Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
Jag förstår dig ts! Var själv i ett förhållande tidigare där min make misstrodde mig hela tiden. Han var sjukligt svartsjuk. Han var extrem i sin misstro mot mig, oavsett hur öppen jag var - hade inget jag kunde ha för mig själv, då han gick igenom alla mina saker, förhörde mig och kontrollerade olika uppgifter varje dag. Till slut kom det fram att han varit otrogen mot mig notoriskt under hela våra 6år tillsammans. Jag däremot var det aldrig mot honom. Han använde också ett gammal flickvän som ursäkt för sitt rotande i mitt liv. Även om det inte kommit fram att han varit otrogen mot mig, så hade jag lämnat honom. Efter två år av hans misstänksamhet tappade jag nämligen gnistan och var inte längre kär i honom. Enda känslan som höll mig kvar i förhållandet var att jag tyckte så himla synd om honom.
Du måste fråga dig själv: När väl testet kommer tillbaka med resultatet att han är pappan till barnet, kommer han lägga av med sin misstro? Vad är det som ger honom anledning till att ens misstänka något sådant? Kan det vara att han gjort något som han inte är stolt över och nu försöker dra dig med på samma nivå?
Finns det ingen tillit i förhållandet, är det som ett korthus som väntar bara på att rasa samman.