• Anonym (sexglad)

    Tips för nytändning?

    Har ni några bra tips för nytändning i ett förhållande?
    Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 5år och har ett barn som är 1 år. Vi vill båda ha sex men det finns sällan tid. Och när det finns tid så är vi ofta trötta. Skulle vilja hitta ett nytt tankesätt eller något som gör att vi båda får en nytändning. Kanske lite annorlunda förspel? Men alla typ av tips är välkomna! Svårt att berätta för varandra exakt vad det skulle vara då vi inte direkt vet själva... = ) Har provat tex nya underkläder och sånt tidigare, kanske får ta till det igen... ; )

    Vad säger ni?

  • Svar på tråden Tips för nytändning?
  • KimLinnefeldt

    Det som är kittlande är ofta lite förbjudet. I ett längre förhållande kan man bli blyg för att visa sig "pervers". Mitt tips är att ni kommer överens om att våga visa er, vågar lämna ut hemliga fantasier, vågar be varandra om saker ni aldrig vågat be om. Och att båda parter verkligen försöker gå den andre till mötes. Livet är kort. Allt kan väl provas åtminstone en gång.

    Man kan ha ett stoppord, inte "nej" eller "sluta", utan till exempel "rött". Då kan han eller hon skrika nej, sluta... men den andre kan lugnt fortsätta. 

    Den som avvisar får inte göra det med ilska eller avsmak, utan försöka vara neutral. Den som blir avvisad får försöka att släppa och gå vidare.

  • Anonym (Oscars)

    Är det bara sexet som kört fast i förhållandet? Ser ni varandra fortfarande vardaglig puss kram enkelt ta på varandra visa varandra kärlek. Barnet Grattis roligt men bara 1 år kommer inte bli mer tid över ni kommer nog inte bli piggare direkt heller. Jag tror man måste hitta helheten och inte tro att sexet ska bli bra bara så där...utan det krävs lite mer men det kan vara intressant =).

Svar på tråden Tips för nytändning?