...

• Mandel
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 13:32:10 följande:
    Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 
    Är det bättre att smula och flotta ned soffan då? Den är väl oftast mer svårtvättad än lite sängkläder.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Borttagen användare
    Anonym (blä) skrev 2011-12-09 13:32:10 följande:
    hur kan man orka bry sig hur andra sover i sina sängar i sina hem, det är en större fråga för mig. är det din partner du egentligen är arg på och som du haft en diksussion med och nu vill du få folk på din sida? eller varför detta intresse för hur andra gör i sitt hem?
  • Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

har du ingen tvättmaskin? att bli överraskad av sonen med frukost på sängen är ju supermys! att ligga där och sippa på kaffe medan julkalendern går på lilla tv:n Solig

Nått som är äckligt är att ha en stor hårig lufs i sängen som släpar in smuts och lera (i detta fall är mannen oskyldig) en långhårig hund som inte fattar piken NER!

• Mammatill2tjejer

Djur är absolut förbjudna i vår säng. Vi har två katter och de kommer aldrig ens in i sovrummet. Jag kan inte låta bli att tänka på alla äckliga fästingar och andra djur som kan finnas i deras päls och sedan hamna i vår säng...usch!

Inte heller äter vi i sängen eftersom jag avskyr smulor. Jag avskyr dem så till den grad att jag - trots att vi alltså inte äter i sängen - borstar av lakanet på min sida av sängen varje kväll innan jag lägger mig.
    Fullständigt maniskt - ja, jag vet .

Däremot har vi självklart sex i sängen!  Flera gånger i veckan, och inte sjutton byter jag lakan efter varje gång. 
    Jag menar - hur romantiskt är det att när man har pippat klart plötsligt säga; "Nej, älskling, nu får vi kliva ur sängen och byta lakan".

Nej, sängkläder byts en gång i veckan här. Om det inte är så att någon varit sjuk - t.ex - magsjuka. Då byter jag oftare.      

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Anonym

Jag brukar bre smör på mina lakan och strö chips över det innan jag lägger mej, det ger
    en skön yta att sova på. Och blir man hungrig under natten så har man goda chips att
    knapra på...

I-landsproblem... 

• Anonym (finns värre)
    Mammatill2tjejer skrev 2011-12-11 13:09:30 följande:

Jag menar - hur romantiskt är det att när man har pippat klart plötsligt säga; "Nej, älskling, nu får vi kliva ur sängen och byta lakan".

Ja, fast det finns de som är snäppet värre också...=) Har en kompis som absolut måste duscha efter varje gång han har haft sex. Så har han sex med sin tjej tre ggr på en kväll så måste han duscha tre gånger också (även om det är mitt i natten)....Jag skulle nog ta det som en förolämpning om min sambo gjorde så...
  • Anonym

Men snälla ts, varför detta intresse för hur andra har det i sängen.

På vilket sätt är det viktigt i ditt liv, det kan ju knappast påverka din vardag, du ligger ju inte i andras sängar än din egen?  

• Anonym
    Anonym (finns värre) skrev 2011-12-12 13:25:19 följande:
    Ja, fast det finns de som är snäppet värre också...=) Har en kompis som absolut måste duscha efter varje gång han har haft sex. Så har han sex med sin tjej tre ggr på en kväll så måste han duscha tre gånger också (även om det är mitt i natten)....Jag skulle nog ta det som en förolämpning om min sambo gjorde så...
    Det är iofs fräscht när killar är fräscha. Tvätta snoppen kan jag förstå men hela kroppen känns lite överkurs.

Men hellre det än en kille jag vet. Han är vuxen man men när han runkar så sprutar han helt rakt ut på lakanet och tar inte reda på det- Detta om och om igen och jag tror det dröjer läääänge mellan gångerna han byter lakan. Eller förresten det gör han inte. Hans mamma kommer dit och byter åt honom en gång om året kanske
    *kräks*
  • Anonym (hallå!)
    Mammatillmångamenfrutillen skrev 2011-12-10 18:42:04 följande:
    Och vi har sex i vår säng & somnar ofta efteråt,hur äckligt är inte det då?! tänker på hur mycket svett & andra kroppsvätskor som man lämnar efter sig Cool.

jaa.. skitäckligt
  • Anonym (hallå!)
    Anonym (finns värre) skrev 2011-12-12 13:25:19 följande:
    så gör vi... här hemma. skulle nog dö långsamt inombords om vi INTe gjorde så. Tycker det är heläckligt om man har sex och sedan sover på de lakanen eller struntar i att varken tvätta av sig eller duscha... nä HU!!
  • Lampsken
    Anonym skrev 2011-12-12 15:27:47 följande:
    Men snälla ts, varför detta intresse för hur andra har det i sängen.

På vilket sätt är det viktigt i ditt liv, det kan ju knappast påverka din vardag, du ligger ju inte i andras sängar än din egen?  

Tja.. likabra som man har en tråd om kukars storlekar, vad mitt barn heter, om katarina z's blogginlägg, om elin och elida är fina namn, om tomten kommer hem till er i jul, vad ni köpt till er respektive, om man verkar normal eller inte, HJÄLP trådar och liknande.. ja så liksom... är nog denna tråden inte sämre än andra som alla andra svarar med gott nöje och tydligen halvt allvar eller viss agressivitet på... ser ingen skillnad.
  • Anonym (finns värre)
    Anonym skrev 2011-12-12 19:09:24 följande:
    Men hellre det än en kille jag vet. Han är vuxen man men när han runkar så sprutar han helt rakt ut på lakanet och tar inte reda på det- Detta om och om igen och jag tror det dröjer läääänge mellan gångerna han byter lakan. Eller förresten det gör han inte. Hans mamma kommer dit och byter åt honom en gång om året kanske
    *kräks*
    Det var faktiskt äckligt....
    Anonym (hallå!) skrev 2011-12-13 08:59:25 följande:
    så gör vi... här hemma. skulle nog dö långsamt inombords om vi INTe gjorde så. Tycker det är heläckligt om man har sex och sedan sover på de lakanen eller struntar i att varken tvätta av sig eller duscha... nä HU!!
    Ja men om ni båda känner så då är det ju bara å duscha på!
  • Anonym
    Lampsken skrev 2011-12-13 09:25:06 följande:

Tja.. likabra som man har en tråd om kukars storlekar, vad mitt barn heter, om katarina z's blogginlägg, om elin och elida är fina namn, om tomten kommer hem till er i jul, vad ni köpt till er respektive, om man verkar normal eller inte, HJÄLP trådar och liknande.. ja så liksom... är nog denna tråden inte sämre än andra som alla andra svarar med gott nöje och tydligen halvt allvar eller viss agressivitet på... ser ingen skillnad.

Jag tycker att det är helt ok att fråga om sig själv och när man utgår ifrån sig själv.

Men just detta med att ha åsikter om andra, deras sätt att leva och dom val dom gör i livet.
    Att ha sånt intresse och så starka åsikter som man ofta ser, det kommer jag aldrig att förstå.

Om jag skriver något om mig själv så är ju det något som i allra högsta grad påverkar mitt liv.
    Om jag skriver om andra, så är det något inte på något sätt påverkar mig personligen.

• Anonym
    Anonym (hallå!) skrev 2011-12-13 08:59:25 följande:
    vi också. väl klart man måste tvätta av sig när man haft sex!!

fattar inte det oromantiska. det är ju inte som vi springar och tvättar oss UNDER sexet, utan när det är klart.
  • Anonym (finns värre)

Varför måste man det?

Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..