Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

hur fan gör man dop? HJÄLP

oktobermamman93 skrev 2012-01-08 12:10:33 följande:
    det här med fadder har hört att de måste vara döpta? min syster e inte döpt och skulle vilja ha henne.
    Har aldrig hört att någon som är odöpt inte skulle kunna bli fadder!

Vid de två dop jag har haft har frågan aldrig ens kommit på tal om mina tilltänkta faddrar är döpta!

Önskar du att din syster bli fadder så bestämmer du det!

Vi har varit närmsta släkten, några få utvalda vänner. kanske runt ett 15-20-tal.
    Jag har gjort egen smörgåstårta & egen prinsesstårta, tyckte egentligen det blev tårta på tårta.

Det hade nog räckt gott med ett alternativ.

Sedan köpte jag lite snittblommor som jag dekorerade borden med... Inget märkvärdigt, men trevligt.

Tror inte något av dopen kostade mer än 1000.-/st

Lycka till!
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75
    Räv skrev 2012-01-09 11:01:18 följande:
    I så fall har faktiskt den präst som inte frågade om faddrarna var döpta gjort fel. Enligt svenska kyrkans ordning ska en fadder vara döpt. Om man gör en egen namngivningsceremoni istället för dop kan man däremot göra som man vill och utse faddrar som inte är döpta eller tillhör en annan religion.
    I så fall är det två präster, i två olika städer som gjort fel!

Det är bara för ts att säga att systern är döpt, dra till en nödlögn! De är ju inget de kollar upp!
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
Svar på tråden hur fan gör man dop? HJÄLP