• TigerLily

    Har kommit på VÄRLDENS bästa julklapp till barnen!!!! Som ger ett underbart budskap i en materiell värld som denna

    www.yoannas.com

    Har länge klurat på hur jag ska ta bort udden på den  "materiella" hysteri som råder i dessa juletider.

    Och utan att ta bort glädjen för barnen och istället tillföra både sina egna och andras barn något fint och meningsfullt.

    Eller vad säger ni? Jag är grymt nöjd och längtar nu till julafton!


  • Svar på tråden Har kommit på VÄRLDENS bästa julklapp till barnen!!!! Som ger ett underbart budskap i en materiell värld som denna
  • Sarakechi

    Jag hade hellre velat att någon gav bort en sån sak i mitt namn till WWF istället..

  • SmilingCoast

    Det var en....dramatisk historia. 

    Alla firar vi olika, jag hade inte velat ta upp så mycket död och lidande på julafton.  

  • TigerLily
    Sarakechi skrev 2011-12-23 01:15:25 följande:
    Jag hade hellre velat att någon gav bort en sån sak i mitt namn till WWF istället..
    Ja givetvis väljer man ju själv vad man tycker passar. För min del passar det utmärkt att på ett bra sätt få mina för tillfället ganska odrägliga barn att vara mindre bråkiga och griniga för skitsaker.
  • TigerLily
    SmilingCoast skrev 2011-12-23 01:17:14 följande:
    Det var en....dramatisk historia. 

    Alla firar vi olika, jag hade inte velat ta upp så mycket död och lidande på julafton.  
    Jadet har du kanske rätt i faktiskt,  den kanske är lite för dramatisk, men vill samtidigt göra dem medvetna.. hmm, ska kanske tona ner hemskheterna kring döden lite, det har du rätt i!! Tack för konstruktiv kritik! Den är ännu bara påbörjad och inte "utskriven" ännu.
  • Fluffskalle
    SmilingCoast skrev 2011-12-23 01:17:14 följande:
    Det var en....dramatisk historia. 

    Alla firar vi olika, jag hade inte velat ta upp så mycket död och lidande på julafton.  
    Inte jag heller. Vilka dagar som helst men inte på julen. När jag såg sådana bilder som barn så mådde jag så dåligt så jag ville ta livet av mig. Visst ger jag pengar till välgörenhet idag så något har jag väl lärt mig, men hade mina föräldrar kommit och visat mig bilder på svältande barn på julen så hade jag gråtit ända till nyår.
  • Fluffskalle
    TigerLily skrev 2011-12-23 01:20:13 följande:
    Jadet har du kanske rätt i faktiskt,  den kanske är lite för dramatisk, men vill samtidigt göra dem medvetna.. hmm, ska kanske tona ner hemskheterna kring döden lite, det har du rätt i!! Tack för konstruktiv kritik! Den är ännu bara påbörjad och inte "utskriven" ännu.
    Bra tror jag om du tar bort vissa av bilderna. Jättefint att du vill visa dina barn viktiga delar av livet, men inte skrämma. Alltså vi vuxna är ju mer vana vid hur hemsk världen är!
  • Sarakechi
    TigerLily skrev 2011-12-23 01:17:59 följande:
    Ja givetvis väljer man ju själv vad man tycker passar. För min del passar det utmärkt att på ett bra sätt få mina för tillfället ganska odrägliga barn att vara mindre bråkiga och griniga för skitsaker.

    Om du är nöjd så
  • TigerLily
    Fluffskalle skrev 2011-12-23 01:20:57 följande:
    Inte jag heller. Vilka dagar som helst men inte på julen. När jag såg sådana bilder som barn så mådde jag så dåligt så jag ville ta livet av mig. Visst ger jag pengar till välgörenhet idag så något har jag väl lärt mig, men hade mina föräldrar kommit och visat mig bilder på svältande barn på julen så hade jag gråtit ända till nyår.
    Med eftertanke så ska jag tona ner "döden" i berättelsen helt klart och ta bort bilderna på de barn som ser lidande och ledsna ut. Vill ju inte förstöra deras jul, ska göra den lite mer lättsam och bara ha med bilder på GLADA barn så de kan se att det finns barn som är glada för vad de har, även då de egentligen inte "har" något som våra barn har.
  • Jennifer 060828
    SmilingCoast skrev 2011-12-23 01:17:14 följande:
    Det var en....dramatisk historia. 

    Alla firar vi olika, jag hade inte velat ta upp så mycket död och lidande på julafton.  
    Håller med, var typ det dummaste jag hört! Vill jag skänka pengar är det väl en sak, men att dra en hel historia för sitt barn och sen få dem att välja, njäää.. 

    Bättre att tala om för barnet att vissa lever så istället.. Min dotter vet att i vissa länder i Afrika lever man fattigt, men pft det skiter väl hon i, hon är så liten än. 
Svar på tråden Har kommit på VÄRLDENS bästa julklapp till barnen!!!! Som ger ett underbart budskap i en materiell värld som denna