Forum Tävlingar - av Familjeliv - Familjeliv.se
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Tor 15 dec 2011 10:38 #8

Jag får lov att upprepa mig, då detta även var den mest minnesvärda julen för mig. Julen då jag upptäckte sanningen om jultomten.

Min familj firade jul hemma hos min farmor o farfar, tillsammans med fasters familj och farbrors familj. Många var vii och ungefär 10 barn satt i fönstret, när tomten beräknades komma. Mina äldre syskon och kusiner satt hela tiden och sa att tomten inte fanns, att det var nån i sällskapet som skulle klä ut sig. Men hur som haver såg vi en lykta ute och det var faktiskt TOMTEN som kom där ute. Vi släppte in honom, satte oss i en ring framför honom och  han började dela ut julklappar.
    Vid ett tillfälle säger min kusin:
    -Titta han har lika slips som Lasse (min pappa).
    Varav tomten vänder sig om och rättar till halsduken ordentligt
    En annan gång kom kommentaren:
    -Är det inte Lasses stövlar? Och vad är det för nånting som sticker upp under byxorna?
    Tomten ställer säcken mer noga framför sig, fortsätter dela ut klappar tills det är slut.
    När tomten är klar, tackar för sig, följer vi honom ut i hallen, vinkar och tackar och går tillbaka in i rummet. DÅ kommer min pappa ut ifrån toaletten...

Än idag vet jag inte hur det gick till, men tomten försvann från verkligheten den julen. Tomten har dock kommit varje jul sedan dess.

(som en extra bonus kan jag tillägga att förra året var jag säker på att min kusin skulle agera tomte hos oss, varav jag går och letar o ropar efter min bror, frågar mina barn osv efter honom när tomten var där....min bror? japp, det var han som var tomten...vilket barnen listade ut pga min dumhet...)               

Endast gruppmedlemmar kan skapa trådar i gruppen.
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll