• Kattis­05
    Äldre 6 Jan 08:11
    10823 visningar
    50 svar
    50
    10823

    Hur får ni ihop vardagen?

    Hej anonym! Jag förstår verkligen vardagsgisslet som eg. inte går ihop. Första anhalten när det gäller att lösa detta mysterium hur man ska kunna få ihop vardagen samtidigt som man ska må bra. Att dela på dom "arbetsuppgifter" som finns i hemmet dagligdags/veckovis är det första. Det ska vara självklart. Sen tror jag på en endaste lösning när det blir för mycket. Hjälp med städning i mån man själv känner nödvändigt. Hjälp med hämtning från dagis/skola, om det inte går att lösa med mor/farföräldrar så bör man kunna hitta bra barnvaktn man kan lita på som kan ordna detta på bästa sätt. Sen tror jag på barnvakt för att kunna få tid till sociala viktiga aktiviteter som kanske gäller jobb eller bara gäller socialt privatliv.  OM inte ekonomin finns för barnvakt/städning, be om den presenten när man fyller år eller jul från föräldrar, partner, släkt, vänner. Den presenten blir den bästa ever!!!

    Att se till att det finns kvalitetstid med barnen känns som nummer ett i prioritetsordning. Men glöm inte karriären, den klarar sig inte utan uppmärksamhet, båda dessa viktiga saker kräver sitt. Det ena klarar sig inte utan det andra. Av den anledningen är det så viktigt att frigöra tid genom att få hjälp med markservicen som andra faktiskt kan klara lika bra.  

    Har själv inte insett detta förrän nu när jag redan har barn som är 8 och 12. Jag önskar att jag hade sett detta i mitt liv tidigare. Detta hade gett mina barn mer av mig. Men nu är det att kämpa med följderna av lite sämre beslut i livet med barnen hittils.  

    Ta beslut när det gäller att skaffa vardagshjälp, det tror jag är kärlek till barnen på hög nivå. Hoppas att ni hittar ert sätt att lätta på trycket som alla vardagsbestyr innebär  med familj och barn.

    Lycka till med allt/Kattis          

Svar på tråden Hur får ni ihop vardagen?