• Forumvärd

    FamiljeLivs julkalender 15/12! Vinn fina vinster!


    Då var det återigen dags att öppna en ny lucka!Tomte

    Nu är det dags för er att dela med er av roliga, charmiga eller kanske dråpliga historier.
    Berätta er bästa historia om hur det gick till när tomten avslöjades!
    Vad hände och hur reagerade barnen och tomtestackaren?
    Berätta här i tråden och ta chansen att vinna en kul servis med matleksaker från Blå Elefant

    Tävlingen pågår den 15/12 t.om midnatt.
    Vinnaren utses av en jury och meddelas den 16/11

    Vinnaren måste svara på vårt vinnarmejl inom en veckan, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Här kan du läsa mer om tävlingen:
    www.familjeliv.se/Tavla_och_vinn/1.1450511

    Lycka till!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-15 13:21
    Värdet av vinsten är ca 670:-

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-16 08:21
    Det blev något knas med länkningen in till Blå Elefant. Vi beklagar det och här kommer den rätta länken.

    www.blaelefant.se

    Gå gärna in och kika där!
  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender 15/12! Vinn fina vinster!
  • Forumvärd
    Anton Chigurh skrev 2011-12-15 09:56:19 följande:
    Jag kommer förmodligen bli avstäng från FL på livstid om jag återger den berättelsen.

    Så bästa Fru Forumvärden : Är det inte värt ett  hederspris att jag håller inne med storyn ???
    Var du elak mot tomten Anton?

    Min äldsta son avslöjade tomten med orden: "Hä va´ en ful´en gammal göbbe mamma..vem schläppte in han.."
    Den kommentaren fälldes alldeles efter det att han dragit av den inlånade tomten (som var en av lekkompisarnas morfar) fejkskägget.
    Så kan det gå!
  • Forumvärd
    Anton Chigurh skrev 2011-12-15 23:30:14 följande:
    Inte ett jävla dugg, tvärtom. Kanske borde tillägga att barnen hade skickats i säng sen länge och festligheterna var på mer än topp när det var dags för den riktiga tomte att äntra scenen.

    Vad som därefter hände är förhoppningsvis preskriberat vid det här laget, en hint är att det innefattar ett omfattande intag av alkoholhaltiga drycker, lite slägsmål, en hel del (ganska avancerad)  gruppsex, samt påhälsning av en fullrustad Piketstyrka.

    Tomtefar avslöjades, så mycket kan jag lova, fast frågan är om det är tillrådligt att återberätta den utomordentligt gemytliga sammankomsten.

    Vad säger ni, Fru Forumvärden ??? 
    Usch och Fy säger jag!
    Det är tyvärr inte alla barn som får uppleva bra jular. Julminnen är inte alltid roliga även om man hoppas och önskar att alla barn skulle få en idyllisk och harmonisk jul. {#emotions_dlg.flower}
  • Forumvärd

    Många söta,roliga och även tragiska historier om hur tomten blev avslöjad!
    Tack för era bidrag och här kommer juryns beslut! Solig

    Dagens vinnare blev Therressse1985:


    Therressse1985 skrev 2011-12-15 14:22:56 följande:
    Förra året så firade vi jul här hemma hos mig med min son Casper (5 år), min bror, min pappa, Caspers farmor, hennes gubbe och min farmor. Min pappa skulle gå ut och köpa tidningen, kom självklart tillbaka som tomten ;) När tomten hade delat ut cirka halva julklapparna så började Casper titta konstigt på tomten och viskade högt rätt som det var till min bror(som satt i andra sidan rummet typ): - Micke, tomten liknar morfar. Min bror svarade att det tyckte inte han och frågade varför Casper tyckte det. Casper svarade: - Han är lika rund och go som morfar, han har morfars blåa ögon och han skrattar så roligt som morfar göra. Vi alla började fnissa för vi tyckte att han beskrev morfar så bra :) När tomten sen hade gått och morfar väl kom tillbaka så hade han tyvärr glömt tidningen och då lista Casper ut rätt fort att morfar hade varit tomten, men vi har inte berättat för honom att han hade rätt, får se om han listar ut det denna julen också ;)

     


    Ett stort grattis till dig!
    Vi är nog många som känner igen oss i det här "tidningsköpet" och den här stackars släktingen som alltid lyckades missa tomten. Tomte
    Frågan är hur det går för Casper och tomten i år?
    Kommer han att lista ut vem som döljer sig bakom tomtemasken? Solig


    Grattis och glöm inte att svara på vinnarmejlet!
Svar på tråden FamiljeLivs julkalender 15/12! Vinn fina vinster!