• Töse

Hypotyreos tråden!

Tackar! Får ha Hedda på ena armen med mig in :).

• Töse

Hej! Skummade lite i början av tråden igårkväll. Jisa det du beskrev med huvudvärken och ögonbesvären är precis det jag med drabbats av. Har du kollat upp ögonen? Mitt minne är för tillfället bedrövligt!!!! Det får inte bli bestående ;(. Köpte b 12 på hälsokost tabletter men om våra hyokokroppar ändå inte kan ta upp det relaterat till saltsyrabrist i magen kanske det inte gör någon skillnad? Ringde och frågade mitt Tsh från provet igår 4,8 någonting tror jag. Dvs från två månader sen då det låg på 24,4! T4 15 sjunkit med och verkar vara inom referensen. Nu funkar ju min kropp bättre, men hjärnan sämre ;(.

• Töse

Jag ska upp till Stockholm i maj någon gång . Hade varit kul att träffas över en fika.

• Töse

Jisa det du skriver kunde lika gärna varit jag sim har skrivit. Doktorerna på vc tror också jag behöver prata ned en psykiater skrivit en remiss men jag har sagt nej. Jag säger åter och åter igen jag är inte deprimeradellet har ångest inte panikångest heller. Detta sa hon när min
    Man satt brevid . Efter det kändes det som arr han utan att säga det ville att jag skulle avvakta med att söka vård. Kändes som att läkaren försökte intala honom att jag " sökte" så mycket symtom efter art varit pressad så lång tid att man inte till slut kan bena ut det själv. Jag som aldrig svär... VAD I HELVETE, jag känner min kropp levt med den i 30 år. För någon vecka sen sökte jag för att hjärtat slagit konstigt och andningen samlade på sug vätska på något sätt vet inte inser var astma plus att set sved så galet i ögonen. Fick träffa en läkare på vc, EKG sänka och övrigt visar inget. Jag hade så ont i mina ögon att de var som streck kunde inte titta uppåt. Första hon frågade, är du deprimerad? Du ser deprimerad ut. I slutet sa hon att hon trodde antidepressiva skulle hjälpa mig. Åter igen det här är lina symtom. Jag öringen deprimerad!!!!! Jättekul jag har också punkt ont i huvudet kommer framåt kvällen i princip dagligen. Jisa jag har som två gula uppröjningar i båda ögonen nära näsroten. Sen ibland svider det kopiöst. Låter verkligen som du har behov av b12 Jisa jag köpte på hälsokost. Men jag vet inte om vi tar upp det lika bra som friska. Injektioner vore det bästa. Kräv att se tar de blodoroverna!! Kräv remiss till endokrin. Jag blir så förbannad för din historia låter exakt som min. Jag tror på dig!! Använda tråden här ist för deras "råd". Vi finns här för stöttning. Ingen annan verkar riktigt kunna förstå. De ska inte få övertala oss att det är inbillning eller oro/depression jag är en så livsglad och lycklig människa annars. Kram!

• Töse

Ursäkta mina stavfel, telefonen som väljer andra ord. Vad sa neurologen om dig? Det att du inte vill leva längre Jisa, så långt ska det inte få gå med de tankarna. I början när jag hade som högst Tsh- värde led jag så fysiskt och hade så ont att jag önskade att någon satte en avlivningsspruta i mig. Nu har jag ju
    Min lilla flicka så givetvis fick hon mig att vilja när jag låg på avd. Har inte en enda gång visat något för henne

• Töse

Jag kommer skicka
    Mitt telenummer till dig Jisa ring när det är som värst. Har samma sits.

• Töse

Jisa nej tror och VET att du har sånna symtom. Vi har väldigt lika symtom. I okt innan diagnosen hade jag väldiga hjärteubbningar. Åkte in på akm där jag fick nitrospray och diverse undersökningar men de hittade inget. Gjorde ett Ukg och arbetstesr det enda var dålig fysisk anstr :). Men det kom fler ggr efter det. Satt ensam med Hedda o golvet och det drog igång. Trodde jag skulle få ett ventrikekflimmer och avlida. Läkarna hittade inget så de trodde mer att det kan vara oro, psykiskt. Ha ha sjukt. Man ska väl dö eller blir gravt invalid innan de får upp ögonen. Fiamedbarn jag har också funderat på Sjögrens syndrom, även det enautoimmun sjukdom. Verkar även vara vanligt med ögonbescär vid hypo. Bra att du ska få träffa endokrinolog. Vad jag förstått ska du kontakta honom snarast vid graviditet då du måste höja levaxinet. Så ring imorgon om du inte redan meddelat att du är gravid. Vet ej vad Tsh ska ligga på vid graviditet. Snuggelbunny bara av att läsa det förstår man hur okunniga doktorerna är inom detta när psykologen menar att det är Sköldkörteln. Jisa ja hjärndimma vet inte om du menar att man är sjukt seg och glömsk då har jag det. Lufthunger ja har fått det i attacker bu var det några veckor sen. Verkar också vara ett symtom. Sjukt obehagligt. Marre79 man känner igen något i alla inlägg känns det som.

• Töse

Jättekul känns ju som att det borde ju ha något med hootyreosen att göra just att det hade sänkts med25%. Köpte du föresten begepan1 mg på Apoteket. Hittade mest burkar med blandade vitaminer.

• Töse

Jag är glad att jag hittat denna tråden och vill gärna träffa er. Som sagt åker upp till huvudstaden runt början av maj. En fråga till er alla, vad tror ni utlöste eran hypotyreos?

Svar på tråden Hypotyreos tråden!