• Brünnh­ilde
    Äldre 29 Dec 13:12
    3978 visningar
    31 svar
    31
    3978

    Årets FL-fotograf 2011 - Vinnare och sånt

    Boothwalker: du var med i tävlingarna själv alltså. Nu måste jag fråga: var det du ensam som valde ut alla tävlingsbidrag..? För i så fall vet jag inte om det var riktigt rätt etiskt. Du skulle ju i teorin ha kunnat välja ut de sämsta tävlingsbidragen som kom in, så att dina egna skulle skina i jämförelse. Nu tror jag inte att du har gjort så, eftersom det fanns många fina bilder med. Men rent prinicipiellt så var det tveksamt... 

  • Brünnh­ilde
    Äldre 29 Dec 14:48
    #23
    Boothwalker skrev 2011-12-29 13:39:18 följande:
    Japp jag var med. Och som Tahira säger så var de andra tävlande medvetna om att jag också var med och jag har tagit med alla bilder de tävlande skickat in =) Och ja. Det är rätt många timmars jobb bakom den här tävlingen. Vilket jag lagt ner för att jag tycker det är kul =) Jag tycker också det är roligare när det är många bra bidrag än att jag själv vinner (även om det är roligt att få många röster =)
    Men dåså - då är det ju helt OK! (Att alla bidrag kom med, förklarar väl även varför vissa inte stämde så bra med temat...)
  • Brünnh­ilde
    Äldre 29 Dec 15:02
    #24

    Vill också säga att det var JÄTTEbra att man inte fick veta vilka som tagit bilderna förrän nu efteråt! Eftersom det är så himla lätt att folk röstar på sina kompisar annars, och inte efter bildens kvalitet. Fast - cynisk och misstänksam som jag är , så misstänker jag att en och annan har spritt uppgiften om vilket bidrag de tävlar med ändå, och bett om röster... För även om smaken är som baken, så tror jag inte att någon verkligen har kunnat tycka att vissa bilder som fått röster varit bäst... Men nu ska vi inte vara sådana!

    Jag älskar också att fotografera, och jag kanske ger mig in i någon tävling framöver. Men just nu är det kul att bara se och lära och få idéer!

Svar på tråden Årets FL-fotograf 2011 - Vinnare och sånt