Sjuk- anledning för pappa att inte dyka upp för umgänge?
Dannewear skrev 2013-10-26 11:46:50 följande:
Absolut är det han håller på med SKIT!!!... Det kan jag som pappa sitta och säga för jag sitter i samma sits fast för mig är det mitt barns mamma, som har ensam vårdnad om vår dotter, som i princip vägrar låta mig träffa dottern varken med mamman närvarande och att få träffa dottern på egen hand skulle inte ens komma på fråga! Hon skjuter på allting, går inte med på samarbetssamtal, tycker att vi ska träffas en gång i veckan och att det räcker med det. Dottern är över 2 år gammal, och mamman skyller jämt och ständigt på att de är sjuka hela tiden, magsjuka och förkylningar vilket resulterat i att jag träffat min dotter mindre än 10 ggr på ett år. Där det iblad är glapp på flera veckor upp till 2-3 månader där jag inte får kontakt med mamman. Jag vet i princip ingenting om min dotter förutom hennes personnummer och vad hon heter. Jag känner mig som världens sämsta människa, funderar på vad jag har gjort för fel/gör för fel....jag kan inte/vågar inte ens nämna att jag vet att hon ljuger/använder "sjukan" som en nödlögn för att hon inte vill eller orkar träffas för då flyger hon i taket på en gång. Förstår inte varför, för jag är en ordentlig kille som faktiskt "VILL" finnas där för mitt barn. Ingen missbrukare, ingen alkis, inte våldsam av mig på något vis, lever under ordnade förhållanden och vill lägga all min tid på min kära dotter men mamman sätter ständigt käppar i hjulet. Så jag förstår dig och det känns som ett hopplöst fall, men ge inte upp! Det kommer aldrig på fråga för mig! Jag kommer aldrig ge upp kampen om att få mitt barn att rättmätigt få lära känna sin pappa!