• Drake M

Ni som flaskmatar, brukar ni låta andra mata bebisen?

Vi flaskmatade från start. Ingen annan matade vårt barn förrän hon var över 6 månader och bara åt ersättning som mellis. Jag vet att andra gör annorlunda men för oss var det viktigt att det var just bara jag och pappan som matade.

• Drake M
    Loriyana skrev 2012-01-28 08:35:04 följande:
    Förstår precis. Min familj och släkt fick också mata min dotter, och det är faktiskt en stor skillnad mellan alla kusinerna...min dotter är definitivt den som står alla närmast. Med henne fick mina syskon och mina föräldrar hålla hur mycket de ville, de fick mata henne, de fick byta på henne...och därmed så knöt de också an till henne något otroligt. När minatvå bröder fick barn med sina fruar så ville de knappt att man skulle gå i närheten av barnen. Resultat är att familjen är närmare min dotter. Fast givetvis älskar vi kusinerna enormt de med :)
    Så man måste vara en osäker förälder för att man inte langar runt sin unge till alla i släkten hela tiden? Obestämd

Barnet har defintivt inget behov av att bli omskött av andra än föräldrarna första tiden, bebisen kunde inte bry sig mindre om kusiner, fastrar och mostrar. För barnet är det enbart mamma och pappa som är viktiga. Sen är det ju lite tråkigt med vuxna som inte kan knyta an till barn som de inte får byta blöja på, men det är ju kanske en annan diskussion helt och hållet.
Svar på tråden Ni som flaskmatar, brukar ni låta andra mata bebisen?