• Äldre 21 Dec 12:06
    6310 visningar
    67 svar
    67
    6310

    FamiljeLivs julkalender 21/12! Vinn presentkort värt 1200:-

    Nu har jag suttit uppe hela jävla natten och rimmat så jag hoppas min själ att REDAKTIONEN tar sig i kragen och låter bästa rim vinna denna gången. Jag misstänker starkt att det varit mutor inblandade tidigare i tävlingen men tänker ha överseende med detta om jag vinner denna sista tävlingsdagen.

    Fru Forumvärden : Jag vet att du står på min sida här, så se nu för bövelen till att jag för en gångs skull får en rättvis bedömning. 

    Tack på förhand och en Riktigt God Jul till dig och din familj. 

    Ja, och så var det rimmet då :

     


    Oj vad vi skall ha kul, nu när det äntligen är Jul


    Tänk på all snö, och alla jävlar som tvingas stå i kö


    Vad härligt det är med all denna stress, känns nästan som en skadeståndsprocess


    Medans mor kokar skinka och längtar till solen, tänker pappa på en slinka och vad som finns under kjolen


     


    Mamma i köket hon steker och steker, alltmedans dom små barnen bara leker och leker


    Ack de små barnen dom är ju så kära, bara dom slutade va så vulgära


    Den rackarns lilla Moa…………har just ”lånat”Pappas M 82:a


    Systern går ut på altan och hon skriker : KOM NU, DIN LILLE FAN, så skall du få vad syster din kan…


    En gloria om Moa faktiskt strålar så bjärt, och lillebror han skrålar…..sen släpper han en fjärt


    Och Moa hon tjuter : Du å dina meriter, det var helvete va du skiter, jag sa ju att du skulle nöjt dig med bara en liter, du riskerar kollaps av all Julesnaps, högst en liter.....du vet att det biter


     


    Nåväl käre Bror, nu får det räcka med hor, för nu skall vi låtsas som vore vi en  Major


    Ladda och säkra den här smäckra Barrett, så skall du få se, vad som menas med folkvett


    Att skjuta kaliber fem-tio är bättre än porr-bio, tryck av och du känner…..dig precis som pingstvänner


    Strax börjar det dundra och lillebror undrar : På vad skall vi skjuta ??? Eller sa du besudla ???


    DIN LILLA BABIAN….DU STINKER METAN, skärp dig för satan och sikta mot skatan


    Nej, förresten, jag ångrar mig nästan, det vore sann lycke att träffa ett smycke


    Du stinker latrin, men spring nu in till mors smyckeskrin, vrålar syster, och sväljer en redig klunk brännevin


    Ta ett Guldhjärta, och sluta nu fjärta, annars skall du tamejfan snart få känna på smärta


    Och återigen, känn vilken lycke det är att få skjuta, på ett redigt Guldsmycke


    Det här var fan kul, en riktigt riktigt, underbar Jul


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


     


    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 21 Dec 12:41
    #16
    EvelinasSyster skrev 2011-12-21 12:27:04 följande:
    Hahah tack Anton, vi blev genast en hög gladare syrror och uskor här!! Du gjorde våran dag
    Vad härligt. Och tack för uppmuntran. {#emotions_dlg.flower}
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 21 Dec 13:04
    #18
    Ingen som du känner skrev 2011-12-21 12:59:00 följande:
    och som vanligt skänker du vinsten till ingen som du känner ?
    Givetvis. Tack för påminnelsen.

    När FL kundgjort min vinst kommer hela beloppet skänkas hit.

    Ingen som jag känner. Som sagt. Cool

     
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 21 Dec 14:11
    #23
    och skrev 2011-12-21 13:23:26 följande:
    Visst är det för min skull som du valde den organisationen? Du är bäst, Anton. Någon gris eller kanske en hund kommer att se väldigt fin ut i jul. {#emotions_dlg.flower}
    Självklart var det för din, och endast din, skull, Anneli,  jag valde Djuren Rätt som mottagare av mina prispengar. Fast i ärlighetens namn är jag en djurälskare av Guds Nåde.
     
    Även om det slinker ner en och annan fet Ostburgare.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 21 Dec 14:46
    #27
    Ingen som du känner skrev 2011-12-21 14:22:10 följande:
    Ja jag håller med det har varit roliga tävlingar!
    Jag har dock mina misstankar om att dom till viss del varit riggade. Jag är helt säker på att Fru Forumvärden håller med mig. Annars hade jag vunnit 3 tävlingar redan. Minst.

    Och som alla mina trogna läsare redan vet är jag utan pris såhär långt. Inte ens ett sketet hederspris. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 21 Dec 15:48
    #30
    finskaflikkan skrev 2011-12-21 15:21:34 följande:
    Klart den bästa!!! Hoppas du vinner!!!
    Tack, tack. Tackar så väldans.  Solig

    Efter så mycket stöd som jag fått här idag så måste REDAKTIONEN välja mitt bidrag. Medlemmarna kommer riva ner FL annars. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 21 Dec 18:55
    #40
    Forumvärd skrev 2011-12-21 13:55:12 följande:
    Anton Anton du är en sann poet
    Tack, tack så mycket, och jag får verkeligen hålla med Fru Forumvärden, jag är en helvetes vass Poet numera, så Tranströmer o Co kan gott slänga sig i väggen. Och nu anser jag det skulle vara makalöst förmätet av mig och skicka in mitt eget  storverk till Nobelstiftelsen, så nu förväntar jag mig att ni på REDAKTIONEN ombesörjer detta. Mest så att jag kan hämta ut mitt rättmätiga Nobelpris i Litteratur nästa år.

    Men nu får vi ordna till det med prisutdelningen här på FL först. 

    Och återigen, Fru Forumvärden : TACK för komplimangen. Den värmde nåt oerhört.  Solig
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 21 Dec 19:03
    #42
    Gunilla 979 skrev 2011-12-21 19:02:18 följande:

    Till Tomtemor:


    Jag vill att du detta smycke bär


    som bevis på  hur mycket jag håller dig kär.


    Julens alla bestyr hade aldrig gått


    och barnen sina klappar inte fått.


    Om det inte vore for dej,


    du, tomtens absoluta favorittjej


     


    Har länge tittat på Amandas fina lycko-elefant till mitt barnbarn. Så nu håller jag tummarna : )


     


    Önskar er alla en riktigt God Jul!


     


    /Gunilla


    Försök inte med nått jävla fjäsk här. Skäms.......
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 21 Dec 19:13
    #44
    Anton Chigurh skrev 2011-12-21 18:55:12 följande:
    Tack, tack så mycket, och jag får verkeligen hålla med Fru Forumvärden, jag är en helvetes vass Poet numera, så Tranströmer o Co kan gott slänga sig i väggen. Och nu anser jag det skulle vara makalöst förmätet av mig och skicka in mitt eget  storverk till Nobelstiftelsen, så nu förväntar jag mig att ni på REDAKTIONEN ombesörjer detta. Mest så att jag kan hämta ut mitt rättmätiga Nobelpris i Litteratur nästa år.

    Men nu får vi ordna till det med prisutdelningen här på FL först. 

    Och återigen, Fru Forumvärden : TACK för komplimangen. Den värmde nåt oerhört.  Solig
    Jag glömde å önska dig, Fru Forumvärden, och hela din familj en Riktig God Jul. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 22 Dec 18:45
    #62
    lullelulle skrev 2011-12-22 11:05:44 följande:
    Oj så glad jag blir!GladGladGladGladGladGladGlad

    Säger som alla andra, jag som aldrig vinner något! Men nu äntligen har det vänt, och inte vilket pris som helst utan ett smycke! Känns underbart kul!

    Måste medge att det var hårt motstånd!  

    Önskar alla en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

    Vinnarmailet är besvarat!  
    Det hårdaste du kan tänka dig !!!!!
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 22 Dec 23:26
    #65
    lullelulle skrev 2011-12-22 20:19:43 följande:
    Ja Anton! Dina rimm var så grymma att jag nästan vill skänka dig ett bakben på elefantsmycket eller nåt
    Det går bra och skänka hela smycket till mig, fast min blygsamhet skulle förbjuda mig å ta emot din generösa gåva. Men millroy, din tanke värmer mitt hjärta oerhört, det var snällt av dig, jag vill dock att, som den stora djurvän jag är, att du låter bli stympningen av elefanten. Men tack iaf. 

    Och GRATTIS till vinsten, millroy, jag har en känsla av att den hamnade helt rätt. Glad
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 23 Dec 12:57
    #66
    Forumvärd skrev 2011-12-22 10:42:59 följande:
    Tack detsamma Anton! Tomte
    Snyggt jobbat i kalendern!

    Jo tack, det vill jag lova, jag har jobbat arslet av mig under dessa veckor, och som Fru Forumvärden säkert vet,  så blev jag utan vinst, ett bevis så gott som något att tävlingen varit riggad. 

    Men förtvivla icke, min kära Fru Forumvärd, för Anton är beredd å slå ett streck över alltihop mot att ni ger honom ett välförtjänt, kombinerat,  heders – och tröstpris. Tycker ett presentkort på 3000 kr att handla valfria varor på ICA, eller möjligen COOP, vore ett oerhört lämpligt alternativ. Det borde inte möta några hinder, tycker jag.


    Och, jag får lov och säga att jag är nöjd med min insats i kalendern, jag är synnerligen nöjd med det sista rimmet, att jag fick med en Barrett M82A1 så vackert i raderna. Som du garanterat redan vet, Fru Forumvärden, är ju en Barrett M82A1  ett kaliber .50 vapen som i första hand är avsett att användas mot lätt bepansrade fordon, således är det ett jävla klipp i den lille trivselspridaren, och som du också såklart redan känner till så använder, bla, Amerikanska Marinkåren, den mot så kallade ”mjuka mål” och när jag säger mjuka mål, Fru Forumvärden, så menar jag inte brunstiga kameler. Men allt detta visste ni ju redan. Såklart.


     Nu begär jag inte att ni skall hinna med innan Jul, det räcker så bra att ni fixar presentkortet på 5000 spänn i mellandagarna. Går bra och maila mig när det är klart.


     


    Tack på förhand, och återigen : EN RIKTIGT GOD JUL TILL DIG OCH DIN FAMILJ.


     


    Kram   //Anton   


    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 23 Dec 19:03
    #67
    Anton Chigurh skrev 2011-12-23 12:57:42 följande:

    Jo tack, det vill jag lova, jag har jobbat arslet av mig under dessa veckor, och som Fru Forumvärden säkert vet,  så blev jag utan vinst, ett bevis så gott som något att tävlingen varit riggad. 

    Men förtvivla icke, min kära Fru Forumvärd, för Anton är beredd å slå ett streck över alltihop mot att ni ger honom ett välförtjänt, kombinerat,  heders – och tröstpris. Tycker ett presentkort på 3000 kr att handla valfria varor på ICA, eller möjligen COOP, vore ett oerhört lämpligt alternativ. Det borde inte möta några hinder, tycker jag.


    Och, jag får lov och säga att jag är nöjd med min insats i kalendern, jag är synnerligen nöjd med det sista rimmet, att jag fick med en Barrett M82A1 så vackert i raderna. Som du garanterat redan vet, Fru Forumvärden, är ju en Barrett M82A1  ett kaliber .50 vapen som i första hand är avsett att användas mot lätt bepansrade fordon, således är det ett jävla klipp i den lille trivselspridaren, och som du också såklart redan känner till så använder, bla, Amerikanska Marinkåren, den mot så kallade ”mjuka mål” och när jag säger mjuka mål, Fru Forumvärden, så menar jag inte brunstiga kameler. Men allt detta visste ni ju redan. Såklart.


     Nu begär jag inte att ni skall hinna med innan Jul, det räcker så bra att ni fixar presentkortet på 5000 spänn i mellandagarna. Går bra och maila mig när det är klart.


     


    Tack på förhand, och återigen : EN RIKTIGT GOD JUL TILL DIG OCH DIN FAMILJ.


     


    Kram   //Anton   


    FAN va irriterande med en Tomtejävel som flyger förbi i ett när man försöker läsa inlägget. Vad skulle det va bra för ???

    Här kan ni läsa med en Tomte som håller arslet stilla. Varsegoda :

    Jo tack, det vill jag lova, jag har jobbat arslet av mig under dessa veckor, och som Fru Forumvärden säkert vet,  så blev jag utan vinst, ett bevis så gott som något att tävlingen varit riggad. 

    Men förtvivla icke, min kära Fru Forumvärd, för Anton är beredd å slå ett streck över alltihop mot att ni ger honom ett välförtjänt, kombinerat,  heders – och tröstpris. Tycker ett presentkort på 3000 kr att handla valfria varor på ICA, eller möjligen COOP, vore ett oerhört lämpligt alternativ. Det borde inte möta några hinder, tycker jag.


    Och, jag får lov och säga att jag är nöjd med min insats i kalendern, jag är synnerligen nöjd med det sista rimmet, att jag fick med en Barrett M82A1 så vackert i raderna. Som du garanterat redan vet, Fru Forumvärden, är ju en Barrett M82A1  ett kaliber .50 vapen som i första hand är avsett att användas mot lätt bepansrade fordon, således är det ett jävla klipp i den lille trivselspridaren, och som du också såklart redan känner till så använder, bla, Amerikanska Marinkåren, den mot så kallade ”mjuka mål” och när jag säger mjuka mål, Fru Forumvärden, så menar jag inte brunstiga kameler. Men allt detta visste ni ju redan. Såklart.


     Nu begär jag inte att ni skall hinna med innan Jul, det räcker så bra att ni fixar presentkortet på 5000 spänn i mellandagarna. Går bra och maila mig när det är klart.


     


    Tack på förhand, och återigen : EN RIKTIGT GOD JUL TILL DIG OCH DIN FAMILJ.


     


    Kram   //Anton  


    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
Svar på tråden FamiljeLivs julkalender 21/12! Vinn presentkort värt 1200:-