• Madde1976

    Någon som har äldre barn och nu väntar sladdis?

    Hej!

    Har stora barn sedan tidigare, 8 och 12, och har nu helt oplanerat blivit gravid. Det var verkligen en överraskning. Känns konstigt men samtidigt väldigt roligt. Någon annan som är i samma situation?

  • Svar på tråden Någon som har äldre barn och nu väntar sladdis?
  • Pluttan

    Hej. Jag är också oplanerat gravid. Men bebisen i magen är sååååå välkommet. Jag har också barn sedan tidigare. Han är snart 12 år. Roligt att man hittat en tråd som handlar om föräldrar som väntar barn och som har äldre barn sedan tidigare. Det ska bli jättemysigt med en liten sladdis. Vad tycker dina barn om att de ska få ett syskon? Min son tycker det ska bli jättekul.Glad
    Kram Pluttan.Glad

  • Gayförälder

    Jag VAR gravid.. alltså..min mista är två år och äldsta då tolv. Det som är så kul, är ju all hjälp man har från de äldre barnen, och hon är så barnkär i sin lillasyster! Det har varit superkul! Och är såklart!
    Men det kan ju också bli lite extra jobb, då de äldre kommer i pubertet och tonår, det känns av också, men hjälps man åt vi föräldrar så löser sig allt!
    Önskar er all lycka till! {#emotions_dlg.flower}

  • Josse

    Jag har en 9 åring och sambon har en 13 och en 15 åring när bebisen kommer i augusti. 9 åringen håller vi på febrilt på att göra självständig då hon är van att vara minst och få mycket på köpet pga av det. De längtar alla dock till att det gemensamma syskonet skall anlända.

Svar på tråden Någon som har äldre barn och nu väntar sladdis?