Hypotyreos tråden!
Vad glad jag blir att hitta den här tråden! Jag har en tid hos läkaren imorgon för att kolla om det är nåt fel på mig...Eller "bara" stress.. Satt igår och listade ner det jag tycker är problem:
- Trött. Även om jag sovit hela natten kan jag en dag när jag sitter hemma och pluggar somna 2 gånger¨på 8 timmar.
- Har ingen motivation. Känns motigt med allt. Skulle helst bara ligga på soffan hela dagen. Orkar inte hitta på saker som förut.
-Drar mig undan, orkar inte umgås med folk.
-Har i perioder nattsvettningar, där jag vaknar dyngsur, säng, kläder ALLT. Måste upp och renbädda och byta om.
- Väldigt lättirriterad, har inget tålamod
-Ont i bröstet. En tryckande känsla, som att hjärtat slår hårt. Ibland får jag så ont att jag inte kan röra mig på typ 20 minuter.
-Anfådd. Särskilt när jag gör nåt, typ ställer mig upp, går uppför en trappa så kan det kännas som att jag måste ta djupa andetag för att få syre.
-Får ofta små "yrsel attacker." helt oprovocerat.
-Tappar ofta ord när jag pratar, kommer inte ihåg vad saker heter. Samma när jag skriver, kan skriva nåt helt annat eller fel.
-Känner mig trögtänkt
-Väligt ljudkänslig
- Illamående väldigt ofta
-Magont/magkatarr
-Ingen som helst sexlust
Vad tror ni? Jag känner mig som en hypokondiker men jag har aldrig tänkt på att det är så många saker som det är utan jag har som kört på men känner nu att NÅT är fel då jag blivit så ointresserad av omgivningen, vilket är väldigt olikt mig...