Hypotyreos tråden!
Jisa vad säger din mamma och sambo de måste väl se att du mår fysiskt dåligt?
Jisa vad säger din mamma och sambo de måste väl se att du mår fysiskt dåligt?
Ok! Hittade de att det var en infl. på Sköldkörteln sen? De sa att jag hade det. Det är som sagt inte så Månsson kan något ingående om detta iaf väldigt få. Träffade en sjuksköterska gammal klassis som jobbar på en avd där pat bland annat kommer efter att opererat bort den. Och hon sa att hon inte visste så mycket om sjukdomen. Förklarademina värden och vad som var normal värden. Tror jag haft hypo flera år dock odiagnostiserat. Men sen blev det ju hastigt insjuknande. Precis där kring hade jag varit hos tandläkaren, börjat använda mycket fluorskölj har nu läst att det kan påverka, min hund bet mig av misstag och efter som jag hade kramper så trodde jag först att jag fått stelkramp. Men troligen.- jag slutade amma. Blev väl droppen för min kropp hormonrubbningen.
Har det påverkat ert utseende något och isåfall hur? Är inte nöjd med min spegelbild längre ;(, tycker jag har blivit, ja ful. Förlåt för mina oupplyftande inlägg.
Hej på er!
Tack för era berättelser, måste bara säga att ni är sjukt starka allihopa. Jag själv känner mig stark med eftersom att man trots sina fruktansvärda symtom pinnar på i livet.
Jättekul på vilket sätt hjälpte B12 dig?
Snuggelbunny, den värmekänslan du beskrev den hade jag enormt i början måste vara antikropparna och inflammationen i sköldkörteln.
Jisa det är helt galet att ögon kan ändra färg. Det visar bara vad den här sjukdomen är kapabel till.
Har man antikroppar så misstänker jag att sjukdomen är kronisk? Någon som vet något om detta?
Mitt utseende de här 2 - 2,5 månaderna eller vad det nu har gått:
Svullnad, bakom knän men framförallt armled och underarm, nacke, fotled.
Överrörliga fingrar lederna där, tunnare hud handrygg och fotrygg
Lättare blåmärken och spruckna blodkärl
Mer "degig" hud, blek, torra händer, tummarna har sjunkits ner på något sätt och själva kudden under har förtvinat på något sätt, har läst att det kan bli så vid kapaltunnelsyndrom nu i efterhand.
Bucklor på vissa blodkärl
Tandköttet dragit upp sig.
Mer utstående knä, armbågar vet inte om det är så pga. att fettet omfördelat sig.
Djupare hålfot
Mer framskjutna axlar, min syster frågade när jag var därpå kalas om jag hade axelvaddar hahah
Sen tycker jag öron och näsa också ser annorlunda ut på något sätt.
Skulle kunna varit skrivet av en hypokondriker, MEN så är inte fallet.
Obs! Skillanderna är nog sett utifrån som marginella och de som är mig närmast kan inte se. Jag kan min kropp ut och innan så jag vet att det har blivit så här. Det enda som syns tydligt är svullnande vid armarna och bucklorna vid blodkärlen.
Hoppas ni alla har en bra lördagkväll. Kram!
När jag ändå håller på att klagar :). Upptäckte en sak ikväll av en slump har även haft ont i mitt vänstra ben sen diagnosen, fått halta ibland. Nu råkade jag känna på baksidan av vä lår som har massa små runda knölar/ svullnader, benet är spänt med. Misstänker att det är något liknande det som hänt vid mina armar. Någon med liknande? För att skriva något stärkande (ska försöka bemärka det positiva) så fungerar ändå min kropp markant bättre än för 2 månader sen! Går inte att beskriva. Nya symtom kommer och andra går. Men det positiva är att man orkar att vara ute och röra sig mer. Var på babysimmet i veckan med gumman. Njöt verkligen! Haft släkt och vänner hemma. Orkar bry mig om fler än mig och gumman. Nu är mitt största fokus på minnesbesvären. Fick en kallelse hem att jag ska träffa endokrinöver läkaren i slutet av Maj. Ska inför detta sakligt beskriva mitt fall som han ska få läsa igenom innan jag kommer.
Hej jättekul! Ja, jag har det där med synliga blodådror Och som små kulor på. Bra att man kan dölja vissa saker :). Känner igen det du beskriver med huvudvärken. Mest sover mina händer och fötter men även som du stickningar i huvudet. Hjälpte b12 dig även med minnet? Jag har inte fått något svar än om dosändring. Bör komma denna veckan. Låg på 4,8 nu tror jag. Det har sjunkit ganska fort med levaxinet ändå. Har i princip inte ändrat dos på 2 mån. Hade 25 mkg ett par dagar i början. Men på 50 mkg och 2 mån gått ner nästan 20 ja vad man säger för värde. Vill ju komma ner mer och må bra. Är orolig förhöjning med då jag gatan känsligt hjärta som ofta slår oregelbundet. Hur blir du på dosändring?
Jättekul när de hittade din hypotyreos hur vqr dina värden då?
Idag fick jag hem ett brev från sjukhuset "din ämnesomsättning ligger i underkant och jag föreslår att du ökar din veckodos av Levaxin med 50 mkg, dvs. en dag i veckan tar du 50 mkg extra, övriga dagar oförändrad dos. Nya prover om 8-10 veckor."
Fick dock hem en hel radda med prover jag ska ta inför besöket hos överläkaren sista Maj. Funderar på att ringa och be dem lägga till Ferritinin och kolestorol. Innan träffen ska jag skicka mitt brev till honom med hela min historia.
Hej Edvina! Härligt att dina värden ligger bra. Men hur är det med din pojk? Har han några symtom? Stackarn hoppas att han mår bra. Har också förstått att det kan vara ärftligt. Vet tyvärr inte så mycket om det. Frågade min BVC-sköterska om de tar ämnesoms.prover i början av graviditet hon sa att de ej gjorde det. Förmodligen har jag haft höga värden under min graviditet, och jag undrar om det påverkat min flicka något. Det får bara inte ha gjort det :((... Hade ju symtom under graviditet. Var förstoppad 2 veckor, fick gå till läkaren då. Sen hade jag pigmentförändrinagr i mitt ansikte har förstått att det är hormonbaserat med.
Ok! Stackare som börjar tappa hår. Det är min stora fasa...men det kommer väl förr eller senare till mig. Alltså jag har haft en fasansfull huvudvärk hela dagen. Invalidiserande punkt huvudvärk. Inte konstigt man blir trög... :/. Men håller ut visar inget för min lila tjej. Frågan är nu ska jag hålla ut eller ska jag boka en tid och sitta och förnedra mig på vc? Huvudvärken är ett lidande just nu... Och att man tappar tråden :(.
What to do med min huvudvärk ikväll ;(...
Lägger upp en bild på de ögonbesvär jag har fått sen hypon. Min läkare "såg inget". Ser ni? Detta är ändå en bild tagen med en Iphone...

Ursäkta om jag bombarderar med inlägg. Men hade hjärtpåverkan nyss om än bara någon sekund. Precis som att det stannade upp. Förstår att min kropp inte orkar de här påfrestningarna. Fan om det ska hända mig någonting när jag har min flicka. Som sagt ni är min ventil.