• Gravid2010

    Vart ska jag gå med alla leksaker....??

    Jag har mycket mycket leksaker här hemma som är fina och olekta. (kan man skriva så?) 

    Skulle vilja slå in dem i julklappar och gå med dem någonstans där nån annan kan få kul av dem.. Men vart ska jag gå?

    Hörde av mig till ex. kvinnojouren, men har inte fått något svar.. Någon som har nåt tips??

  • Svar på tråden Vart ska jag gå med alla leksaker....??
  • Line2

    Ring kyrkan och olika frikyrkor ibland i min stad finns det människor i frikyrkorna som åker med hjälpsändningar i estland lettland är det hos oss och de blir jätteglada att få leksaker som de kan dela ut till barnen. Vi har även några som åker till afrika men de kontakterna sker genom typ pingstkyrkan baptisterna i min stad eller missionskyrkan brukar ha bra koll de med. Annars kan du höra om kommunen med nån organisation har nån uppsamlingsplats för att dela ut till kommunens barn, i min komun är det ett hotell som tar emot som frälsningsarmen tillsammans med soc sen delar ut till behövande barn i komunen

  • Gravid2010
    Line2 skrev 2011-12-13 11:34:07 följande:
    Ring kyrkan och olika frikyrkor ibland i min stad finns det människor i frikyrkorna som åker med hjälpsändningar i estland lettland är det hos oss och de blir jätteglada att få leksaker som de kan dela ut till barnen. Vi har även några som åker till afrika men de kontakterna sker genom typ pingstkyrkan baptisterna i min stad eller missionskyrkan brukar ha bra koll de med. Annars kan du höra om kommunen med nån organisation har nån uppsamlingsplats för att dela ut till kommunens barn, i min komun är det ett hotell som tar emot som frälsningsarmen tillsammans med soc sen delar ut till behövande barn i komunen
    Ok.. kyrkan alltså... Ska ringa dem och kolla.. Tack! 
  • Gravid2010

    Ah.. jag fick ihop en 30 julklappar till barn, ungdomar och vuxna.. Hoppas verkligen att någon blir glad för dem nu. Kyrkan tog emot dem och skulle dela ut dem i vår kommun. Glad

Svar på tråden Vart ska jag gå med alla leksaker....??