• Anonym (blä)

Att sova i en smutsig säng..

Jag förstår inte hur man kan ligga i sängen och äta diverse saker, som ex chips. Hela sängen blir ju helt neräcklad och flottig. Är man så lat att man inte orkar sitta upp och äta i tex soffan? Och folk som aldrig duschar innan de går och lägger sig får ju en vidrig säng att sova i. Hur kan man vilja sova i en smutsig säng? 

• Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..
  • Anonym
    Anonym (Hepp) skrev 2011-12-09 14:43:17 följande:
    Jag förstår faktiskt inte er som går och lägger er utan att duscha. Jag duschar innan jag går och lägger mig, är inte äckligare än andra i grunden, OCH lakana blir ju ofräscha på en vecka - hur äckligt blir det inte då hos er som går och lägger er utan att duscha innan? Där ligger ni och vältrar er i allt som kommit på er under dagen... 
    Och jag förstår inte dig som duschar två gånger om dagen - huden förlorar ju sin naturliga smuts- och bakterieavstötande barriär av sebum och en massa bra bakterier.

Du vet att för mycket duschande leder till sämre hygien om man mäter i antalet bakterier på huden va?
  • Anonym
    Anonym (Hepp) skrev 2011-12-09 14:48:36 följande:
    Men hur mycket skit har man inte i håret osv? 
    Den mesta skiten går att borsta ur med en bra hårborste, om håret inte är hårt smutsat av en massa stylingprodukter förstås.
  • Anonym (G)
    Åh gud, börjar inse att jag nog snart kommer att dö till följd av den sanitära olägenhet som vår säng är.

Duschade imorse och har inga planer på att göra om det ikväll, däremot hade jag tänkt ha sex med min man. Katterna kommer säkert sova hos oss som vanligt också, med sina nerbajsade tassar med likrester (?) på. Igår fick jag kaffe på sängen innan maken gick till jobbet. Lakanen har legat i sen i onsdags, är det dags att bränna dem nu? Ska jag skura katterna med klorin och ge mig själv en omgång med rotborste?
  • Jordgubbarmeglass
    Anonym (G) skrev 2011-12-09 16:52:56 följande:
    Åh gud, börjar inse att jag nog snart kommer att dö till följd av den sanitära olägenhet som vår säng är.

Duschade imorse och har inga planer på att göra om det ikväll, däremot hade jag tänkt ha sex med min man. Katterna kommer säkert sova hos oss som vanligt också, med sina nerbajsade tassar med likrester (?) på. Igår fick jag kaffe på sängen innan maken gick till jobbet. Lakanen har legat i sen i onsdags, är det dags att bränna dem nu? Ska jag skura katterna med klorin och ge mig själv en omgång med rotborste?
    Hahaha!
  • Anonym (WhoKnows)

Jag har plastat in min säng, kudde och täcke med gladpack, sen har jag byggt ett separat duschrum med en specialbehållare med klorin i kopplad till vattnet, som man måste gå igenom för att komma in i sovrummet.

Då det är ohygieniskt att äta överhuvudtaget så har jag opererat in en sond i magen, så äter enbart flytande. Inga smulor alls i hemmet.

För att vara på den säkra sidan så har jag rakat av mig allt hår på kroppen så inga dammpartiklar ska fastna på mig.

Jag är storförbrukare av gladpack och plasthandskar som jag alltid har på mig, byter flera gånger i timmen.

Jag Virkon sanerar från golv till tak varje dag, har specialfilter i ventilerna (från NASA) och använder inga kläder inne.

• Boothwalker

Är det bättre att smula ner soffan? Sängkläder kan man ju tvätta =)

Lite skit dör jag inte av. Men hårspray och sånt vägrar jag.

♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • ja88
    Anonym (WhoKnows) skrev 2011-12-09 17:01:24 följande:
    Jag har plastat in min säng, kudde och täcke med gladpack, sen har jag byggt ett separat duschrum med en specialbehållare med klorin i kopplad till vattnet, som man måste gå igenom för att komma in i sovrummet.

Då det är ohygieniskt att äta överhuvudtaget så har jag opererat in en sond i magen, så äter enbart flytande. Inga smulor alls i hemmet.

För att vara på den säkra sidan så har jag rakat av mig allt hår på kroppen så inga dammpartiklar ska fastna på mig.

Jag är storförbrukare av gladpack och plasthandskar som jag alltid har på mig, byter flera gånger i timmen.

Jag Virkon sanerar från golv till tak varje dag, har specialfilter i ventilerna (från NASA) och använder inga kläder inne.
    HAHAHA!

Alltså, folk är så himla rädda för lite smuts... Man har väl olika gränser för vad man anser är ok och så länge det bara är man själva som sover i sängen så ser jag inte problemet. Jag personligen tycker dock att smutshysterin känns en smula manisk och osund. Det är ju faktiskt konstaterad sanning att våra immunförsvar behöver komma i kontakt med bakterier för att utvecklas normalt, något att tänka på speciellt för barnens del kanske. För är man såå rädd för lortiga sängar så kan man inte rimligtvis låta barnen leka med andra barn (bakteriehärdar!), ute i skogen bland bajs och likrester Skrattande eller gudbevars i sandlådan?

För egen del äter jag för övrigt helst inte knäckebröd eller chips i sängen pga smulfaktorn! Men har en sambo som gärna ser film och äter chips i sängen och det är inte precis något jag tar någon strid över, det är hans säng också och bara han håller smulorna på sin sida så ;)
  • Anonym (????)

Hur gör du då när du har sex?? för då kan jag lova dig att det kommer mycket svett och annat i sängen Glad

• Soolrosen

men vadå... om du har sex i sängen då? måste du byta lakarn varje gång då? vi har ibland sex flera gånger om dagen :D haha jobbigt att byta lakarn varje gång. Blir några byten i veckan *Asg*

• sextiotalist
    Anonym (WhoKnows) skrev 2011-12-09 17:01:24 följande:

Miljöförstörare därFlört, jag är lite mer miljövänlig, jag skippar gladpacken runt sängen
Svar på tråden Att sova i en smutsig säng..