• ELHU
    Äldre 27 Dec 19:38
    9811 visningar
    9 svar
    9
    9811

    Anmält sonens skola o rektorn ljuger i redovisningarna!!! Vad göra?

    Som rubriken lyder... Vi har anmält skolan pga kränkande handlinga mot vår 7-årige son (då 6 år men pågår fortf.)

    Vi har nu fått tillbaka papper från skolinspektionen där vi får läsa skolans redovisning om olika händelser, där ser vi tydlig att Rektorn ljuger!!!   För att hålla sitt arsle fritt!
    Hon redogör inte alls som händelsen verkligen gick till, hon har vänt på det till sin fördel hur de agerade vid tillfället.

    Om jag inte skriver under detta så görs beslut på det som Skolinspektionen har... jag vill ju inte skriva under hennes lögner! Men samtidigt vill jag ha med dessa händelser för de är så kränkande..

    Hur göra?      

  • Svar på tråden Anmält sonens skola o rektorn ljuger i redovisningarna!!! Vad göra?
  • ELHU
    Äldre 27 Dec 23:01
    #2

    Ja det finns de.. Ska ringa imorrn. Men i brevet stod det att de inte ville ha några synpunkter bara underskrift om att jag mottagit papprena.
    De hör av sig isf om de behöver veta mer för kommande beslut.

  • ELHU
    Äldre 12 Jan 21:41
    #6
    annaelias skrev 2012-01-08 13:09:10 följande:
    Den du ska kontakta är BEO- barn och elevombudet. Gå in och kolla på deras sida. De blir barnets ombud i denna fråga och är även de som sköter förhandlingarna vid anmälan. Fast du kanske redan har varit i kontakt med BEO? Hoppas ni får den hjälp ni behöver.  Ni gör ett fantastiskt jobb, ge inte upp!

    Stort lycka till! 

    Tack! Jo det är de som vi har kontakt med. De bryr sig inte om det... deras svar va: jag vet att ni inte tycker lika, det är ju därför ni anmält skolan. Byt skola om ni inte har förtroende för er skola.
    De går oxå via skollagen när de bedömmer och beslutar.

    Vill man få stopp på ljugandet så är det upp till pedagogerna att i sin tur meddela deras chef.   
    LaYa01 skrev 2012-01-08 13:11:21 följande:
    Hej!

    Jag är en som har anmält en skola där rektorn ljög/ljuger fortfarande. Kontakta mig så kanske vi kan hjälpa er?
    LaYa

    Du anar kanske hur maktlös man känner sig?? Vi har krävt möten på skolan, vi har gått hos familjeteamet, vi har gått KOMET, vi går hos Bup... vi jobbar mkt hemma med KOMET osv..
    Anmält skolan...

    Va sjutton kan man mer liksom göra?

    Du får jättegärna maila mig och berätta din story, vad bör vi tänka på osv.. Nu ligger vårat ärende i kö för beslut.
    Tack för ditt erbjudande!      
       
Svar på tråden Anmält sonens skola o rektorn ljuger i redovisningarna!!! Vad göra?