Anonym (WhoKnows) skrev 2011-12-09 17:01:24 följande:
Jag har plastat in min säng, kudde och täcke med gladpack, sen har jag byggt ett separat duschrum med en specialbehållare med klorin i kopplad till vattnet, som man måste gå igenom för att komma in i sovrummet.
Då det är ohygieniskt att äta överhuvudtaget så har jag opererat in en sond i magen, så äter enbart flytande. Inga smulor alls i hemmet.
För att vara på den säkra sidan så har jag rakat av mig allt hår på kroppen så inga dammpartiklar ska fastna på mig.
Jag är storförbrukare av gladpack och plasthandskar som jag alltid har på mig, byter flera gånger i timmen.
Jag Virkon sanerar från golv till tak varje dag, har specialfilter i ventilerna (från NASA) och använder inga kläder inne.
HAHAHA!
Alltså, folk är så himla rädda för lite smuts... Man har väl olika gränser för vad man anser är ok och så länge det bara är man själva som sover i sängen så ser jag inte problemet. Jag personligen tycker dock att smutshysterin känns en smula manisk och osund. Det är ju faktiskt konstaterad sanning att våra immunförsvar behöver komma i kontakt med bakterier för att utvecklas normalt, något att tänka på speciellt för barnens del kanske. För är man såå rädd för lortiga sängar så kan man inte rimligtvis låta barnen leka med andra barn (bakteriehärdar!), ute i skogen bland bajs och likrester

eller gudbevars i sandlådan?
För egen del äter jag för övrigt helst inte knäckebröd eller chips i sängen pga smulfaktorn! Men har en sambo som gärna ser film och äter chips i sängen och det är inte precis något jag tar någon strid över, det är hans säng också och bara han håller smulorna på sin sida så ;)