• Anonym (prick­ig korv)
    Äldre 7 Jan 16:58
    19071 visningar
    6 svar
    6
    19071

    Jag har röda utslag efter förlossning som sprider sig!HJÄLP!

    Jag fick barn för ca 4 v sedan och nu ser jag ut som jag skulle ha röda hund typ(men det är det ej)

    det började som små röda prickar på skinkorna som sedan blev fler och fler och nu så sitter dom i klungor och det ser förjävligt ut

    Nu, har det spridit ssig på vader,lår,mage,armar,hals plus öronsnibben!!

    jag börjar bli lite väl orolig här...

    Har googlat och sett en del(fåtal) andra som haaft liknaande efter sina förlossningar
    Snälla, är det någon sm varit med om detta och är det farligt?

    går det över eller borde jag söka läkare?

  • Svar på tråden Jag har röda utslag efter förlossning som sprider sig!HJÄLP!
  • Anonym (prick­ig korv) Trådstartaren
    Äldre 7 Jan 17:21
    #4

    tack för era svar!!!

    JA; det kliaar som SATAN! iaf på skinkorna där det är som mest och sittter i klungor

    på låren tex så är det lite mer utspritt och kliar inte lika mycket som skinkorna

    Jag haar haft detta kanske i 2 v nu, så det började typ med enstaka prickar 2 v efter förlossning

    jag har snittas med och där jag hade plåster så på sidorna har jag fått som röda eksem där plåstret suttit och ser inte
    klokt ut det heller

    märkte dock prickar på rumpan eeftersom jag har haft binda på mig, tänkte att det var det först,men sedan då det spred sig(pprickarna) så kan det ju inte endast vara bindor som orsakaat prickarna,men antar att det gjort det mesta

    såhär fick jag inte med mitt första barn så därmed känns detta oroväckande

    Ska ändå ringa vårdcentralen på Måndag så dom får kolla

  • Anonym (prick­ig korv) Trådstartaren
    Äldre 7 Jan 22:37
    #6
    Themis skrev 2012-01-07 17:28:14 följande:
    Visst, men om det blir fler prickar så att du ser hur de pluppar upp som i svaret ovan och kliar jättemycket så bör du nog försöka skaffa antihistaminer redan ikväll, men kolla så de funkar med amningen, jag minns inte nu vilka som anses lämpligast när man ammar.

    Jag har haft helkroppsreaktion med nässelutslag själv och då hamnar man på akuten för det krävs starkare tabletter än de receptfria för att häva reaktionen.

    Klådan kan bli så svår att man står och hoppar upp och ner och vill riva sig sönder och samman och varken kan sitta still eller fungera öht. Jag hoppas verkligen att du slipper det.

    Ta hand om dig nu!
    Tack gulliga du!

    Jag ska hålla koll på prickarna!!

    Det är sjukt vad vi kvinnor måste gå igenom Skrattande

    ha en trevlig helg!
Svar på tråden Jag har röda utslag efter förlossning som sprider sig!HJÄLP!