• Brünnhilde

    Årets Fl-fotograf 2011 - 10. Valfri bild

    I ordning från bästa till minst bra, tycker jag så här:

    Röstade på 7:an. En mycket vacker, konstnärlig bild, som uttrycker nattens och naturens magi! Man får nästan lust att yla mot månen!

    På andra plats säger jag 1:an. Både fint motiv i sig och fint komponerat. Jag tänker på ungdom, skönhet, slankhet, sportighet, livslust, egna vandringar på stranden på semesterorter...

    På 3:je plats säger jag 4:an, som får mig att känna mycket av det jag kände för 1:an. Om ungdom, äventyrslust, en stark frisk kropp som fungerar. Den är dessutom dramatisk. MEN lite mörk och inte riktigt lika vacker och konstnärlig som 1:an.

    8:an är i och för sig fin, men för vanlig. ALLA som någon gång har flugit har tagit ett foto som ser precis likadant ut! Men visst är det häftigt med höjden, molnen, gryningen (eller skymningen) och känslan att vara på väg!

    Utan inbördes ordning: 2:an, 3:an, 5:an och 6:an är mycket vanliga, uttjatade barnmotiv. De är inget särskilt med dem eller med barnens utseende, och jag kan inte se att de skulle vara intressanta att spara på för några andra än barnens egna föräldrar.

Svar på tråden Årets Fl-fotograf 2011 - 10. Valfri bild