• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • cajsasmamma

För att dom läcker , får använda tamponger och bindor istället så man slipper byta  var 45 minut.

• Pimey

Äckligt, vidrigt. nöjer mig bäst med tamponger! Finns värre miljöbovar än ett par bindor och tamponger

• Muslimska mamman

Min ursäkt är att jag tycker blodet från mens är så äckligt att jag bara vill slänga det jag använt direkt. Vill inte behöva hälla ut blodet eller se blodet eller tvätta rent en menskopp efter det, vill bara bli av med det direkt och byta till nytt fräscht.

Umm Hafada = Blöjans mamma
  • Borttagen användare
    EnFisPåTvären skrev 2012-01-05 18:20:35 följande:
    Är man känslig finns det menskoppar som är mjukare, jag måste ha en sån. Provade en vanlig först men det funkade inte. Jag har alltid binda som extra säkerhet men den byter jag ju väldigt sällan. Jag slipper det där att blöda vid sidan om, oron att resa sig från en stol och se ut som Stockholms blodbad i röven etc.
    vart köpte du den då? den mjukare? skulle jag ha igen skulle jag vilja ha en mjukare.
  • LaYa01
    snorkan skrev 2012-01-05 13:13:59 följande:
    men du använder datorn och förbrukar därmed el.....inte så bra mot miljön.
    Du använder möjligtvis inte datorerr? Oskyldig
  • Kattdamen

För att jag tycker det är obehagligt.

• Heffa

För att bara namnet får mig att må illa. Å andra sidan har jag nyss fått barn, ska sätta in en spiral igen och då blöder jag inte.

• snorkan
    LaYa01 skrev 2012-01-05 18:31:49 följande:
    Du använder möjligtvis inte datorerr? Oskyldig
    Jo och jag har erkänt att jag gör en jäkla massa saker som inte är bra mot miljön, jag har aldrig påstått att jag inte använder datorer heller.....du hängde inte riktigt med i diskussionen....
  • EnFisPåTvären
    Borttagen användare skrev 2012-01-05 18:30:36 följande:
    vart köpte du den då? den mjukare? skulle jag ha igen skulle jag vilja ha en mjukare.

Jag köpte en vanlig från http://meluna.eu/ , när man beställer därifrån skickar de med ytterligare ett exemplar av annan storlek eller sort och jag fick med en soft vilket var en sabla tur.
  • trettioplus

Jag vill inte gegga mer än nödvändigt med det. De få tamponger jag använder under en mensperiod är överkomlig.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???